Nye anbefalinger!

Karma27

Forumet er livet
Jordmor-Siri skriver i dag om nye anbefalinger rundt folat! At vi bør ta det hele sv.skap pluss når vi ammer.. Hva sier dere til det?

Jeg tar det legen sier jeg skal ta ;)
Tenker at hun tross alt sitter på svarene på blodprøvene mine og tar tester for å finne ut hva jeg trenger og gir anbefalinger deretter. Og så er jeg mer tilbøyelig til å høre på rådene fra helsedepartementet og ikke nødvendigvis så mye på rådene fra folk på nett når det gjelder akkurat det med vitaminer og tilskudd...

Jeg tar det legen sier jeg skal ta ;)
Tenker at hun tross alt sitter på svarene på blodprøvene mine og tar tester for å finne ut hva jeg trenger og gir anbefalinger deretter. Og så er jeg mer tilbøyelig til å høre på rådene fra helsedepartementet og ikke nødvendigvis så mye på rådene fra folk på nett når det gjelder akkurat det med vitaminer og tilskudd...
Det var nye anbefalinger fra helsedir :p jeg skal høre med legen på mandag, da skal jeg dit :) er så lei av å huske den lille pillen, så jeg vil gjerne slippe :p

Det var nye anbefalinger fra helsedir :p jeg skal høre med legen på mandag, da skal jeg dit :) er så lei av å huske den lille pillen, så jeg vil gjerne slippe :p
Tenker jeg hører på legen uansett :)

Jeg skal dit to dager etter at glasset jeg tar fra nå er tomt, og hvis hun sier at jeg skal ta noen sånne "samlepiller" gjør jeg det :)

Har tatt de pillene i fire år, så for meg er det vanesak å ta dem uansett ;)

Jeg skal til første kontroll om 1 uke, så da spør jeg hva hun mener :) Jeg spiser mye av de matvarene som inneholder folat, så får uansett en del gjennom kosten, også tar jeg omega 3 multivitamin som inneholder 200 mg folat.

Har tatt folsyre i over 4 år allerede, så noen måneder fra eller til spiller jo ingen rolle... ;)

Spurte legen om det samme, han mente det var unødvendig ettersom det som er viktig med folat er at det skal hjelpe å lukke nevralrøret, og det det er lukket allerede i uke 8 så er man godt innenfor den safe sonen i uke 12:)

Hmm..jeg har sluttet på 400 ug nå, og gått over til 200 ug som er inkludert i den Nycoplus Mamma. :o

Det jeg leste i anbefalingen, var jo at de anbefalte 500ug nå! Og det er jo mer enn de 400 anbefalte... hmm... Får høre med legen på mandag :)

Back
Topp