Nybegynner på eggløsningstest

Bkno1587270

Flørter med forumet
Hei. Jeg er 35 år og førstegangs prøver. Har første gang brukt el test. Lilla clearblue med smilefjes og metode sticks.
Første gang jeg testet med clearblue var litt tilfeldig men følte meg hormonell. Men var ifølge kalender app 5 dager før eggløsning, men jaggu viste den aller første testen min fast blinkefjes. Vi hoppet i høyet umiddelbart, og neste dag testet jeg med en metode test, den viste svært svak strek som antyder at man ikke er fertil slik jeg forstår. Har dere noen tanker om å få fast smilefjes første gang man tester ? Har skjønt nå at denne testen skal brukes over 10 dager for å følge med. Pga alder stresser jeg og vil at det skal klaffe. Og hvordan regner jeg dpo etter det faste smilefjeset?

Man kan få fast smilefjes 12-36 timer før selve eggløsning. Men det er mange som regner som 1 dpo dagen etter positiv eggløsningstest. Om det er en dag mer eller mindre har det ikke sååå mye å si. Det kan hende du var heldig og testet akkurat før eggløsningen. :)

Det tar gjerne noen sykluser før man blir kjent med sin egen kropp, hvilken syklusdag man har eggløsning og hvor lang lutealfase man har.

Man kan få fast smilefjes 12-36 timer før selve eggløsning. Men det er mange som regner som 1 dpo dagen etter positiv eggløsningstest. Om det er en dag mer eller mindre har det ikke sååå mye å si. Det kan hende du var heldig og testet akkurat før eggløsningen. :)

Det tar gjerne noen sykluser før man blir kjent med sin egen kropp, hvilken syklusdag man har eggløsning og hvor lang lutealfase man har.
Tusen takk for svar ❤️

Back
Topp