Nybegynner i strikking og har et spørsmål[emoji1]

MarianneGj

Glad i forumet
Mailykke 2018
Står i oppskrift at jeg skal strikke ribb (1r,1vr), men så står det at første pinne er arbeidets vrangside. Skal jeg fortsatt starte første pinne med rett maske eller starte den med vrang maske?

Helt ny på strikking, så dette er kanskje et dumt spørsmål, men prøver meg likevel [emoji28] Takk på forhånd [emoji5]
 
Start med rett du. Er bare at det er baksiden av arbeidet og da vet du foran og bak [emoji4][emoji108] Ribb er jo rett over rett og vrang over vrang [emoji108]
 
Står i oppskrift at jeg skal strikke ribb (1r,1vr), men så står det at første pinne er arbeidets vrangside. Skal jeg fortsatt starte første pinne med rett maske eller starte den med vrang maske?

Helt ny på strikking, så dette er kanskje et dumt spørsmål, men prøver meg likevel [emoji28] Takk på forhånd [emoji5]

Skal du strikke ribb frem og tilbake?

Om du avslutter med rettmaske, vil den se vrang ut når du snur så da starter du med vrangmaske :) rett over rett, vrang over vrang
 
Hvis du strikker feil ser du det fort, og da har du kanskje lært deg enkel perlestrikk :)
 
Back
Topp