Nybegynner i både forum- og ivf-verden :)

Frøken_E

Andre møte med forumet
Heisann!

Mitt første innlegg EVER i forum.. så vi får se om jeg klarer å henge med på dette..

Jeg og samboer (A) skal igang med vårt første ivf forsøk i løpet av høsten 2014. Dvs. vi hadde samtale med UNN i september i fjor og har stått på venteliste siden. (Eget ønske)

Grunnen til ivf er at jeg har hadd to svangerskap utenfor livmoren + en spontanabort imellom. Den ene egglederen ble fjernet og den andre er "pensjonert" :p

Noen få av våre nærmeste vet om dette, men vi har egentlig valgt å være litt private.. Alt er liksom så nytt og spennende ennå. SÅ tanken er at det kan være godt å ha dette forumet som en plass hvor jeg kan ha noen å dele erfaringer, spørre og snakke med underveis på ferden..:)

Både jeg og A velger å møte denne prosessen (som vi bare aner konteksten av på nåværende tidspungt) med et åpent og positivt sinn og vi føler oss veldig klare for å komme igang nå!

Noen flere ferskinger her inne som skal igang med ivf i løpet av høsten?

Eller kanskje noen med någenlunde likt utgangspungt som er et stykke videre på ferden?

:)

Heisann!

Mitt første innlegg EVER i forum.. så vi får se om jeg klarer å henge med på dette..

Jeg og samboer (A) skal igang med vårt første ivf forsøk i løpet av høsten 2014. Dvs. vi hadde samtale med UNN i september i fjor og har stått på venteliste siden. (Eget ønske)

Grunnen til ivf er at jeg har hadd to svangerskap utenfor livmoren + en spontanabort imellom. Den ene egglederen ble fjernet og den andre er "pensjonert" :p

Noen få av våre nærmeste vet om dette, men vi har egentlig valgt å være litt private.. Alt er liksom så nytt og spennende ennå. SÅ tanken er at det kan være godt å ha dette forumet som en plass hvor jeg kan ha noen å dele erfaringer, spørre og snakke med underveis på ferden..:)

Både jeg og A velger å møte denne prosessen (som vi bare aner konteksten av på nåværende tidspungt) med et åpent og positivt sinn og vi føler oss veldig klare for å komme igang nå!

Noen flere ferskinger her inne som skal igang med ivf i løpet av høsten?

Eller kanskje noen med någenlunde likt utgangspungt som er et stykke videre på ferden?

:)
Velkommen skal du være!
Jeg er relativt fersk her:) akkurat ferdig med mitt første forsøk (som ble negativt:-/ )
Fryseforsøk i august!:) 3 egg på frys.

Sent from my iPhone using BV Forum

Velkommen hit :-D
Dette forumet er supert! Det er så mange flotte damer her, og de gir gode råd, heier eller trøster. Så det er mye god støtte i å være her <3

Jeg er ganske fersk selv og er midt oppi vårt første forsøk (skal sette tilbake i dag :-D)

Masse lykke til :-)

Hei! Velkommen skal du være:):) Dette er et fantastisk sted å lufte tanker og spørre alle mulige "dumme" spm. Ingen spm er faktisk dumme her, for ingen kan være ekspert på dette. Det er så mange forskjellige årsaker til at vi er her, men godt å snakke med noen som vet hvor tungt og vanskelig dette er:) Jeg starter runde nr 3 til høsten og har vært prøver siden 2008. Har aldri sett en positiv test og gleder meg til å se den i beg. av september:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei og velkommen :) er helt fersk i gamet selv og har bare såvidt begynt å lære meg litt om denne verden, men dette forumet er virkelig gull verdt. Her er en fantastisk gjeng med jenter som støtter, trøster og oppmuntrer og man blir alltid godt møtt selv om man kanskje kommer med spm andre ville syntest var dumme så får man alltid koselige og utfyllende svar :) lykke til fremover så håper jeg vi får følge deg på ferden :)

Takk for en varm og hyggelig velkomst jenter!Tror jeg kan si allerede at jeg vil trives her sammen med dere ☺️

Blir spennende å følge dere alle sammen

Avtalen vi gjorde under samtalen på klinikken var at vi skulle ta kontakt i September i år, men jeg ser jo at det er endel praktiske ting å ta hensyn til (som kan dra ut tiden) så jeg og sambo har blitt enige om at jeg ringer klinikken allerede i morgen eller rett over helgen, så kanskje vi kan satse på at vi kan være klare for første forsøk i september.

Vet jeg skal sette hormonsprøyter en periode før uttak (mener å huske hun nevnte 10 dager), men var så mye info at jeg er jammen meg ikke sikker på om jeg husker rett Det er sikkert veldig individuelt både hvilken type, størrelse på dose og hvor lenge man må sette disse..?

Kjenner jeg er ganske spent på disse hormonene etter å ha lest litt rundt på forumet..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har pco (høy amh på 74), så jeg trengte bare sprøytene de 2 første rundene. Dessverre funket ikke dette på meg, så jeg skal i gang med spray og sprøyter i neste runde:) Det finnes et hav av medisiner og metoder for denne behandlingen, så trikset for legene er jo å finne ut hva som passer deg:) Noen ganger klarer de det på første, andre ganger tar det litt lenger tid:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hjertelig velkommen :) Er også ny hær og har hatt mitt første innsett for ei uke siden (føles som en hel evighet :D). Det er mye som hodet og kropp skal gjennom, så det er utrolig deilig å ha en slik gruppe å gå til og du får alltid et svar :)

Back
Topp