Nybakte mødrene!!

Søster Jordbæret

Forumet er livet
Hei alle nybakte mødre!!!

Først vil jeg GRATULERE DERE MED NURKENE!!!!

Vi snakker jo hele tiden om hvordan barna våre har det, men jeg lurer på hvordan vi mødre har det og jeg da!!! Er jo masse følelser, tanker og forandringer som skjer rundt fødsel og tiden etterpå!

Så; Hvordan går det med dere? Har dere det bra? Hvordan føles det å være mamma?

Ja, vi glemmer jo helt oss selv her[;)]
Jeg har det veldig bra og trives godt i mammarollen[:)] Psykisk skal jeg ikke klage, hormonene var snille med meg[;)] Det er litt værre fysisk. Sliter noe med sting og bekkenløsning enda. Håper dette går over snart! Vil så gjerne ut og gå lange turer!
Hva med deg da Jordbæret? Har du det bra?[:)]

uff.. håper bekkenet kommer tilbake til normalt snart for deg! Jeg hadde ikke bekkenløsning, men merker at bekkenet er litt "lealaust" når jeg går turer!

Takk for at du spør! Nå har jeg det bra, men var ikke i så godt humør de første dagene etter fødselen. Stor mangel på søvn var dårlig utgangspunkt, og tårene satt veldig løst. Kunne gråte av ingenting, tårene bare trilla... Fikk heller ikke den store morsfølelsen med det første. Men etterhvert som dagene gikk og ting falt litt mer på plass og jeg fikk tatt igjen litt søvn, ble det mindre grining og kjefting på sambo fra min side. Så nå stor koser jeg meg med Thea! Såret er grodd og alt ellers er bra! Heldigvis!

Det er jo mye å venne seg til! Men Thea er veldig snill! Flink til å sove minst 5 timer om natta også!

Helt enig, søvn er utrolig viktig!! Merker at hvis jeg får nok søvn kan jeg takle det meste, men ikke dersom det blir manko på det nei!!
Vi hadde 2 netter etter vi kom hjem fra sykehuset, der Eskil grein store deler av natta. Det tok nesten knekken på meg.[:(] Men nå som han sover mye, går det helt fint.[:)]

Hei,

Jeg har det helt topp som mamma, litt lite søvn, men det kan jeg jo ta igjen når jeg blir gammel....

Har ikke hatt noen store humørsvingninger, verken før eller etter fødselen. Hadde bekkenløsning i graviditeten, men den forsvant rett etter fødselen, så vi er ute og spasserer hver dag, deilig.

Alt utenom kiloene er som før fødselen, det er akkurat som jeg har enda mere sjokolade- og søtbehov nå når jeg går hjemme, da hjelper det ikke at amming øker forbrenningen.....

Jeg har det veldig fint jeg! Koser meg veldig som mamma, og syns ikke det er sååå slitsomt som jeg hadde trodd.
Innbilte meg at jeg skulle gå i halv søvne hele dagen og alltid være trøtt og se ut som en skikkelig husmor.. he he.

Men jeg vet ikke helt om det har gått opp for meg hvor heldige vi faktisk har vært som har fått en frisk og velskapt datter. Tror vi har tatt det litt som en selvfølge..

Eneste som er dumt er at tida og dagene går så innmari fort.. Plutselig er dagen over og plutselig er det helg igjen... Alle sier at man må nyte denne tida nå, men det er kanskje ikke så lett når man er midt oppi det og det bare er amming og bleieskift det går i..

Psykisk har jeg ikke merket noe i det hele tatt, har gått veldig bra. Fysisk kjenner jeg det litt i bekkenet enda, spesielt når jeg er på trilletur.
Sex livet er normalt og på topp igjen også, men jeg er litt for trang enda.. (I går klaget samboeren på at han følte han fikk gnagsår på tissen fordi det var så trangt..[&:])
Håper det retter seg etterhvert da.. Hmm..[;)]

Nei jenter, jeg syns vi har gjort en utrolig flott jobb jeg!!! Applaus til alle

Hei hei... Nå går det veldig bra her. Fikk en litt lei start her dagen etter vi kom fra sykehuset. Jeg fikk en betennelse i lysken som jeg måtte på sykehuset å sprette. [:'(] Da fikk jeg merke at tårene satt løst ja. Og hvor sterk morsfølelsen egentlig var. Men nå har opperasjonssåret grodd og vi bare koser oss og er ute å går tur så sant været tillater.  Har heldigvis ei tulle som sover bra om natta, men de få gangene det har blitt lite søvn merker jeg lunta blir kortere. Stakkar sambo......

Hei hei!!

Endelig så koser jeg meg over å vere mamma. Hadde en litt tøff start med mye sykdom, ammeproblemer og div.. Men nå går alt som det suser, koser oss skikkelig. Lillemann her er bare verdens snilleste. Gråter lite, spiser godt og sover nesten "for mye"... hehe (*bankibordet*) Av og til sover vi hele natten, men som oftes er han oppe klokka tre... Er en snill gutt...

Har det helt topp her. Jeg får nok søvn, kroppen min begynner å komme tilbake og jeg har en super nydelig liten gutt å kose med. Sex lysten er på topp, så jeg bare lengter etter å kaste meg i halmen igjen....men tørr liksom ikke helt enda. [:-] synes også dagene går for fort, skulle ønske de var litt lengre:)

Back
Topp