Nybakt gravid...

Lille sol

Betatt av forumet
Hei!

Jeg er ganske nybakt gravid... og helt fersk på temaet. Vi venter altså vår første, og har termin i månedskiftet april/mai.

Jeg lurer på når dere har oppsøkt lege for første konsultasjon? Hvor lenge er det vanlig å vente, når man vet man er gravid. Har jo fått to positive tester...?

Hei og velkommen hit til oss :)
JEG VAR ALLEREDE HOS JORDMOR I UKE 7

Jeg ringte legen ganske med en gang, men fikk ikke time før jeg var 10 uker på vei. Det samme andre gangen..
Men er sikkert ganske forskjellig fra lege til lege/ jordmødre..

Jeg ringte til legen min med en gang jeg fant det ut og da satte han opp time til meg i uke 10.

Jeg var der til GU fordi jeg hadde blødninger fra uke 5-9, men det var bare et rift i en blodåre på livmoren så det var heldigvis ikke farlig!!!

Masse lykke til!

gratulerer med baby[:D]moro
masse lykke til
vi skal prøve etter jul å få barn så kan ikke gi deg råd om når du skal til legen.men håper på å støtte deg da hehe[;)]
klemmer fra stine

Hei, og gratulerer!! Har termin ca samtidlig vi da! Har termin 28. april jeg, men regner med å få ny UL termin som sikkert er uti mai engang...(har vært sånn begge gangene før nemlig...[:@]). Jeg har ikke vært til lege enda, tror ikke det er vanlig før uke 10, men det skader jo ikke å ringe å høre med de, de vet jo.

Jeg har litt problem ang lege, har byttet fastelege til en mannen min og flere av hans kamerater kjenner!!!, og dit vil jeg jo ikke gå! Får ikke bytte fastlege før etter 01.sept nå, og da får jeg ikke ny lege før 1. okt!! [:@] Men jeg går ikke til han nå, for første gang er jo med GU undersøkelse...og plutselig møter vi han i byen eller noe, nei takk!!! Så blir ikke før 1.okt på meg... Men det går da bra det også, kjenner på meg at jeg er gravid, så ikke mer legen kan gjøre for meg enda...Litt roligere tredje gangen kjenner jeg[:D]

Men lykke til til deg og alle andre!

Hva med å gå til jordmor for første kontroll?

Søke litt på nettet etter kommunale tjenester, så finner du sikkert en jordmor på en helsestasjon nær deg[;)]

Lykke til, uansett[:D]
Og lykke til med valg av ny lege![:D]

hei, velkommen og gratulerer. Jeg var hos legen dagen før jeg skulle ha menstrasjon. Da hadde jeg testet positivt hjemme. Gå til legen så fort du føler for det.

Lykke til videre[:D]

Hei! Og gratulerer med den lille... [:D]
Jeg ringte til legen ca en uke etter at jeg fant det ut, de ga meg først en time når jeg er i uke 7, men jeg syntes ikke det hastet sånn, og så er mannen min i nordsjøen da, så jeg fikk time når jeg er i uke 9. Ringte jordmortjenesten i kommunen etterpå, og fikk time der når jeg er 13+5. Har lyst å bestille UL privat, og det blir kanskje dagen før jeg skal til legen...

Back
Topp