Er det vanlig å ha to vogner på en unge? Hører dere har to stk, hadde i tankene at en var nok..
I utgangspunktet er en vogn nok.
Jeg har hatt vogndilla i mange år, trodde jeg var kurert etter sistemann, men det blusset visst bare opp igjen.
Da jeg gikk gravid med eldstemann for 11 år siden var en vogn en vogn. Trodde jeg.
Jeg har prøvd utallige vogner, og alltid vendt tilbake til MB. Det er den vogna som stortsett dekker alle (mine) krav, men jeg savner å ha babyen mot meg ved overgangen fra bag. Av den grunn har jeg hatt to vogner, og da en byvogn og en vogn som fungerer godt i terreng. Veldig mange tror at man må ha en stor firehjulsvogn i marka, men min erfaring er at en trehjuling er vel så stabil og kanskje enda lettere å manøvrere i terrenget. Man har mulighet til å låse forhjulet i terreng og snø, men det har jeg aldri hatt behov for. Det er uansett enklere å trille en trehjuling.
Når barnet begynner i barnehage kjøper de fleste en vogn til som står permanent i barnehagen. Det trenger jeg ikke nå. Jeg har jo allerede to. Av samme grunn har jeg allerede kjøpt to vognposer, så når hun begynner i barnehagen blir den ene liggende til bruk der.
Jeg kunne selvsagt ventet med å kjøpe dette til barnehageoppstart, men nå har jeg den luksusen å velge fra dag 1 hvilken vogn og hvilken pose jeg vil ha utfra hvor vi skal på trilletur og hvilken temperatur det er ute.
Jeg bærer vel preg av at jeg på et tidspunkt hadde fire barn i barnehagen samtidig, hvor av det bare var 17 mnd mellom de tre minste. Da var det veldig praktisk å ha dobbelt opp av alt så jeg slapp å dra alt hjem hver dag.