Ny vogn

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
I går ble det visst ny vogn på meg :)

Og jeg som hvertfall ikke skulle ha en trehjuling.....
Nå sitter jeg her som den stolte eier av en splitter ny TFK Jogster Twist :P
ImageUploadedByBV Forum1378026562.268356.jpg

Det begynte med at jeg ville se om vi kunne få tak i en billig brukt vogn med lufthjul å ta med oss til Kypros i stede for den blå tralla med hardere hjul.
Nå når jeg er så godt i gang med disse morgenturene mine vil jeg fortsette de to ukene vi er på tur også.
Jeg ser for meg at lillegull ikke ville hatt det så behagelig o den blå tralla når jeg fyker avgårde i rask gange, ikke så lett å ta hensyn til humper ol da når en skal gå fort.

Vi hadde sett litt på nett etter en billig grei vogn, og ville gå innom barneutstyrs butikken og se de forskjellige før vi kjøpte.
Da ble jo mannen forelska i denne vogna :P
Og han fant ut at vi like så godt kunne kjøpe denne ny.
Dette var siste mann og vi skulle nå virkelig nyte tiden, og han skulle ligge/sitte godt i vogna si :)
Vi snakket med søstera til mannen om ikke hun ville være med og spleise på vogna i stede for å kjøpe noe i sølv eller noe annet ubrukelig til dåpen. Det ville hun. Så da ble det jo ikke så dyrt likevel ;)

Jeg kjenner jeg må få litt tid på meg til å venne meg til fasongen og utseende på den, og ikke minst det å trille en vogn med tre hjul.
Prøvde den i går med adapter til bilstolen da vi varmen snartur og handlet.
Jeg må si det var en drøm å trille han rundt slik istedenfor å ha bilstolen oppi ei ustyrlig handlevogn :)

Nå er jeg på jakt etter et brukende regntrekk da de originale er så stive og ubrukelige egentlig.
Noen som har en slik vogn og har uoriginalt trekk til bagen de er fornøyd med?
Fant ett på jollyroom som ser ut som kan passe?
http://www.jollyroom.no/tullsa-regnskydd-liten-liggdel-svart.html

Nå gleder vi oss til å få komme i gang og bruke vogna skikkelig :)

Den gamle Simo vogna tenkte vi å ha stående på hytta.
Da slipper vi å ta med oss vogn hver gang vi skal inn, av og til har vi mye bagasje å dra med oss, så da har vi plass til alt.
I tillegg så kan broren min også dra nytte av den, de venter en gutt i november :)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Gratulerer med TFK - vi har en sånn selv også.
Veldig fornøyd bortsett fra å bruke den med bagdel på grusveger med mye stein osv...
Har kun originalt regntrekk vi da. ;)

Gratulerer med TFK - vi har en sånn selv også.
Veldig fornøyd bortsett fra å bruke den med bagdel på grusveger med mye stein osv...
Har kun originalt regntrekk vi da. ;)
Hvorfor er du ikke fornøyd med å bruke den med bagdel på grusvei?

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Hva koster disse?

❤gutt født 27/6❤
De koster 6699,- på barnas hus.
Hardbagen koster 1899,-
Så for komplett vogn kommer det på ca 8600,-
Men du må kjøpe regntrekk utenom.

Hvorfor er du ikke fornøyd med å bruke den med bagdel på grusvei?

Fordi det rister helt villt. Vogna eier ikke demping. :(
Vi har grusvei på hytta og den har MASSE stein så når vi trilla tur hoppa bokstavelig talt lille rundt om i vogna så jeg måtte ta han ut og bære og samboeren måtte trille. Hadde jo ratt fått shakenbaby syndrome om han lå oppi der. :(

Jeg hadde simo før og kjøpte TFK fordi den er mye mindre og lettere og trille men jeg må si jeg er skuffa over at den er så dårlig på vanskeligere føre. Spent til vinteren... Ender vel opp med å handle meg simo igjen som tilleggs vogn...

Fordi det rister helt villt. Vogna eier ikke demping. :(
Vi har grusvei på hytta og den har MASSE stein så når vi trilla tur hoppa bokstavelig talt lille rundt om i vogna så jeg måtte ta han ut og bære og samboeren måtte trille. Hadde jo ratt fått shakenbaby syndrome om han lå oppi der. :(

Jeg hadde simo før og kjøpte TFK fordi den er mye mindre og lettere og trille men jeg må si jeg er skuffa over at den er så dårlig på vanskeligere føre. Spent til vinteren... Ender vel opp med å handle meg simo igjen som tilleggs vogn...
Akkurat samme som meg.
Jeg har også Simo vogn, den er 16 år gammel og bly tung, men jeg mekket på lufthjul så den er jo egentlig kjempe god. Bare så stor, tung og uhamslig.
Simoen er det kjempe god demping på ja, merket stoooor forskjell bare på den lille turen vi hadde i dag. :(

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Akkurat samme som meg.
Jeg har også Simo vogn, den er 16 år gammel og bly tung, men jeg mekket på lufthjul så den er jo egentlig kjempe god. Bare så stor, tung og uhamslig.
Simoen er det kjempe god demping på ja, merket stoooor forskjell bare på den lille turen vi hadde i dag. :(

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Ja.. Ble skuffa når jeg brukte den ute. På senter/ butikk er den helt gull + at det er kjekt med adapter til bilstol men jeg vet ikke. Vi har masse ekstrautstyr så tilsammen betalte vi rundt 12 for vogn ++++. Simoen kostet i sin tid (08) rundt 5 og jeg angrer sååå på at jeg solgte den nå..

Ja.. Ble skuffa når jeg brukte den ute. På senter/ butikk er den helt gull + at det er kjekt med adapter til bilstol men jeg vet ikke. Vi har masse ekstrautstyr så tilsammen betalte vi rundt 12 for vogn ++++. Simoen kostet i sin tid (08) rundt 5 og jeg angrer sååå på at jeg solgte den nå..
Håper jeg venner meg til den.
Hadde jeg ikke hatt Simo først ville jeg nok ikke reagert på det og bare vært superfornøyd.

Surt å bruke så mye penger på en vogn du ikke er helt fornøyd med.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Håper jeg venner meg til den.
Hadde jeg ikke hatt Simo først ville jeg nok ikke reagert på det og bare vært superfornøyd.

Surt å bruke så mye penger på en vogn du ikke er helt fornøyd med.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Enig. Hadde du sett hvordan gullet vårt ble kastet rundt da vi trilla på grus hadde du nok reagert :P
Fatter ikke at den kan være så dårlig på ulent føre. Det skal jo være en ''joggevogn'' i utgangspunktet...

Nå er det ikke så verst på de grusveiene vi går på, og flere av de jeg går med har denne vogna og har ikke klaget på det, så jeg håper vi ikke kommer borti den problemstillingen.

Vi har den, men tvillingvogn-utgaven da. Bestilte fra Tyskland på nett og sparte masse på det! Bestilte i tillegg TFK stelleveske og koppholder, og betalte vel ca 6000-6500 NOK (mot 10-12000 på Barnas Hus). Nå er jo tvillingvognen litt dyrere i utg.pkt da... Er hittil veldig fornøyd, men når du sier det Maria, så rister det fælt på grus ja :( MEN vi har vel løst det problemet med å ha lammeskinn i bunnen, og så ligger de tett og godt nedi det lille redet sitt da :) Vi kjøpte den jo med tanke på grusveier og slikt vi...hadde hørt at den sulle være bra på det. men så har den mange andre gode kvaliteter da! Tror nok du blir fornøyd, Amahel :)

Ute på tur i dag så begynner det å knirke og knake noe fælt.
Jeg og ei venninne spasere opp og klager. Jeg skulle også ha meg et regntrekk.
Tilfeldigvis var representanten fra tfk der og fikk se på vogna selv.
Hun strammet noen skruer og det ble bedre.
Men på hjemturen begynte knirken igjen :(
Og når jeg kom hjem så jeg også at regntrekket ikke holdt tett :(
Og hun som har sett på vogna har teitet noen skruer så hardt at metallet har buet seg inn.
Vi kjører opp nå i kveld for å klage.
Tar vogna ut av bilen ig skal slå den opp.
Den er så treg, det må ha noe med at hun har strammet understellet så mye.
Fikk beskjed om å komme opp igjen i morgen og snakke med vognansvarlig.

Dette er så typisk at skjer meg når jeg kjøper noe nytt og dyrt :(
Men det ordner seg nok. Tar bare tid....

Vi har brio smile. Den koster ikke mer enn 6000 kr med bag og sports del. Vi har brukt den på hytta på grusveg. Den er super der og på kjøpesenter.

Der var nytt understell i hus.
Det ble svart farge, men det gjør ikke noe da det var det vi trodde vi fikk i utgangspunktet.
Det viktigste er at det er knirkefritt :D

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Hva koster disse?

❤gutt født 27/6❤
Sniker fra september. Jeg bestillte fra tyskland på kiddies24. Betalte i underkant av 4500 med regntrekk og myggnetting til både bag og sportsdel. Alt var inkludert da både frakt og moms! Kom i posten i løpet av en drøy uke!

Fikk en nydelig liten jente 2. August. Hadde termin 4. September

Back
Topp