Ny vogn?! Forslag?

M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg startet egentlig en tråd forleden dag rundt City Mini GT som trille. Etter å ha googlet i 2 døgn har jeg nå funnet ut at jeg tror jeg ønsker meg helt ny vogn! :eek:

Jeg vil ha:
- LETT å legge sammen. Har en Brio Happy duo nå og synes det er kronglete og drit og få den ut/inn av bilen.
- Svingbare hjul! Det kjenner jeg at jeg savner skikkelig når jeg triller!
- Triller 95% på asfalt, så den trenger ikke være suuupergod i terreng akkurat. Har hittil kun trillet 1 eneste gang på grusvei på 5 mnd.
- Bli mindre enn happyen i bilen! Den tar jo opp halve stasjonsvogna!
- Kunne ha sittedelen MOT meg.
- Helst ikke koste en månedslønn.

Har snust myyye nå på Babyjogger City Select i tilfelle man skulle få flere barn - så kan den jo utvides til søskenvogn. Har også snust på Babyjogger Premiere. Dessverre leser jeg av brukeromtaler at begge disse to over er ganske tunge..

Jeg liker rene flater. Typ Beemoo, Bugaboo, Stokke osv. Ikke masse "greier". Derav har jeg ikke vært så begeistret for Emmaljunga osv. Føler det er mye "kriker og kroker" og at de ser litt gammeldagse ut. :)

Hadde vært fint om den var litt "lun" i sittedelen da vi bor på norges mest forblåste plass (vestlandet). Sjelden snø her, men blåser og regner myyyye. Synes Stokke-vognene ser så åpne og "kalde ut". :eek:

Lille her har allerede byttet til sportsdelen og elsker å sitte i den fremfor vogna - så trenger ikke en vogn med DIGER bag for at hun skal få plass nå. :)
 
Bugaboo har kalesje du kan dra langt ned. En del som ligger skjult inne i kalesjen. Er superfornøyd med den, har donkey duo.
 
Prisen er jo hysterisk da, men jeg har sett på den!
Men den ser ut som et sant helvete å legge sammen?? :eek:

Har heller ikke skjønt helt greia. Jeg trodde bugaboo donkey var sånn at man kunne BRUKE den både som mono, duo og twin.. Men jeg ser når man skal kjøpe den fra f.eks fra babyshop må man velge understell mellom mono, duo og twin f.eks?
 
Tror alle vogner som har vendbar sittedel koster en liten formue... Men finnes sikkert mange veldig pent brukte på finn.no.

Hva med Brio go next eller Brio go big?

Babyjogger City Elite oppfyller alle dine krav bortsett fra vendbar sittedel. Ser lun og god ut med god liggestilling og stor kalesje, så burde passe godt i vinden. Den har titteluke i kalesjen.
 
Prisen er jo hysterisk da, men jeg har sett på den!
Men den ser ut som et sant helvete å legge sammen?? :eek:

Har heller ikke skjønt helt greia. Jeg trodde bugaboo donkey var sånn at man kunne BRUKE den både som mono, duo og twin.. Men jeg ser når man skal kjøpe den fra f.eks fra babyshop må man velge understell mellom mono, duo og twin f.eks?
Duo, som jeg har, kom med en bagdel og en sittedel, samt stoffet til en sittedel til (tar av bagen og bruker samme ramme. Twin har vel like deler. Mono er sikkert enkelvogn uten mulighet for å lage dobbel...? Uansett, jeg kan dra sammen min og ta bort det ene setet, og så setter jeg en handlekurv der.
 
Duo, som jeg har, kom med en bagdel og en sittedel, samt stoffet til en sittedel til (tar av bagen og bruker samme ramme. Twin har vel like deler. Mono er sikkert enkelvogn uten mulighet for å lage dobbel...? Uansett, jeg kan dra sammen min og ta bort det ene setet, og så setter jeg en handlekurv der.
Jeg kunne tenkt meg understellet man kunne utvide/forkorte på en måte, men kun sportsdelen. Så kan man heller kjøpe bag osv. når/hvis det blir aktuelt.. :)

Men hvordan er din å legge sammen? Jeg prøvde å se på youtube og det så helt håpløst ut :(
 
Jeg kunne tenkt meg understellet man kunne utvide/forkorte på en måte, men kun sportsdelen. Så kan man heller kjøpe bag osv. når/hvis det blir aktuelt.. :)

Men hvordan er din å legge sammen? Jeg prøvde å se på youtube og det så helt håpløst ut :(
Ta deg en tur innom barnas hus eller babyshop om du har mulighet. Eller så er det jo bare å ringe.

Den er helt grei å legge sammen. Jeg har en mindre vogn i bilen (fra storesøs) så har den stort sett ikke med meg. Denne videoen viser det veldig greit:
https://youtu.be/jy2B6uWcJ3g
 
Emmaljunga har kommet med en helt ny vogn, veldig fin! NTX 90 heter den
ImageUploadedByBV Forum1468856822.376407.jpg
Sportsdelen er også kjempe fin!
Mye mindre enn den originale, og litt mer oppdatert!
 
Britax go next virker fine, enkle og har vendbar sportsdel!
Men noe høy pris da!
 
Emmaljunga har kommet med en helt ny vogn, veldig fin! NTX 90 heter den
Vis vedlegget 187676
Sportsdelen er også kjempe fin!
Mye mindre enn den originale, og litt mer oppdatert!
Den var DRITTlekker! SÅNN liker jeg når de ser ut :)
Så at den var vendbar den sportsdelen og! Eneste skåret i gleden her var at den kostet svimlende 12.000 kr. :eek:
 
Beemoo duo premium ;)
Vet du. Til den prisen de har på jollyroom nå så ble den faktisk VELDIG interessant.
Du hadde jo beemoo! Er det lett å bytte ut kallesjene? Det ene minuset mitt var nemlig at jeg synes kalesja var kort, men ser at de har sånn ekstra lang kallesje!

Og vet du hva forskjellen på vanlig duo og premium'en er - du som åpenbart er litt inne i dette?? :)
 
Vet du. Til den prisen de har på jollyroom nå så ble den faktisk VELDIG interessant.
Du hadde jo beemoo! Er det lett å bytte ut kallesjene? Det ene minuset mitt var nemlig at jeg synes kalesja var kort, men ser at de har sånn ekstra lang kallesje!

Og vet du hva forskjellen på vanlig duo og premium'en er - du som åpenbart er litt inne i dette?? :)

Jeg har moweo men har hatt beemoo duo premium før... Dette er en true kopi av bugaboo donkey... Virkelig helt lik og minst like god (vennina mi har bugaboo) du får brukt alt av kalesjer og tilbehlr fra petite cherie også mener jeg de har egne sommer kalesjer som kan utvides, noen sier også at bugaboo kalesjene passer men dette vet ikke jeg sikkert... Hadde absolutt slått til nå som jollyroom har tilbud ;)
 
Jeg har moweo men har hatt beemoo duo premium før... Dette er en true kopi av bugaboo donkey... Virkelig helt lik og minst like god (vennina mi har bugaboo) du får brukt alt av kalesjer og tilbehlr fra petite cherie også mener jeg de har egne sommer kalesjer som kan utvides, noen sier også at bugaboo kalesjene passer men dette vet ikke jeg sikkert... Hadde absolutt slått til nå som jollyroom har tilbud ;)
Hvorfor har du ikke duo premiumen lengre om jeg tør spørre? :) Blir alltid skeptisk når folk har kvittet seg med en vogn!

Forskjellen på denne er vel at man ikke kan utvide denne og sette på et sete til. Men hallo. Ser de har beemoo-søskenvogner og, og til denne prisen har jeg jo råd til å kjøpe begge deler for samme pris som 1 vogn dersom det skal bli nødvendig :p

Skal faktisk ha den beemooen!! :D :D :D Prisen bare "tok" meg helt! Skal kjøpe den i sort. Ville du hatt denne:

http://www.jollyroom.no/barnevogner...192513nb-no-beemoo-duo-premium-blackness-2015

eller denne?

http://www.jollyroom.no/barnevogner...65740nb-no-beemoo-duo-premium-solv-svart-2015

:eek:
 
Hvorfor har du ikke duo premiumen lengre om jeg tør spørre? :) Blir alltid skeptisk når folk har kvittet seg med en vogn!

Forskjellen på denne er vel at man ikke kan utvide denne og sette på et sete til. Men hallo. Ser de har beemoo-søskenvogner og, og til denne prisen har jeg jo råd til å kjøpe begge deler for samme pris som 1 vogn dersom det skal bli nødvendig :p

Skal faktisk ha den beemooen!! :D :D :D Prisen bare "tok" meg helt! Skal kjøpe den i sort. Ville du hatt denne:

http://www.jollyroom.no/barnevogner...192513nb-no-beemoo-duo-premium-blackness-2015

eller denne?

http://www.jollyroom.no/barnevogner...65740nb-no-beemoo-duo-premium-solv-svart-2015

:eek:

Som du sikkert har merks er jeg vognGAL og har hatt/prøvd det meste har nå 5(!) vogner så selges og kjøpes hele tiden :p

Hvorfor tenke på søskenvogn allerede, det tar du når du er gravid igjen ;) hehe... Så kam du jo kjøpe ny vogn da :p

Jeg syns svart er finest ;) men ulempen er at det blir fortere synlig om den får riper :(
 
Som du sikkert har merks er jeg vognGAL og har hatt/prøvd det meste har nå 5(!) vogner så selges og kjøpes hele tiden :p

Hvorfor tenke på søskenvogn allerede, det tar du når du er gravid igjen ;) hehe... Så kam du jo kjøpe ny vogn da :p

Jeg syns svart er finest ;) men ulempen er at det blir fortere synlig om den får riper :(
Synes også svart var finest! Han jeg bor med og! :eek: Får de fort riper, du som har erfaring fra disse her? Vi har ikke fått noen riper i happyen vår enda, og den har sort ramme.

Nå har jeg solgt vogna til samboern også og han var med han! Hihihi. :)
 
Synes også svart var finest! Han jeg bor med og! :eek: Får de fort riper, du som har erfaring fra disse her? Vi har ikke fått noen riper i happyen vår enda, og den har sort ramme.

Nå har jeg solgt vogna til samboern også og han var med han! Hihihi. :)

Har ikke selv erfart det men hørt andre har sakt det.... Men hadde nok gått for svart... Syns den ser "renere" ut ;)

Har du solgt happy'n?
 
Har ikke selv erfart det men hørt andre har sakt det.... Men hadde nok gått for svart... Syns den ser "renere" ut ;)

Har du solgt happy'n?
Kjære vene, kan jo ikke selge happyen før jeg har ny vogn i hus!! Haha :p Trur'u er gæærn jeg! <3 :)
 
Tror alle vogner som har vendbar sittedel koster en liten formue... Men finnes sikkert mange veldig pent brukte på finn.no.

Hva med Brio go next eller Brio go big?

Babyjogger City Elite oppfyller alle dine krav bortsett fra vendbar sittedel. Ser lun og god ut med god liggestilling og stor kalesje, så burde passe godt i vinden. Den har titteluke i kalesjen.
Jeg har Britax Go Next (tidliger Brio). Den er helt suveren,men er ganske stor i bagasjerommet altså! Så vet ikke om den oppfyller kriteriet med liten vogn. Er lett å slå sammen da.
 
Back
Topp