Ny vaksine

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Har barna deres tatt den nye vaksinen mot opplastsyke? Den man bare får i munnen.. Vi er veldig usikre, noen som kan fortelle hvordan barnet reagerte? Er det verdt å ta den?

Vi tok rotavirus-vaksinen på 6-ukerskontrollen. Jeg tenker at det er viktig at man følger det vaksinasjonsprogrammet som er satt opp for oss. De ville ikke satt opp en vaksine på programmet dersom denne ikke var ansett som viktig, nødvendig og ikke minst trygg.

Den er for så vidt ikke ny heller, bare ny på programmet ;) Den har blitt tilbudt i mange år som et supplement til de som behøvde det og er en del av vaksinasjonsprogrammet i mange land.

Her var det ingen bivirkninger på den. Det kan skje at man får litt løs mage eller luftplager.

Vi tok den, gikk helt fint. Jeg og syns man skal følge anbefalt vaksinasjonsprogram.

Tatt den ig merket ikke bivirkninger;) skeptisk til nye medisiner men denne er ikke ny;)

Vi tok den :) Ingen bivirkninger.

Den er jo absolutt ikke ny, men før har man måtte betale for den. Vi ble sterkt anbefalt om å følge vaksineprogrammet. :)

Lillemann var akkurat for gammel til å ta den da den kom, ellers hadde han skulle fått den.
Synes absolutt man skulle ta den hvis man kan. Den er utprøvd veldig lenge, og det er ikke uten grunn at den blir tatt inn i vaksinasjonsprogrammet. Nå er det ikke like farlig å rotavirus i Norge som i mange andre land, siden vi har muligheten for god behandling, men hvorfor risikere noe?

Altså, jeg fikk ikke tilbud om den til eldstejenta mi som er 2.5 år.. Så for meg er den ny, da jeg aldri har hørt om den. Derfor er jeg litt skeptisk, siden eldstejenta ikke fikk/tok den, hva er da vitsen nå...

Jeg betalte 1000kr for den til yngste sønnen min sommeren 2013.
Vår eldste gutt ble alvorlig syk av Rotavirus som baby...
Denne vaksinen er godt utprøvd i mange land i mange år.

Han fikk ingen bivirkninger.

De hadde ikke den da jeg fikk sønnen min. Men om den er i vaksinasjonsprogrammet nå og jeg får tilbud om den når jeg får jenta mi nå i februar, kommer jeg til å ta imot det tilbudet :)

Vaksinen er godt utprøvd i andre land, men ble ikke en del av vaksinasjonsprogrammet vårt før nå. Barn født etter 1 september 2014 får tilbud om å ta første dose på 6 ukers kontrolleren. Vi merket ingen bivirkninger på gutten vår.

Kommer til å følge vaksinasjonsprogrammet, så lillebror vi venter på kommer til å få den. De andre har ikke fått tilbud om det, og jeg hadde ikke gitt de den utenom vaksinasjonsprogrammet.de er lite utsatt for den type smitte virker det som

Vi har tatt første dose og ikke noen bivirkninger :-) neste dose er til mandag....

De skulle egentlig tilby den til alle før den ble en del av programmet. Men vi fikk ikke beskjed om det. Hørte om det etter at hu var 6 mnd og da er det for sent. Men tremenningene hennes tok dem og hørte ikke noe om noen bivirkninger.

Vi har tatt den. Lillemor fikk dose nr to i går, 10 uker gammel. Nå i natt har storebror fått omgangssyke. Noen av dere som vet når vaksinen virker??

Nei det fantes ikke enda da mine unger var på 6 ukers kontroll. Yngste er 1 år.

Back
Topp