Ny undersøkelse rundt p-piller...

lenemor

Forumet er livet
En dansk forsker har kommet frem til at bruk av p-piller svekker fertiliteten... hun hadde vært i kontakt med flere kvinner som etter å ha brukt p-piller i over 25 år ikke lenger kunne få barn...

jeg lurer på om ikke disse damene hadde svekket fertilitet på grunn av høy alder jeg (eller begynte de på pillen i barnehagen??).. Forskere altså - noen ganger lurer jeg på om de sitter isolert uten kontakt med omverdenen og sunn fornuft [&:]

Ja man kan begynne å lure på hva disse forskerene egentlig gjør?!
Tror nok at alderen spiller mye inn på om man er fruktbar eller ikke da.
Svigersøster er ganske grønn når det gjelder barn osv. og har brukt p-piller i en mannsalder.
De begynte å prøve å bli gravide i august i fjor... hun er 37 år.
Hun begynte allerede to måneder etter pille-slutt å klage fordi hun ikke ble gravid.
Kanskje p-pillene hadde "ødelagt" henne. Måtte da bare fortelle henne at det kan ta opptil ett
år å bli gravid da, om alt er i orden med både han og henne.... men også at alderen kan spille inn
på fruktbarheten... Men det går da bra med henne også. Hun ble gravid i desember, og har termin
bare tre dager etter meg!

[&:] noen ganger lurer jeg på om folk har skylapper på... trodde hun at det var bare å "gjøre det" uten beskyttelse så satt den?? Flaks at det ordnet seg så fort for dem egentlig!

ORIGINAL: lenemor

[&:] noen ganger lurer jeg på om folk har skylapper på... trodde hun at det var bare å "gjøre det" uten beskyttelse så satt den?? Flaks at det ordnet seg så fort for dem egentlig!

Hi..hi... det er ikke alle som skjønner dette med å få barn da...[:D] Hvordan det fungerer....
Skal bli spennende å følge med når den lille gutten til svigersøster kommer da.
Hun har alltid formanet oss om hvordan vi skal gjøre ting, hvor lettvindt ting er med barn osv.
(også hun som omtrent aldri har vært borti barn da[:D].)
Ikke misforstå, jeg liker svigersøster, men av og til blir man bare lei av at hun kan og vet alt så
mye bedre enn oss som faktisk har barn da...

ORIGINAL: Lehcar
Hi..hi... det er ikke alle som skjønner dette med å få barn da...[:D] Hvordan det fungerer....
Hun har alltid formanet oss om hvordan vi skal gjøre ting, hvor lettvindt ting er med barn osv.
Ikke misforstå, jeg liker svigersøster, men av og til blir man bare lei av at hun kan og vet alt så

Lett å være "baksetesjåfør" vet du.... jeg sa det til svigerinna mi her om dagen at hun måtte forstå at G og jeg skulle få perfekte barn fordi vi har observert og lært hvordan man IKKE skal gjøre [;)]
Hun lo godt da gitt!

Lett å være "baksetesjåfør" vet du.... jeg sa det til svigerinna mi her om dagen at hun måtte forstå at G og jeg skulle få perfekte barn fordi vi har observert og lært hvordan man IKKE skal gjøre [;)]
Hun lo godt da gitt!

Ja det er vell kanskje det!
Men det er uansett ufattelig provoserende til tider da...

Ja det er vell kanskje det!
Men det er uansett ufattelig provoserende til tider da...

Skjønner det - det er noen som alltid kan ALT!!!

hehe...ja man kan begynne å lure. Jeg rakk å gå på pillene i 12 år før jeg sluttet og jeg hadde eggstokker som var helt krympet.....det wer visst vanlig at pillene gjør at eggstokkene krymper sånn at de må vokse igjen en stund før man er fertil etter pilleslutt. Alle opplever ikke dette, men det gjorde altså jeg. Hadde ikke mensen på 5 måneder jeg...men så ble jeg gravid allikevel..

Skal i allefall ikke gå på piller mellom barn 1 og 2, for da er det muligens litt lettere å planlegge en ny graviditet!!

M

jeg gikk på pillen i litt over 12 år, og ble gravid tre uker etter pilleslutt, så her hadde det ikke påvirket i det hele tatt... på den annen side så tar jeg ikke sjansen igjen, så jeg ønsker ikke å bruke pillen som prevensjon mellom barna!!

ORIGINAL: Lehcar

ORIGINAL: lenemor

Jeg hadde aldri pratet så mye med folk om det tok lang tid eller ikke før jeg prøvde... Visste jo selvfølgelig at det tok lengre tid for noen enn andre og at noen ikke kan få, men hadde ingen bevisst tanke om at bare var noen dager i syklusen som er fruktbare feks og hvor lang tid det egentlig kan ta. Nå gikk det ganske fort med oss da... [8|]

Back
Topp