ny ultralyd - ny opplevelse?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Da har vi bestilt ny ultralyd hos en privat gynekolog i midten av mars og 3d i slutten av April. Han skulle ta vekstestimering og sjekke at livmortappen min fortsatt er steng(det nektet de jo å sjekke i går!).

Nå gleder jeg meg litt for han har godt rykte på seg :)

Så gøy :) Eg skal til privat ul neste torsdag :) GLeder meg villt go synest tiden går så sakte...
Kan eg spørre om hvorfor dem skal sjekke om livmortappen er stengt??

Så bra.
Måtte denne gangen bli en kjempe god opplevelse for dere :)
Ja det lurte jeg også på, hva er årsaken til at du vil sjekke lvmortappen?

Så gøy :) Eg skal til privat ul neste torsdag :) GLeder meg villt go synest tiden går så sakte...
Kan eg spørre om hvorfor dem skal sjekke om livmortappen er stengt??

Det blir gøy :)

Det er rett og slett fordi jeg er konisert og det er nesten ikke igjen noe av den. Derfor større sjanse for det de kalte senabort og livmortappen kan åpne seg utan at jeg merker det.... Er den åpen så syr de igjen ;)

Aaaahhaaa...
Men hva er konisert? Uff unskuld spørsmåla mine,du trenger absolutt ikkje å svare...

Man fjerner en del av livmorhalsen på grunn av celleforandringer og dermed kan d være forstadiet til livmorhalskreft.jeg har gjort d samme

Aaaahhaaa...
Men hva er konisert? Uff unskuld spørsmåla mine,du trenger absolutt ikkje å svare...

Det går helt fint :) Det ble oppdaget celleforandringer på livmortappen og det begynte med grad 1 forandring og på neste undersøkelse så var det grad 3(forstadiet til kreft). Derfor har de kirurgisk fjernet den delen av livmortappen(cervix) som hadde celleforandringer.

Håper det hjalp litt :) Er ikke så god til å forklare, hehe..

Det er vel ikke jeg som føler behovet for å sjekke, men overlegen som opererte meg sa at det måtte følges opp nøye ved ett eventuelt svangerskap...

Nå forstår eg :) Hadde ikkje hørt det ordet før.
Godt dem vill skjekke det vertfall da :)

Ja, de nektet jo å gjøre det på oul, men har brev som sier at den SKAL sjekkes. Nå har jeg fått time til oul og fødeplass på Lillehammer hvor overlegen som utførte dette ville være med på alt fra ultralyd til fødsel. Nå føler jeg meg trygg:)

Back
Topp