Ny UL :-)

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Jeg har fått ganske mange UL og skal på fler før fødsel pga at jeg er vektoperert og at min gutt var ganske liten på termin.

Har hele tiden gledet meg til fødsel og gjør det for så vidt ennå, men lurer på om jeg burde grue meg nå hehe

baby i magen er estimert til 3% over gjennomsnittet og ut i fra det estimert til ca 3kg i dag uke 35+ 2 og skal i gjennomsnitt legge på 200g i uka nå, høres skummelt ut haha selv om jeg vet at h.o har mye mer å si enn vekta på hele barnet :-)

Legen på sykehuset sa at alt ser så fint ut og har gjort det hele veien at hun mente ikke jeg trengte legetimer der lenger om det ikke skulle dukke opp noe spesielt:-) men ville ha meg på UL ca hver 14 dag utover nå. betyr vel at det blir 2 til eller noe det da :-)

Hehe litt vittig, for jeg satt vel med omtrent samme følelsen etter min forrige ul! Var da 36+1uker og fikk beskjed om en baby på ca 3kg (+9,8%). Legen mente da at til termin vil hun bli ca 3,8kg og jeg synes det begynner å høres mer enn stort nok ut! Da Thale ble født var hun 3070gr i uke 38+0 og det synes jeg var helt perfekt :) nå har nok lillesøster tatt henne igjen! Iiik :P
Skal tilbake på onsdag nå for CTG og sjekk av trivsel, men håper de sjekker vekst og mens de er igang selv om de sa de ikke skal det... Så her sjekkes det ukentlig nå fram til fødsel! :)

Fikk du noen estimert vekt ved termindato ? Jeg fikk estimert snuppa til 4500gr da jeg gikk gravid med henne, hun kom 18 dager før og veide da hele 4000. Noen ganger blingser de jo litt med estimeringene ogsp. Tror likevel ikke du trenger å grue deg :) Du har jo født før også, så kroppen din har jo gjort dette før :) Det trøster jeg meg iallefall med, haha. Det har jo vært en ut der før, så håper det blir lettere denne gangen :p

Lenge siden du ble operert ? Var sønnen din veldig liten ? Jeg selv ble operert for 1 år siden om 3 dager :)

Var selv på vekst estimering idag 35+0, og snuppa ble estimert til 2900g idag. Legen mente hun ville ligge på ca 4000g ved fødsel/termin. Har lenge vært redd for en mega baby. Men skal klare 4000g ;) Forrige var 3440 g 17 dager over termin...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk du noen estimert vekt ved termindato ? Jeg fikk estimert snuppa til 4500gr da jeg gikk gravid med henne, hun kom 18 dager før og veide da hele 4000. Noen ganger blingser de jo litt med estimeringene ogsp. Tror likevel ikke du trenger å grue deg :) Du har jo født før også, så kroppen din har jo gjort dette før :) Det trøster jeg meg iallefall med, haha. Det har jo vært en ut der før, så håper det blir lettere denne gangen :p

Lenge siden du ble operert ? Var sønnen din veldig liten ? Jeg selv ble operert for 1 år siden om 3 dager :)
nei hun sa bare ca 3 kg i dag og at hun ville legge på seg ca 200g i uka fra nå... jeg ble operert i 2006 :-) sønnen min var 2755g og 47 cm 2 dager over termin. så ikke veldig liten, men ganske liten til å være terminbaby :-) men ingen jordmødre eller leger tror det har sammenheng med operasjonen sier de.

blir spennende for flere av oss dette da :-)

nei hun sa bare ca 3 kg i dag og at hun ville legge på seg ca 200g i uka fra nå... jeg ble operert i 2006 :) sønnen min var 2755g og 47 cm 2 dager over termin. så ikke veldig liten, men ganske liten til å være terminbaby :) men ingen jordmødre eller leger tror det har sammenheng med operasjonen sier de.

Ja, han var jo ikke store gutten til å komme over termin :) Selv om han ikke var knøttliten og det kanskje ikke hadde noe med operasjonen å gjøre, er det jo godt de følger deg så godt opp :)

ja godt de følger opp så nøye :-) rart å se på alle de små klærne i 50 som var alt for store for ham hehe de er jo så bittesmå :-)

Back
Topp