CasMal
Forelsket i forumet
Da har jeg vært på enda en ny ultralyd! Var på en ul i uke 9, alt så bra ut, men jeg ble satt tilbake 2-3 dager. Har hatt endel brunlig utflod siden uke 8, men siste ukene fikk jeg enda mer brun utflod og bittelitt friskt blod... Ble litt urolig for at jeg kunne ha hatt en MA eller at noe var galt så jeg bestemte meg for å ringe jordmor for å undersøke om det var normalt. Hun kunne ikke hjelpe meg annet enn å si at det var normalt for mange, men ikke for alle. Siden fastlegen min har ferie i 2 uker til, sa jordmor je skulle ringe legevakten om jeg ble mer usikker slik at en lege kunne få sjekke meg Evt ta en hcg prøve for å sjekke. Fikk "mannet" meg opp til å ringe, da jeg ikke liker å verken snakke i tlf eller ønsker å være til bry for noen.... Damen i tlf spurte om jeg hadde stoooore smerter, men da svarte jeg nei kun at jeg var litt øm... Da fikk jeg til svar om jeg hadde tatt en graviditetstest??? Jeg tenkte bare WHAT... og svarte ja bare for å slippe noe styr, siden hun mente at hvis den var positiv var alt i orden... (om man har hatt MA eller noe er galt, vil jo en test vise positiv en stund etterpå) da sa hun bare at de ikke kunne hjelpe meg pga hcg test var en oppfølgingssak og at legen hadde viktigere ting å gjør..... WHAT.... igjen ble jeg ganske sjokkert... bestemte meg da for å ringe sentrumslegene i Bergen for å få en time... Fikk heldigvis time dagen etterpå (altså i går) Kom inn til en helt fantastisk mann som jeg virkelig bare elsket... Sååå forståelsesfull, lyttende, forsiktig og ikke minst så er han en av landets beste på dette området:) prøvde oss på utvendig ul siden jeg var 12+1 dag på vei.. Vi så bare antydninger, så vi byttet til innvendig isteden. Alt viste seg og være perfekt med fosteret, helt frem til han begynte å måle lengden. Da viser det seg at lille mini kun hadde størrelse som tilsvarer ca 10+ ? Uker, altså ca 2 uker mindre enn beregnet utfra mens termin.... Vi ble sittende å regne litt på når jeg kan ha blitt befruktet, og pga samboer jobber offshore vet jeg 100% sikkert når vi siste gang hadde samleie... Dette var 26 mai. Men legen mente at i forhold til størrelse på forster må jeg ha blitt befruktet rundt 1-5 juni... Hmmm, noe som ikke stemmer.. Testet positivt 5 juni, og når jeg var på ul i uke 9 var jo fosteret omtrent der det skulle i vekst.. Så nå skal jeg tilbake neste torsdag for å se hvordan mini har vokst på 1 uke, og dersom han ikke er fornøyd, blir jeg lagt inn på KK for en skikkelig utredning... Er bare sååå utrolig glad for at jeg fulgte magefølelsen og ikke godtok at ingen i det offentlige va villige til å sjekke med... Nå krysser jeg bare fingrene for at alt vokser som det skal til torsdag så jeg slipper uroe med mere... Det at jeg blør har foresten ingenting med dette å gjøre, det er kun pga tynne slimhinner og noen sprenge blodkar... Ble litt langt dette, men var bare så godt å få luftet ut litt.... Ellers ønsker jeg alle dere herlig jenter en GOD HELG:):):):) *************************************************************************************************************************************** Da har jeg vært inne på enda en ny ultralyd hos dr Mortensen på sentrumslegene i Bergen. Må bare få sagt det igjen, EN FANTASTISK LEGE/GYN :) "Alt" så ut til å være perfekt med lille gullet i magen, han målte alt ned til minste detalj:) Lille gull nektet plent å ligge i ro, han bare turnet rundt i magehuset:) Et godt tegn, bortsett fra at da er det vanskelig å måle lengden helt 100% :-/ MEN!!!!!!!!!! Da han skulle måle hodeomkretsen var han ikke fornøyd. Han sa at målene på hode (og innholdet) ikke samsvarte med resten av kroppen, og dette måtte undersøkes nærmere gjennom blodprøver, spesialister på KK og en grundig ultralydsjekk til:( Han sa at alt kunne være normalt pga målene på kroppen ikke var helt 100% pga mye bevegelse, men dette kunne også bety noe mer alvorlig som Et såkalt " vannhode" og / eller andre typer alvorlig hjerneskader++++ HJELP!!!!! han opplyste også om at dersom dette var tilfelle og alvorlighetsgraden var stor hadde vi rett til å avslutte sv.skapet.......:( Skal selvfølgelig ikke ta sorgene på forskudd, men sjansen for at noe er alvorlig galt er desverre stor:( Har fått time på KK på onsdag, så da får vi bare smøre oss med god tolmodighet og positive tanker.....:) Det finnes jo alltid et håp, og jeg ønsker å være sterk for de rundt meg, men det er absoluttikke lett... Ønsker egentlig bare å lukke meg inne i et rom og gråte......:( Alt er bare et evig kaos i hodet mitt, og vi (jeg) har bestemt at ingen skal få vite noe som helst før vi får litt mer svar på hva som egentlig er årsaken. Vil ikke uroe familien uten å vite sikkert hva som evt er galt:( Ble desverre litt lite oppmuntrene oppdatering på en fredagskveld, men ønsker dere alle en flott helg:)