Ny Ul idag med skår i gleden...

Sommernurk

Forelsket i forumet
Var på ul nr 2 idag pga blodansamling i livmora.
Vi så en liten smurf i full fart som vinka og sprella Herlig å se!

meen..så sa legen at det fortsatt er en blodansamling her og den er ganske stor..
Hun kunne ikke si hvor det blødde fra, hvorfor det blør, ellerno..bare at de ikke kunne gjøre noe med det og at jeg måtte leve som normalt..[:(] så gikk ut derifra med hode hengende.. Sambo sa han fikk følelsen av at det var bare et spørsmål om tid før d går til skogen...trist.

Gikk innpå nettet for å finne info og d eneste j fant var forum hvor d virka som de fleste fikk premature babyer, og noen mista..[:(]

Svigermor kjenner ei jordmor og ringte hu. Jordmora syntes det hørtes ut som rift i morkaka, og at det ofte gikk bra! Dessuten så måtte vi IKKE ha sex eller løfte tungt, men det visste vi vel?! neeei, d hadde ingen fortalt oss, enda j spurte fastlegen om j burde jobbe siden det innebærer mye tunge løft...flotte greier.[:@]

Men vi er litt positiv allikevel, innbiller meg at det er viktig jeg er det! Var jo en litn inni der [;)]

Noen av dere jenter som har hørt om/opplevd det samme?

håper det bare er en rift, og at lille bebeisen din holder seg der i 6 mnd til [:)][:)][:)]
*krysser fingerene*

Du får bare slappe av og gjøre minst mulig så skal det gå bra [:)]
Sender maaaaaange gode tanker til deg og dine..

Var dette hos fastlegen? I tilfelle så tror jeg at jeg ville tatt kontakt med en gynekolog som sitter på ekspertise!! Skriv ned alle spørsmål som du tenker på sånn at du er sikker på at du får svar på alt du lurer på og bekymrer deg for. Er så dumt å uroe seg unødig.

Noen ganger sier leger ting som er lett å misforstå, noen spekulerer uten helt å vite hva de snakker om etc....ville snakket med noen som virkelig vet hva de snakker om. Finn en du føler deg fortrolig med. Legene er jo der for deg....og får betalt for det!

Det ordner seg nok skal du se [:)] 

Masse lykke til[;)]
Klem

Takk for det jenter![:D] Ikke mange positive tilbakemeldingene j trenger å høre før j tror på dere[;)]

Var på sykehuset, gyn.pol. , var henvist dit av fastelgen min. Men tror de faktisk ikke veit så mye om det og at de ikke kan gjøre en bajs med den blødninga..så enkelt og vanskelig som det ..[>:]

skal på ny ul om 2 uker..blir spennende.[&:]

ORIGINAL: vinternurk

Takk for det jenter![:D] Ikke mange positive tilbakemeldingene j trenger å høre før j tror på dere[;)]

Var på sykehuset, gyn.pol. , var henvist dit av fastelgen min. Men tror de faktisk ikke veit så mye om det og at de ikke kan gjøre en bajs med den blødninga..så enkelt og vanskelig som det ..[>:]

skal på ny ul om 2 uker..blir spennende.[&:]

Hvis du føler du sitter igjen med mye spørsmål som du ikke fikk svar på eller kom på, så syns jeg du skal ta en tlf til de og forhøre deg litt mer. Fortell at du ble veldig bekymret og usikker, og følte du ikke fikk nok informasjon... Forhør deg med dette om sex og om det evt er andre ting dere må ta hensyn til...

Det ville jeg gjort[;)]

ORIGINAL: click

Så godt å høre at det er et bankende hjerte der inne

Jeg har også blodansamling i livmoren nå. Aner ikke hvor det kommer fra, men har jo blødd jevnt og trutt siden midten av mai Snakket med sykehuset senest i dag, og legen der fortalte at normalt så gikk det veldig bra, og i allefall om man har sett et bankende hjerte, men at jeg må belage meg på å ha blødninger gjennom hele svangerskapet. Jeg ble ikke noe klokere av det, for de klarer ikke å finne ut hvor blodet kommer fra, men får jo bare leve i den tro at dette faktisk går bra tross blødninger - det finnes jo flest historier som dette som har endt godt[:D]

Godt å høre at det er flere, sjøl om jeg absoultt ikke unner noen å ha det.. Jeg har blødd siden uke 7 , så ikkeno på noen uker, så blødd i uke 10-11..men d er gammelt blod og har ikke smerter. Helt klart den blodansamlinga som blør, men det er som du sier at man blir ikkeno klokere, og det legger en veeeldig demper på gleden - ihvertfall for vår del.
Men du, dette skal gå bra:) småtassene har det bra sjøl om det er blod inni der! [:D]

ORIGINAL: Chrisjanuarbaby

Hvis du føler du sitter igjen med mye spørsmål som du ikke fikk svar på eller kom på, så syns jeg du skal ta en tlf til de og forhøre deg litt mer. Fortell at du ble veldig bekymret og usikker, og følte du ikke fikk nok informasjon... Forhør deg med dette om sex og om det evt er andre ting dere må ta hensyn til...

Det ville jeg gjort[;)]

Japs, har laga ei smørbrødliste med spørsmål [;)] skal til jordmor for 1 gang på fredag så spør hun om endel. Innbiller meg at jordmødre ofte har like mye om ikke mer peiling på svangerskaps-ting enn leger... og kan hun ikke svare får j ringe til sykehuset og spørre der[:)]

ORIGINAL: vinternurk

ORIGINAL: Chrisjanuarbaby

Det ville jeg gjort[;)]

Japs, har laga ei smørbrødliste med spørsmål [;)] skla til jordmor for 1 gang på fredag så spør hu om endel. Innbiller meg at jordmødre ofte har like mye om ikke mer peiling på svangerskaps-ting.. og kan hun ikke svare får j ringe til sykehuset og spørre der[:)]

Ja, gjør det!![;)] Er så dumt å uroe seg unødig!! Det er ikke godt for noe....[:)] Det er så mange ganger helsepersonell ikke tenker på å si ting fordi dette er hverdagen deres....De tenker ikke at alle andre ikke sitter på samme info....

Nok en gang lykke til[:D]

tusen takk for det ![:D] ...og ikke minst, at vi er HORMONELL!! hahaha[:D][:D]

Håper hun jm du snakket med sist har rett - dette SKAL gå bra, skal du se[:)]

Dårlig at de ikke sa noe om løft, sex osv hos gyn da..! [>:]
Hvordan skal man vite det hvis man ikke får det fortalt?! Akkurat som de bare går utifra at folk vet sånt..!

Men nå vet du det jo i alle fall - kanskje du kan få en sykemelding av fastlegen din?
Håper du får mulighet til å ta det rolig framover og at du får bli heeeelt til januar[:)]

*Goood klem*

Hei hei :)

Jeg har hatt blødninger hele tiden...og det kommer fra et sår i livmora...jeg har vært på ul hos forskjellige leger, mange ganger nå.
De er ikke særlig gode på å gi svar, men gir det egentlig bare enda fler spørsmål...

Men siste legen jeg var hos, var utrolig dyktig, han forklarte anatomien inni der, som om en voksen forteller et barn noe...det var så detaljert, og viste på ul skjermen mens han forklarte...jeg gikk ut med en kjempe stor lettelse...

Det er overhodet ikke noe farlig å blø fra livmor, det har ingen sammenheng med foster. Fosteret ligger trygt inni en annen liten pose, "langt" unna livmora...
Det er kort versjonen, men etter dette har ikke jeg vært bekymret et sekund..

Jeg er vel og merke sykemeldt...og det vil jeg være til blødningene stopper, og de kan vare hele svangerskapet fikk jeg beskjed om...men de fleste blødninger slutter i uke 16-17...

Og man måtte ta det med ro for at kroppen skulle kunne klare å lege dette såret, så derfor sykemelding..

Back
Topp