ny ul i uke 32...Stor baby?

Lena33

Glad i forumet
har fått ny ul time 22 november.Skal da sjekke om fosteret har normal størrelse, eller om det er større enn normalen.....
grunnen til dette er at jeg har plagdes med sukker i urinen.Har glukosetestet to ganger nå og blodprøver er sendt inn og foreløbig har det ikke utvikklet seg til diabetes, men ligger i faresonen.
Har hold meg unna alt med sukker i 1 1\2 mnd....litt mindre utslag i urinen, men fortsatt så ligger det på 2 og 3+....kan jo være nyrene som spiller meg et puss, så uansett så er det sukker forbud til prinsen er født!Det er jo ikke så galt at det ikke er godt for noe....går IKKe opp i vekt selv om magen bare vokser og vokser[:)]akkurat det er jeg veldig fornøyd med....

Skal ta gluksosbelastning torsdag jeg, gruer meg litt til det[:o] Har også hatt positive urinprøver, og legen mener at det ikke er noen vits i å vente med det - det er jo sant. Men gruer meg for svaret, jeg er jo sukkernarkoman!!! Tenker hvordan i all verden skal jeg klare å holde meg unna alt sånn... Har også en mage som vokser fort, men babyen var normal str på ul. Var din det?? Og fikk du svar på glukose prøva med en gang, eller måtte du vente??

babyn min var normal på den ordinære ul-en ja....man kunne ikke begynne å se om den var unormalt stor før på slutten, eller rundt uke 32 sa jordmor.....
fikk svar på glukosebelastningen med en gang ja, det gjorde de mens jeg satt der....blodprøvene måtte de sende inn.
jeg er jo også rimelig glad i alt som er søtt å godt, men det er utrolig hvor bra det går når man bare er innstilt på det....finnes mye bra man kan erstatte sukker med....men gleder meg villt til jeg kan gommle en sjokolade igjen[:)]

Har jo alltid vært sånn at jeg har spist en sjokolade hver dag jeg da, vet at det ikke er bra men.... Har prøvd og skjerpe meg etter jeg ble gravid, drikker bare light brus, ikke saft, ikke juice (bare biola juice), og sånne småting. Alle monner drar jo, men må nok ta meg skikkelig i nakken hvis testen er positiv! Har enda ikke lagt på meg mye, og kommer fortsatt inn i mine vanlige bukser (med åpen knapp[:D]). Har en sånn liten angst for å føde en stor baby, så har allerede spurt om å få sjekke fødselsvekta når terminen nærmer seg.... Hvis testen er positiv så får man vel kanskje mer oppfølging i forhold til kosthold også?? Men men, et sunnere kosthold skader jo ikke da, så får se det positive i det[:)]

Da jeg gikk gravid for snart 4 år side, fikk jeg konstantert svangerskapsdiabetes ca halvveis ute i svangerskapET[8D] ikke noe særlig nei! Fikk beskjed om å holde meg borte fra all slags type sukker og å spise regelmessig og sunt, slik at bebisen min ikke skulle bli født syk[X(] Jeg måtte måle blodsukkeret mitt jevnlig og ble delvis sykemeldt, slik at jeg kunne konsentrere meg om alt styret rundt diabetesen.
Jeg fikk også en voldsomt stor mage (mange lurte på om jeg skulle ha tvillinger) og ble fulgt opp av Kvinneklinikken i Bodø. Var på kontroller hver 14. dag, der de kontrollerte meg med UL og reg.
Jeg fikk en stor gutt (55 cm, 4890g), men han var ikke syk i det hele tatt[:)] I tillegg hadde jeg en ekstra stor morkake og ekstra mye fostervann (derfor min store mage)[&:]
Jeg fikk veldig skryt av sykehuspersonellet da de så gutten min, fordi jeg hadde vært så flink med kostholdet[:)] Tenk på det når du er sugen på en sjokolade: dette skader barnet mitt[X(] Det er ikke så vanskelig, dere klarer det bare fint[:)]
Beklager lengden på innlegget, men jeg ble litt engasjert[8D] Ville bare fortelle dere litt om hvordan jeg hadde det med svangerskapsdiabetes[8|] Det er som alle andre svangerskapsplager: de forsvinner sammen med fosteret[:)]

LYKKE TIL VIDERE

ja magen min ligger godt over "normalen" på skjema....men trenger ikke få en stor baby for det da......håper ikke det, har oxo litt angst for at hans skal bli for stor.Men det er utrolig hva man klare når man tenker på den lille....som nordlendingen sier, det går jo over[:)]har tror på at dette går bra....føler meg litt beroliget når jeg vet at det blir en ny UL, da får vi se hvor stor han er....

Back
Topp