ny ul i dag og samtale

Buebe0708

Elsker forumet
Da er dagen her hvor vi skal inn til ny ul for å finne ut om den knuten ved åpninga er borte eller fremdeles er der. Og etter det skal vi ha samtale med en jm ang fødsel.
Er veldig spent på hva de/vi kommer fram til. Planlagt KS, barselhotell på forhånd og så føde ute mannen, ufrivillig hjemmefødsel med mannen men uten helsepersonell eller igangsatt, det er i alle fall de opsjonene fastlegen nevnte :-/

Masse Lykke til! Håper alt ser bra ut :-) hold oss oppdatert om hva som skjer da :-)

Fikk både gode nyheter og noen som jeg må fordøye litt.

Altså, ingen knute på livmora lenger = jeg får lov til å føde vanlig og trenger ikke å bekymre meg om en ev. styrtblødning i tilfelle prematurfødsel. Det letta hjertene våre meget.

I uke 35 skal vi inn og da blir det avgjort når tid jeg blir lagt inn på pasienthotellet. (ca uke 36,5-37) Om fødselen starter av seg selv før uke 38/38,5 risikerer jeg at min mann går glipp av alt. (Har 1 time til sykehus og siste fødsel tok 1time5minutter) Følelsene rundt den situasjon er blanda. Vil jo ha med han som kjenner meg best og som vet hva jeg trenger uten å måtte si noe :-(

Kommer vi til ca uke 38 skal de sette i gang om alt ser bra ut slik at mannen får være med på fødselen.

Mannen har fått en god innførsel i forløsning itf det mot alle odds allikevel skulle bli en hjemmefødsel igjen. Vi har også fått lagt inn i skjema at når vi ringer og ber om ambulanse så skal den sendes med en eneste gang. Dette gjør at vi kan føle oss mye tryggere denne ganga enn sist, særlig mannen.

Alt i alt føler vi oss begge veldig ivaretatt, hørt på og lagt forholdene til rette for at alle kan føle seg trygge denne ganga.

Sorry, dette ble langt. Takk for at du leste :-)

Ja, det virker som om dere blir tatt godt vare på i alle fall! :) Det må være veldig betryggende. Men samtidig har dere litt å tenke på.

Dere har tydeligvis vært gjennom en spesiell fødsel allerede som gjør at dere får denne oppfølgingen nå? Vet ikke om du har fortalt om det allerede her inne, men kan jeg spørre om hva som skjedde? Skal i alle fall krysse fingra for at dere får en fin opplevelse denne gangen, på et sykehus med mannen din til stede! :)

Godt å høre at alt ser bra ut :-)
Skjønner at du har endel å tenke på, håper virkelig at alt går som det skal og mannen får være med på fødselen :-)

Fødsel med nr 2 ble uplanlagt hjemmefødsel. Riene startet med kun 3min mellom, vannet gikk veldig rask. Vi skjønte fort at vi ikke rakk sykehuset og valgte å forbli hjemme i varmen og lyset. Ambulansen kom for sent, den pensjonerte jm kom akkurat da hode kom ut. 1 time uten mye hjelp da min mann løp mellom meg og sønnen vår som da var 16mnd og var i tel med AMK sentralen samtidig som han måtte få tak i svigermor.

Så derfor får vi god oppfølging med ekstra ting denne ganga :-)

Back
Topp