Ny UL i dag - nervepirrende

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
I går var jeg på første tidlige UL i uke 6+0, men hun som gjorde ultralyden tok den abdominalt og vi så derfor ikke noe mer enn en fostersekk :sorry: Siden jeg har mistet to ganger før så ble jeg utrolig bekymret og fikk bestilt meg en hastetime hos en gynekolog som tar innvendig ultralyd. I dag på ny ultralyd så vi en bitteliten ert som gjemte seg opp i ene hjørnet med et blinkende hjerte :D :woot::Heartred Ble så utrolig glad og lettet når jeg fikk se det :blob9

Likevel så er jeg litt bekymret for jeg målte 3 dager kortere enn jeg hadde regnet ut:sorry: Jeg er helt sikker på når jeg hadde eggløsning og jeg fikk positiv test på 7DPO, så jeg er ganske sikker på datoene mine. I tillegg så målte fostersekken bare 9mm, men på nettet så leser jeg at på 6+0 skal den måle 16mm. Likevel så sa legen at han trodde det ville gå bra siden hjerte blinket, så jeg får bare håpe på det beste. Ny ultralyd på mandag når jeg er er 6+5, så jeg håper at snøfnugget mitt har vokst litt til da :)

Så herlig at du fikk se at hjertet slå:) Selv opplevde jeg å bli satt flere dager tilbake da jeg gikk gravid med sønnen (tempet, så var sikker på el og jeg testet positivt 8dpo). Da jeg kom på ny ul flere uker senere, ble jeg satt fram igjen. Så lenge du har sett hjertet slå, så er det jo stor sannsynlighet for at det går bra:)

Så herlig at du fikk se at hjertet slå:) Selv opplevde jeg å bli satt flere dager tilbake da jeg gikk gravid med sønnen (tempet, så var sikker på el og jeg testet positivt 8dpo). Da jeg kom på ny ul flere uker senere, ble jeg satt fram igjen. Så lenge du har sett hjertet slå, så er det jo stor sannsynlighet for at det går bra:)

Åh, det var betryggende å høre :) Håper snøfnugget tar igjen veksten her også :)

Takk for oppmuntrende ord :) I dag ringte gynekologen min meg fordi han ville sette meg på progesterontilskudd. Håper det hjelper litt på :)

Godt å høre at du blir fulgt opp:) Er det Crinone (progesteron) du skal få?

Ja, ble veldig overrasket over at han tok kontakt med meg igjen :) Jeg fikk Lutinus. Jeg har hørt at det er litt grisete, så blir spennede å se :) Regner med alt er verdt det hvis det går bra :D

Ja, ble veldig overrasket over at han tok kontakt med meg igjen :) Jeg fikk Lutinus. Jeg har hørt at det er litt grisete, så blir spennede å se :) Regner med alt er verdt det hvis det går bra :D

Jeg bruker Lutinus :) Det er ikke så ille som noen skal ha det til. Kroppen tar til seg det den skal, og resten kommer ut etter noen timer. Så anbefaler bruk av truseinnlegg :P

Jeg skal bruke det frem til første ul (7+6) i første omgang, men regner med å måtte bruke det ut uke 14 :) Har nå blitt gravid ved IVF og da er det normalt å bruke tilskudd :)

Jeg bruker Lutinus :) Det er ikke så ille som noen skal ha det til. Kroppen tar til seg det den skal, og resten kommer ut etter noen timer. Så anbefaler bruk av truseinnlegg :p

Jeg skal bruke det frem til første ul (7+6) i første omgang, men regner med å måtte bruke det ut uke 14 :) Har nå blitt gravid ved IVF og da er det normalt å bruke tilskudd :)

Så bra det ikke er så ille. Jeg får kjøpe inn noen truseinnlegg for sikkerhets skyld :)

Har du hatt noen bivirkninger? :)

Så bra det ikke er så ille. Jeg får kjøpe inn noen truseinnlegg for sikkerhets skyld :)

Har du hatt noen bivirkninger? :)

Altså, jeg har brukt lutinus så mange ganger nå, fordi jeg har hatt et lass av prøverørsforsøk. Så jeg har liksom ingen ting å sammenligne med. Men mange sier at det kan forsterke alle graviditetssymptomer, murringer i magen, ømme bryster, kvalme osv.. :)
Men jeg merker ikke noe særlig synes jeg, men har som sagt ikke noe å sammenligne med.

Ifølge Babyverden så skal fosteret måle 4-8 mm i uke 6..

Ja, fosteret mitt var 2mm så den målte bare litt bak. Det var fostersekken som var veldig mye mindre enn normalt. Den var bare 9mm, og i uke 6 skal den være 14-26mm :)

Back
Topp