Ny type smerte - verre av press

Maxi4

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hei, er nå 10+5 og har sett liv på ultralyd to ganger. Har hatt murringer underveis, men siste to dagene har det vært en ny type smerte. Den kjennes fortsatt mensaktig ut, men samtidig ikke helt det samme, og litt sterkere enn de småmurringene. Smerten ligger på venstre side og ganske lavt, og bevegelse og press gjør smerten verre (dette er vel største forskjellen mellom ift vanlige murringer). Trykker jeg på siden fra et par cm under navlen til godt under trusekanten er det ganske vondt. Ellers varierer det litt hvor mye det kjennes, men det er liksom noe jeg kjenner på hele tiden ganske svakt. Og så kommer det ekstra av og til, også når jeg er helt i ro.

Jeg antar det ikke er så mye jeg kan gjøre fra eller til uansett, og ville egentlig tro jeg hadde sett blod nå om det var fare på ferde. Kanskje er bare dette en ny måte å kjenne voksesmerter. Men noen erfaring med dette?

Men smerten begynner på venstre side, så flytter den seg til høyre når den er veldig betent fikk jeg beskjed om når de lurte på om det var blindtarmen når jeg ble lagt inn på akutten for noen år siden.

Men smerten begynner på venstre side, så flytter den seg til høyre når den er veldig betent fikk jeg beskjed om når de lurte på om det var blindtarmen når jeg ble lagt inn på akutten for noen år siden.

Åå okei! :sour: Hm. Blindtarmbetennelse er vel ganske ille, føler ikke det er så akutt. Men takk for tipset, skal absolutt ha det i bakhodet om det blir verre

Det er ikke alltid det begynner akutt. Men sjekk det ut om det vedvarer slik at det ikke blir akutt ;)

Men kan det bare være luftsmerter/forstoppelse? På venstre siden i området du nevner er siste del av tarmen som fylles før den kommer til endetarmen. Har selv hatt mye smerter her oppigjennom. Ante ikke hva det var før en lege kunne forklare det (andre leger visste ikke)

Er det blindtarmbetennelse starter det ofte rundt navelen og blir verre ila 12 timer. Kan være luft, forstoppelse, uvi? Men det kan også være så enkelt at du rett og slett har voksesmerter :)

Men kan det bare være luftsmerter/forstoppelse? På venstre siden i området du nevner er siste del av tarmen som fylles før den kommer til endetarmen. Har selv hatt mye smerter her oppigjennom. Ante ikke hva det var før en lege kunne forklare det (andre leger visste ikke)

Er det blindtarmbetennelse starter det ofte rundt navelen og blir verre ila 12 timer. Kan være luft, forstoppelse, uvi? Men det kan også være så enkelt at du rett og slett har voksesmerter :)

Takk for svar dere. Kanskje det rett og slett har noe med tarmen å gjøre ja. Alt er ikke helt stabilt på den fronten som det brukte å være før. Tidligere i svangerskapet har jeg hatt luftsmerter andre steder, men koblet ikke det når smertene var nært livmoren. Etter jeg skrev meldingen i går kveld har jeg ikke kjent så mye som de to dagene før, så det er kanskje på bedringens vei.

Tenker egentlig jeg ikke skal bekymre meg for alt mulig, men så sitter man der plutselig og ser skrekkscenarier :rolleyes:

Jeg har også fått sterkere murringer denne uka. Er 10+6 i dag, så da er vi vel like langt. Men har det ikke tydelig på venstre eller høyre side, men det bytter litt på. Var overbevist om at det var noe på gang i går og at det skulle komme blødning. Men så roer det seg plutselig litt igjen.... Blir helt gal av det. :inpain:

Godt å se at vi er flere...

Henger meg på, det hørtes veldig ut som ligamentsmerter, og er helt vanlig og ufarlig :) Kan av og til være greit vondt, og noen ganger ganske intenst, men er fordi det vokser og ligamentene strekkes :joyful:

Jeg har også fått sterkere murringer denne uka. Er 10+6 i dag, så da er vi vel like langt. Men har det ikke tydelig på venstre eller høyre side, men det bytter litt på. Var overbevist om at det var noe på gang i går og at det skulle komme blødning. Men så roer det seg plutselig litt igjen.... Blir helt gal av det. :inpain:

Godt å se at vi er flere...

Ja da er vi kommet akkurat likt :happy:
Er litt skummelt når det plutselig oppstår smerter. Visste ikke at det var en så vanlig greie liksom. Men da er det egentlig godt at vi er flere i samme båt ja!

Dette er med stor sannsynlighet ligamentsmerter, veldig vanlig å ha de i en side av gangen

Henger meg på, det hørtes veldig ut som ligamentsmerter, og er helt vanlig og ufarlig :) Kan av og til være greit vondt, og noen ganger ganske intenst, men er fordi det vokser og ligamentene strekkes :joyful:

Takk for svar. Ja hadde hørt om disse ligamentsmertene, men fikk det likevel ikke helt til å stemme når jeg leste andre sin beskrivelse av det. Det varer liksom så lenge, i kveld har jeg kjent på det i et par timer. Men det er godt at dere sier det kan vere det, håpte jo mest på noe slikt :) Alt ubehag som har med at det vokser inni der går helt fint!

Takk for svar. Ja hadde hørt om disse ligamentsmertene, men fikk det likevel ikke helt til å stemme når jeg leste andre sin beskrivelse av det. Det varer liksom så lenge, i kveld har jeg kjent på det i et par timer. Men det er godt at dere sier det kan vere det, håpte jo mest på noe slikt :) Alt ubehag som har med at det vokser inni der går helt fint!

Ja og så skal man jo ta det på alvor om det blir for ille, for blindtarmen er jo en mulighet alltids. Min svigerinne ble lagt inn når hun var gravid, og det viste seg å være bare luftsmerter:) Hun var litt flau da, men det er jo sånn som skjer, og vi er ekstra varsomme på magen nå selvfølgelig :) Mine ligamentsmerter kan i alle fall både komme som stikk men også svi en stund, så vi er nok alle forskjellige, og som du sier, alt som vokser er jo "gode" smerter :joyful:

Hvordan går det med smertene? Har det gått over?

Jeg har også hatt en del smerter i siden, og til tider kraftige murringer. Har ikke sett noe blødning, men redd for MA. Skal på UL nå på mandag og håper alt ser bra ut da:)

Hvordan går det med smertene? Har det gått over?

Jeg har også hatt en del smerter i siden, og til tider kraftige murringer. Har ikke sett noe blødning, men redd for MA. Skal på UL nå på mandag og håper alt ser bra ut da:)

Takk som spør! Nei de har ikke gått helt over, men har slått meg til ro med at det bare er sånn. Er ikke så ille at jeg plages med det om natten og slikt lenger. I perioder helt borte men så kan du plutselig være der hele kvelden. De er som en blanding av menssmerter, luftsmerter og stølhet nå. Har en teori om at det er en blanding av ting som skjer i/rundt livmoren, luft og det faktum at jeg har veldig store eggstokker etter ivf. Ble overstimulert (modnet 10-15 egg i hver eggstokk) og hadde litt plager i ettertid, og på ultralyd for 10 dager siden så hun at de fortsatt var store.

Kjipt at du har smerter også. Er så vanskelig når man ikke vet! Så det er bra å skulle til ultralyd. Mest sannsynlig får du sett noe nydelig fint! :Heartred Hvor langt på vei er du? Tenker jo at så lenge vi har hatt smerter noen dager uten blødning så går det mest sannsynlig går fint inni der.

Back
Topp