Ny type epidural

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Var hos gyn og tok UL for noen dager siden, og hun sa at innen fødsel vil det komme ny type epidural med mye mindre av de vanlige bivirkningene/komplikasjonene (lavt blodtrykk, manglende trykketrang, lengre forløp etc)

Brukerstyrt epidural.


Spennende news! Håper det dukker opp litt erfaringer fra fødende damer her og der innen det er vår tur :Heartred
 
Leste det samme, høres veldig bra ut!
Håper det sprer seg til samtlige sykehus ganske kjapt.

Hvor skal du føde?
 
  • Liker
Reactions: B82
Leste det samme, høres veldig bra ut!
Håper det sprer seg til samtlige sykehus ganske kjapt.

Hvor skal du føde?

SiV Tønsberg! Ja, regner med at det når alle de store innen vi er klare :D
 
SiV Tønsberg! Ja, regner med at det når alle de store innen vi er klare :D
Var hos gyn og tok UL for noen dager siden, og hun sa at innen fødsel vil det komme ny type epidural med mye mindre av de vanlige bivirkningene/komplikasjonene (lavt blodtrykk, manglende trykketrang, lengre forløp etc)

Brukerstyrt epidural.


Spennende news! Håper det dukker opp litt erfaringer fra fødende damer her og der innen det er vår tur :Heartred
Så spennende! Kult at det går fremover!

Men ting tar tid i helsevesenet, spent på om de store sykehusene rekker dette før februar!
 
Var hos gyn og tok UL for noen dager siden, og hun sa at innen fødsel vil det komme ny type epidural med mye mindre av de vanlige bivirkningene/komplikasjonene (lavt blodtrykk, manglende trykketrang, lengre forløp etc)

Brukerstyrt epidural.


Spennende news! Håper det dukker opp litt erfaringer fra fødende damer her og der innen det er vår tur :Heartred
Når jeg søker på det finner jeg bare denne artikkelen, men jeg ser de skriver at det er fem sykehus som har tatt det i bruk i Norge. De burde gjerne presisert hvilke.
 
  • Liker
Reactions: B82
Når jeg søker på det finner jeg bare denne artikkelen, men jeg ser de skriver at det er fem sykehus som har tatt det i bruk i Norge. De burde gjerne presisert hvilke.

Ja, det må jo finnes mer info snart. Vi får høre med fødeplassene våre :)
 
"Helgelandssykehuset blir dermed det fjerde helseforetaket i Norge som kan tilby denne type epidural, hvor forgjengerne er Helse Sør-Øst i Kalnes, St. Olavs hospital i Trondheim og Helse Møre og Romsdal ved enhet Ålesund og Molde sykehus."

Kopiert fra en pluss artikkel :)
 
"Helgelandssykehuset blir dermed det fjerde helseforetaket i Norge som kan tilby denne type epidural, hvor forgjengerne er Helse Sør-Øst i Kalnes, St. Olavs hospital i Trondheim og Helse Møre og Romsdal ved enhet Ålesund og Molde sykehus."

Kopiert fra en pluss artikkel :)
Takk for informasjonen :D
 
Back
Topp