Ny tul i morgen!

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er så spent! I morgen er jeg 8+4. Jeg har jo hatt mye blødninger hittil i svangerskapet, og forrige uke blødde jeg den ene dagen nesten som en mens. Det var mørkerødt, og kom ganske mye. Så mye at jeg måtte skifte truseinnlegg i løpet av dagen. Men jeg har ikke hatt noe smerter, og de siste 3-4 dagene har jeg ikke blødd noe.

Har vært på tul 2 ganger før pga blødningene, og da så alt fint ut. Men da hadde jeg bare hatt brunt blod. Forrige uke hadde jeg jo rødt mensblod på en måte.

Jeg håper alt er bra, og tenker at siden jeg ikke har hatt noe smerter og ikke blødd noe mer, så er det fortsatt håp. Når jeg var nesten 8 uker på vei regner jeg med jeg ville blødd en god del mer om jeg mista?

Jeg har iallfall time i morgen kl.13.45. Dette blir forhåpentlig siste undersøkelse på en stund. Gynekologen tar ferie nå, og holder stengt i 4 uker.

Forresten, får jeg permisjon med lønn for å dra på slike undersøkelser selv om det er "frivillig" besøk hos privat gynekolog (har blitt anbefalt å dra dit av fastlegen min, men har jo ikke henvisning)?

Lykke til! :)

Tenker at man kan ta fri med lønn for slike ultralyder, pga blant annet blødning, men at man f.eks ikke gjør det for å dra på 3D ultralyd :)

Så bra at du skal på tul, jeg sitter på venteværelse for tul nå. Nekter å reise på ferie før jeg har fått sett at alt er ok med spiren min!!!

Jeg mener at du godt kan søke om fri med lønn når du skal på ul, uavhengig om det er privat/offentlig, det har vel ikke arbeidsgiver noe med? 3D-ul er vel uansett bare private som gjør? Da kan man jo kanskje få time utenom arbeidstid?

Lykke til i morgen!!!!

Så bra at du skal på tul, jeg sitter på venteværelse for tul nå. Nekter å reise på ferie før jeg har fått sett at alt er ok med spiren min!!!

Jeg mener at du godt kan søke om fri med lønn når du skal på ul, uavhengig om det er privat/offentlig, det har vel ikke arbeidsgiver noe med? 3D-ul er vel uansett bare private som gjør? Da kan man jo kanskje få time utenom arbeidstid?

Lykke til i morgen!!!!
Tusen takk, og lykke til til deg også :-)

Dette er jo også privat gynekolog, men de har hatt helt smekkfullt i det siste fordi de stenger 4 uker fra neste uke. Så jeg ble oppringt fordi noen hadde avbestilt timen sin. Så da vare det jo ganske umulig å få det utenom arbeidstid. Og jeg har brukt opp all avspasering før sommeren nå. Så håper jeg slipper å bli trukket timer.

Jeg er så spent! I morgen er jeg 8+4. Jeg har jo hatt mye blødninger hittil i svangerskapet, og forrige uke blødde jeg den ene dagen nesten som en mens. Det var mørkerødt, og kom ganske mye. Så mye at jeg måtte skifte truseinnlegg i løpet av dagen. Men jeg har ikke hatt noe smerter, og de siste 3-4 dagene har jeg ikke blødd noe.

Har vært på tul 2 ganger før pga blødningene, og da så alt fint ut. Men da hadde jeg bare hatt brunt blod. Forrige uke hadde jeg jo rødt mensblod på en måte.

Jeg håper alt er bra, og tenker at siden jeg ikke har hatt noe smerter og ikke blødd noe mer, så er det fortsatt håp. Når jeg var nesten 8 uker på vei regner jeg med jeg ville blødd en god del mer om jeg mista?

Jeg har iallfall time i morgen kl.13.45. Dette blir forhåpentlig siste undersøkelse på en stund. Gynekologen tar ferie nå, og holder stengt i 4 uker.

Forresten, får jeg permisjon med lønn for å dra på slike undersøkelser selv om det er "frivillig" besøk hos privat gynekolog (har blitt anbefalt å dra dit av fastlegen min, men har jo ikke henvisning)?
Masse lykke til ❤

Lykke til :)

Du har fremdeles rett på fri m lønn. Uavhengig om det er privat eller offentlig gyn... ;-) hilsen nerden ;-)

Det er vel ingen som har så mange rettigheter og mye beskyttelse i arbeidslivet som gravide - så bare krev din rett :-) Håper det ordner seg!!

Det gikk heldigvis kjempefint! Hjertet banket og gynekologen kunne også se bevegelser i armer/bein. Var litt vanskelig å se det for meg fra der jeg lå :-)

Hun sjekket ganske grundig, men kunne fortsatt ikke se noe som kunne forklare blødningene jeg har slitt med.

Men jeg er bare veldig glad for at alt et fint der inne! Nå som jeg er 8+2 og hun mente embryoet var godt festet og alt så strålende ut der inne, tror dere jeg kan føle meg trygg på at dette skal gå bra?

Så bra, gratulerer!! Når jeg har hatt SA i uke 7 tidligere var det hundredevis av tydelige svarte klumper og var ikke som vanlig mensenblødning. Så ville ikke bekymret meg om du blør seinere heller, så lenge du ikke har smerter og masse klumper. Kos deg☺️

Back
Topp