Ny tlf eller bytte skjerm?

Evette

Gift med forumet
Jada. Klart å knuse skjermen på tlf min. Samsung galaxy s4. Elsker den! Men det blir minst 1000 kr for å bytte skjermen å tlf er snart et år gammel... får jeg meg ny, eller skal jeg betale for skaden? Hvor lang levetid har disse nye telefonene? Og nei, har ikke forsikring. Var dum nok til å tenke at inmboforikringa tok det, uten åvtenke på egenandel:rolleyes:

Jada. Klart å knuse skjermen på tlf min. Samsung galaxy s4. Elsker den! Men det blir minst 1000 kr for å bytte skjermen å tlf er snart et år gammel... får jeg meg ny, eller skal jeg betale for skaden? Hvor lang levetid har disse nye telefonene? Og nei, har ikke forsikring. Var dum nok til å tenke at inmboforikringa tok det, uten åvtenke på egenandel:rolleyes:
Du har ikke reiseforsikring da, som kan dekke det?
Vår reiseforsikring gjelder i dét vi trår utenfor døren :)

Jo, vi har det:) mener på den dekker alt utenfor hjemme! Tenkte ikke på den gitt:p takk for tips! Skal sjekke ut om den går under der:)
Lykke til, håper det ordner seg!
Er surt når skjermen på favorittelefonen går i tusen knas.
Jeg fikk min dekket da eldste brukte min elskede HTC som sprettball på badegulvet. Ikke så spretten, med andre ord ;)

Lykke til, håper det ordner seg!
Er surt når skjermen på favorittelefonen går i tusen knas.
Jeg fikk min dekket da eldste brukte min elskede HTC som sprettball på badegulvet. Ikke så spretten, med andre ord ;)
Takk! Ja det er sjeldent tlfene spretter noe særlig:p det er første gang jeg knuser en tlf da. Og det er helt mim feil:p la den i en litt for liten lomme på gensern:p

Vi har også helårs reiseforsikring som gjelder så fort vi er utenfor døra, men gjelder visst ikke knust skjerm. Skjedde meg i sommer. Da må man visst ha en egen ekstra forsikring. De fleste hadde sluttet med det med knuste skjermer i 2012. Om du blir frastjålet telefonen derimot, da gjelder det, men da trenger de en anmeldelse fra politiet.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Vi har også helårs reiseforsikring som gjelder så fort vi er utenfor døra, men gjelder visst ikke knust skjerm. Skjedde meg i sommer. Da må man visst ha en egen ekstra forsikring. De fleste hadde sluttet med det med knuste skjermer i 2012. Om du blir frastjålet telefonen derimot, da gjelder det, men da trenger de en anmeldelse fra politiet.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Klart.. det ble vel mange erstaningsskader etter at nye telefonene kom! Så kan skjønne at forsikringsselskapenen sa stopp! Men prøver meg med en skademelding så får vi se hvordan det går,,, vil virkelig fikse den!

Du har vel 1000 kr i egenandel på reiseforsikringen uansett, så det tror jeg ikke hjelper noe.

Glasset på min S4 knuste etter litt for mange møter med gulvet. Jeg påkostet ny skjerm på den, betalte 1100 hos en privatperson, og skjermen var brukt. Synes det var verdt det, sammenlignet med å kjøpe ny telefon til 5-6-7-8000. Min oppfører seg ordentlig ennå, så da var det greit for meg.

Her har får vi igjen sånt på innboforsikringen, uten egenandel. Slipper egenandel pga at begge er
LO medlemmer.

Du har vel 1000 kr i egenandel på reiseforsikringen uansett, så det tror jeg ikke hjelper noe.

Glasset på min S4 knuste etter litt for mange møter med gulvet. Jeg påkostet ny skjerm på den, betalte 1100 hos en privatperson, og skjermen var brukt. Synes det var verdt det, sammenlignet med å kjøpe ny telefon til 5-6-7-8000. Min oppfører seg ordentlig ennå, så da var det greit for meg.
Ja, og telenor tar sikkert mer enn en privatperson. Tror det blir til at jeg sender den inn uansett. Vil ikke ha ny tlf! Har aldri vært så fornøyd som jeg er med denne!

Har du ikke forsikring hos telefonselskapet?
Såkalt idiotforsikring ;)

Om du er fornøyd med telefonen så ville jeg prøvd med de :)

Jeg har klart det samme... Fikk beskjed fra telenor at det vil koste meg 2000kr å få ny skjerm. Dritt

Jeg byttet og det kostet meg 2000.. Angrer ikke for telefonen ble som ny og jeg liker den veldig godt. Byttet hos firma.

Har du ikke forsikring hos telefonselskapet?
Såkalt idiotforsikring ;)

Om du er fornøyd med telefonen så ville jeg prøvd med de :)
Den gjelder kun det første året tydeligvis. Har selv knust skjerm på min s4. Men den er overkommelig, vises nesten ikke, så jeg gadd ikke gjøre noe med det.

Å betale 4-5-6 tusen for 1 ny tlf eller 1000 for en tlf på 1 år? Definitivt det siste ;)

TuMmY LoVe

Back
Topp