Ny terminliste etter OUL eller bare oppdatere den eksisterende?

Aléria

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junilykke2018
Marshmallows2021
Nå begynner så smått medlemmene her inne å ha time for OUL, så da lurer jeg på om vi skal lage en ny terminliste eller bare oppdatere den gamle?
Med en ny, så får man jo en oversikt over de oppdaterte termindatoene, mens med en oppdatering av den gamle vil det bli en blanding av oppdaterte og utdaterte termindatoer (om folk ikke orker å oppdatere).
Tenker også det er koselig å legge inn et :Heartpink og :Heartblue for jente og gutt (beklager stereotypiske farger, men tenker det er enklest:rolleyes:).
Hva synes dere?

Da jeg hadde ansvar for liste forrige gang jeg var gravid, synes jeg det var lettere med en helt ny liste, fremfor å redigere den andre. Men det er også litt opp til deg :) Tenker at med en ny liste får vi oppdatert med de medlemmene som fortsatt er aktive også, er jo sikkert noen som har falt fra siden juli :)
Bare koselig med rosa og blått hjerte :D

:love2 Kan ha denne for de som ikke skal vite kjønn. Ikke at det er så farlig, men gøy med hjerte å de også:knegg:

:love2 Kan ha denne for de som ikke skal vite kjønn. Ikke at det er så farlig, men gøy med hjerte å de også:knegg:
Ja, jeg tenkte også på det (etter jeg postet) :joyful: Jeg er jo selv en av de særingene som ikke skal vite kjønn :hilarious:

Ja, jeg tenkte også på det (etter jeg postet) :joyful: Jeg er jo selv en av de særingene som ikke skal vite kjønn :hilarious:

Ææææ, så spennende. Visste du forrige gang?
VI hadde liksom tenkt ikke å vite denne gangen - men det var bare å glemme så nysgjerrig som jeg er :pompus:

Ææææ, så spennende. Visste du forrige gang?
VI hadde liksom tenkt ikke å vite denne gangen - men det var bare å glemme så nysgjerrig som jeg er :pompus:

Nei, vi måtte bare vite forrige gang (som var førstemann) :joyful: Men denne gangen har vi bestemt oss for å la det bli en overraskelse :love7
Haha, ja, jeg forstår deg godt, det blir ikke enkelt for min del heller :hilarious: Men det må være så gøy å få vite det når babyen blir født! :D

Nei, vi måtte bare vite forrige gang (som var førstemann) :joyful: Men denne gangen har vi bestemt oss for å la det bli en overraskelse :love7
Haha, ja, jeg forstår deg godt, det blir ikke enkelt for min del heller :hilarious: Men det må være så gøy å få vite det når babyen blir født! :D

Ja, det virker jo SÅ gøy å ha den spenningen helt til fødselen. :D

Skal man da ikke kommentere den nye listen før etter OUL?:think005
Har selv vert på 2 TUL og fått samme termin dato på begge. Skal jeg da settes opp med denne datoen eller vente til OUL? :think005

Har selv vert på 2 TUL og fått samme termin dato på begge. Skal jeg da settes opp med denne datoen eller vente til OUL? :think005
Det er OUL-dato som gjelder uansett hva man har fått før, så det er sikkert greit å vente.

Jeg fikk beskjed om at TUL var mer treffsikker og at den trumpfer OUL...?? Men mulig det ikke gjelder hvis man tar TUL på "privaten"? Jeg var på Riksen ifm. fosterdiagnostikk.

Jeg fikk beskjed om at TUL var mer treffsikker og at den trumpfer OUL...?? Men mulig det ikke gjelder hvis man tar TUL på "privaten"? Jeg var på Riksen ifm. fosterdiagnostikk.

Ja, dette er riktig. OUL er bedre for å se alle organer. Uke 12-14 er bedre tid for terminsetting, men siden offentlig tilbud, enn så lenge, kun er OUL for de fleste har man fått termin da. Unntaket er som du sier hvis du har TUL på sykehus/fostermedisin. Da setter de gjerne endelig termin allerede da, fordi det er et bedre tidspunkt for dette. Men tar du privat gjelder det som regel ikke. Har vært på fostermedisin i uke 13 forrige gang og denne gangen, og fått min endelige termin da begge gangene. Med forrige viste OUL 1 uke større baby, men det ble altså ikke endret. :)

Ved mindre du har vært til sykehus for TUL og de har skrevet endelig termin på helsekortet ditt, skal du vente :)

Back
Topp