Ny termindato ut fra fostermåling

Bailey

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Jeg var hos jordmor i går og regner at jeg var 7+0 i går, regnet tilbake fra når jeg er ganske sikker på at jeg hadde el. Jeg regner el som dagen etter jeg hadde lh-topp på el-test og bekreftet el dagen etter det igjen med temping. Men hos jordmor målte hun embryoet til 0,91 cm og fikk og 7+6, men overalt jeg leser så ser jeg at for å være så langt på vei burde embryoet være typ 14 mm. Er det noen av dere som har peiling på slikt? Det er kjedelig å endre app og slikt og ifht fosterdiagnostikken om jeg kommer inn for tidlig ifht fosterets alder.
 

Vedlegg

  • D05A4EDD-4F70-4079-88FC-F7F6507A1AFB.png
    D05A4EDD-4F70-4079-88FC-F7F6507A1AFB.png
    3,9 MB · Visninger: 21
Jeg har ikke erfaring akkurat, men når jeg var 7+1 målte mitt 11.2 mm og da sa hun at jeg målte 7+2 :love2 så da synes jeg 7+0 høres mer riktig ut med 0.9mm! Og i begynnelsen så er det jo vanskelig å skille, bare en mm har jo mye å si, så tror jeg ville beholdt 7+0 om jeg var deg, selvom det er gøy med «ekstra» dager:happy:
 
Er små marginer for å sette ukedato så tidlig, så bare vent til du skal få endelig termin fra helsevesenet du :) også bruker du din egen måling før det. Uansett er det alltid bra at embryo målt større enn beregnet heller enn en uke den andre veien :)
 
Godt å høre at det er bedre at det er litt større enn litt mindre . Men når jeg søker opp formler der du skriver inn målet på embryoet så kommer det opp mellom 6+6 og 7+0, så jeg synes det er rart at det kommer opp at jeg er så langt på vei
 
Mine tvillinger ble målt til 1.26cm og 1,30cm og han beregnet da 7+3 og 7+4. Men jeg holder meg uansett til min egen termin enn sålenge da jeg tenker det samme som blir sagt her, at det er så små marginer som utgjør dagers forskjell! :) her ble det bare 1 dag forskjell ifht hva jeg tenkte selv da, så da stemte det jo ganske godt!
 
Min ble målt til 11,9 mm ved 7+1 (IVF, så vet nøyaktig befruktningsdato). Gynekologen sa jeg da målte nærmere uke 8. Når jeg så på ulike CRL-skjema rundt på nett, syns jeg heller fosteret må ha målt sånn 7+3/7+4, men det finnes såå mange ulike kalkulatorer og skjema på det... Og det virker som alle bruker forskjellige :wideyed: Ei venninne som også brukte IVF sitt foster målte 9 mm ved samme dag (7+1), og det tilsvarte da 7+0/7+1. Så jeg blir ikke helt klok på det.

Nå skal det sies at det virker som de måler flere ulike ting da, ikke kun CRL, så vet ikke helt om det er en samlet vurdering eller hva de gjør. Tenker jeg skal spørre ved neste UL :p
 
Husker ikke hvordan det var i Norge, men de korrigerer kanskje termin utifra ordinær ultralyd? Ble satt fram nesten en uke med eldste i Norge, men husker ikke helt når, men tror det var på ordinær ultralyd...
Her i Belgia får vi den offisielle terminen beregnet ut i fra målinger i uke 12 da dette skal være mest korrekt rundt den tiden.
 
Det er små marginer så tidlig, og bittelitt feilmåling kan endre flere dager og til og med uke(r).
Var på ultralyd da jeg ifølge menstermin var 7+4, men da målte lege embryoet til 8mm og sa jeg var 6+5….
Neste ultralyd var jeg ifølge menstermin 8+2, men embryoet målt til 17mm og 8+4. Hun trodde de målte litt feil/for lite forrige gang.
Fikk beskjed om at siden det er så lite nå, kan man settes frem og tilbake noen ganger fordi det kan være vanskelig å måle noe så lite helt nøyaktig.
 
Back
Topp