Ny termindato etter TUL

Bennyb

Flørter med forumet
Var på tidlig ultralyd igår hvor jeg trodde jeg var 7+4 i forhold til menstermin og det stemmer ganske bra i forhold til når jeg testet positivt med el tester.
Men han målte knøttet til å være mellom 8+2 og 8+4.
Og det får jeg ikke helt til å stemme.
Kan det hende at knøttet bare vokser fort eller kan jeg ha hatt eggløsning før det slo ut på testene tro?

Vet at det termin sikkert blir endret på OUL, men ble bare litt nysgjerrig på hvordan dette kunne ha seg.

Fikk også se hjerte som banket uten tvil:Heartred:Heartred

• Liker
Reactions: Ada
Det jeg har hørt er at den lille kan vokse veldig i rykk og napp nå i starten.
Det er litt av hovedgrunnen til at OUL er rundt uke 18-20, og ikke tidligere.
Jeg ville holdt meg til din beregning, og heller endret meg etter OUL :)

De vokser veldig i rykk og napp nå i starten :-) Til og med vi som har hatt ivf kan har varierende målinger og få varierende termin selv om vi vet akkurat når befruktning skjer :-) Så hold på din beregning du, og vent til oul :-)

Var på tidlig ultralyd igår hvor jeg trodde jeg var 7+4 i forhold til menstermin og det stemmer ganske bra i forhold til når jeg testet positivt med el tester.
Men han målte knøttet til å være mellom 8+2 og 8+4.
Og det får jeg ikke helt til å stemme.
Kan det hende at knøttet bare vokser fort eller kan jeg ha hatt eggløsning før det slo ut på testene tro?

Vet at det termin sikkert blir endret på OUL, men ble bare litt nysgjerrig på hvordan dette kunne ha seg.

Fikk også se hjerte som banket uten tvil:Heartred:Heartred

Jeg var på tidlig ultralyd på onsdag hvor jeg trodde jeg var 8+3. Men når legen målte knøttet til å være 7 uker. Men undersøkelsen var ikke vaginalt og det gjorde str ikke eksakt riktig. Så jeg fikk ny time den 27.juni. Men utifra babyverden er jeg i dag 8+5... Uff jeg er så utålmodig...[emoji848][emoji847]

Jeg var på tidlig ultralyd på onsdag hvor jeg trodde jeg var 8+3. Men når legen målte knøttet til å være 7 uker. Men undersøkelsen var ikke vaginalt og det gjorde str ikke eksakt riktig. Så jeg fikk ny time den 27.juni. Men utifra babyverden er jeg i dag 8+5... Uff jeg er så utålmodig...[emoji848][emoji847]
Er nok som de over her skriver at det vokser i rykk og napp nå i begynnelsen. Så jeg holder på den terminen jeg hadde før tul:)
Haha jeg var veldig stor når jeg ble født så kanskje knøttet mitt tar etter meg og vokser fort:p

Så jeg skal forholde meg til terminen jeg hadde før tul? Altså i dag så er jeg 9+0 uker, men i forhold til tul er jeg 8+0[emoji849]

Jeg ville forholdt meg til mensterminen frem til OUL. Det gjør jeg, selvom jeg potensielt er en uke kortere enn jeg tror. Vanskelig for å tro at eggløsninga skjedde en uke senere, men jeg var hos gyn da jeg var 6+4 og da estimerte han embryoet til å være "rundt 6 uker". Så. Forholder meg til OUL, jeg.

Er det for tidlig med TUL når en er 8+2? Hvor mange UL-undersøkelser har man normalt i et svangerskap egentlig?
Jeg har endometriose, skal på 1.SVK med fastlegen 1.juni, så jeg er litt nervøs... Ønsker hyppigere oppfølging hvis SVK er sjelden :/

Er det for tidlig med TUL når en er 8+2? Hvor mange UL-undersøkelser har man normalt i et svangerskap egentlig?
Jeg har endometriose, skal på 1.SVK med fastlegen 1.juni, så jeg er litt nervøs... Ønsker hyppigere oppfølging hvis SVK er sjelden :/

Ikke for tidlig i uke 8 nei :)

Normalt har man ordinær UL ved 18-19 uker. Det er eneste ul.

Noen har ekstra UL av ulike grunner. Og noen betaler for ekstra ul hos private klinikker :)

Back
Topp