Ny termin

janeanett

Forelsket i forumet
Jeg har akkurat kommet hjem fra ultralyd. Alt var bra, og venter gutt nr to i desember..
Jeg fikk ny termin nå, 12 dager før terminen jeg hadde.. Så det vil si at jeg må ha blitt gravid mens jeg hadde mensen sist.. Så det kan jo umulig stemme..
Det jeg da lurer på er om gutten min bare er litt ekstra stor? Har lest at de fleste vokser likt fram til denne perioden, men kan ikke skjønne at denne terminen kan stemme.
Den forrige sønnen min var stor han også. Kom til slutt ved keisersnitt etter maaange timer med rier, 4660 g!!
Pga det, skal jeg også på ny ultralyd i uke 32, og det føles godt, for jeg grudde meg veldig til denne fødselen.. Er litt roligere når jeg vet jeg blir fulgt opp..
Men er det noen andre som har vært borti dette??

Jeg var på ultralyd i 18uke når jeg var gravid sist,og i følge ultralyden var jeg 20 uker,men det visste de at det ikke kunne stemme for jeg ble gravid med IVF behandling,og da vet man eksakt termin.Så det kan være at babyen din er litt større enn normalt?!....Men det er jo godt at du skal på ultralyd igjen da[:D]Da får du jo en ekstra skjekk[;)]

Godt du blir fulgt opp da ihvertfall. Jeg var til UL i uke 8 og 11, og da jeg kom tilbake i uke 20 var jeg plutselig bare i uke 18!!! DET syntes jeg var rart.... Så egentlig hadde jeg termin i dag, men den ble jo da flytta til 7. august. Var på ny UL i går fordi jeg er så innmari stor, da sa de ingenting om termin, bare at babyen var litt større enn gjennomsnittet og at jeg fint kan føde normalt. Så jeg vet ikke helt jeg. Er redd babyen skal bli så stor før det skjer noe at jeg må ha keisersnitt, det vil jeg helst ikke!

Er veldig glad de holder øye med babyen ja..
Godt å høre at det har skjedd med fler og, for da er det sikkert bare gutten som er litt stor..
Er ikke så lett å si imot jordmora når de er sikre på at de har rett.. [8|]
Eneste som er dumt med at terminen blir for tidlig, er at om det blir planlagt keisersnitt, skjer jo det minst 10 dager før termin.. Og da blir det jo nesten en mnd før reell termin...

Jeg hadde det nok som Kolibri83 forrige gang, da endra de terminen til 14 dager senere etter ultralyd.
Jordmora trodde nok kanskje at den hadde vært litt feil, men det gikk jo bra, selv om jeg måtte ta keisersnitt til slutt. [;)]

Er sant som de sier, ingen svangerskap er like!! [:D]

Er nok sant det ja, janeanett!
Ungene veit vel når de skal ut sjøl regner jeg med [:D] Samme om det da er et par uker for todlig eller "for seint". [;)]

Lykke til!

Back
Topp