Ny sykemeldingsperiode

blomsteri

Andre møte med forumet
Er det noen som vet? Hvordan er reglene for sykemelding? Dersom jeg har vært sykemeldt en måned og ønsker å prøve meg på jobb igjen. Dersom jeg ikke klarer det etter å ha vært friskmeldt i ca. en måned - går det bra å bli sykemeldt igjen? Jeg må ikke jobbe i 6 måneder før jeg kan bli sykemeldt igjen?

Takk for svar.

nei, det går bra, men ville prøvd meg på en gradert sykemelding viss jeg var deg, for å se om du var frisk nok til p jobbe fullt igjen. evt. aktiv sykemelding

Ja, det er fra den samme jobben. Og er det ikke når man har vært sykemeldt i 6 måneder tilsammen at man har brukt opp sykepengerettighetene? Men hvordan regnes det ut dersom man har litt "opphold" i sykemeldingen (altså at man jobber noen måneder)?

ORIGINAL: eleonora

Jeg ville også forsøkt gradert sykemelding. Da kan du i realiteten "prøvejobbe" så mye du orker innen for "friskmeldingsprosent". Du må selvfølgelig melde fra hvor mye du jobber...

Du kan sykemeldes fullt av lege igjen når som helst. Så fremt du ikke har brukt opp sykepengerettighetene dine.

ORIGINAL: blomsteri

Ja, det er fra den samme jobben. Og er det ikke når man har vært sykemeldt i 6 måneder tilsammen at man har brukt opp sykepengerettighetene? Men hvordan regnes det ut dersom man har litt "opphold" i sykemeldingen (altså at man jobber noen måneder)?

ORIGINAL: eleonora

Jeg ville også forsøkt gradert sykemelding. Da kan du i realiteten "prøvejobbe" så mye du orker innen for "friskmeldingsprosent". Du må selvfølgelig melde fra hvor mye du jobber...

Du kan sykemeldes fullt av lege igjen når som helst. Så fremt du ikke har brukt opp sykepengerettighetene dine.

det er 12 mnd. etter det prøver NAV/lege og og du å finne andre løsninger skole, attføring etc. viss du tar opphold til sykemeldingen din for å kun være sykemeldt lenger synes jeg det er dårlig gjort ovenfor arbeidsgiveren din.

en annen ting og, viss du blir sykemeldt før det har gått mer enn 16 dager av en friskmeldingsperiode regens ny sykemelding som en fortsettelse av den gamle når det kommer til f.eks arbeidsgiverperiode og sykemeldingsperiode.

Nei, jeg tenker ikke for å dra sykemeldingsperioden lengst mulig ut. Jeg har lyst til å prøve meg på jobb igjen, men så var jeg litt usikker på om jeg kom til å klare det. Og så var det så dumt dersom jeg mistet sykepengene p.g.a at jeg var litt "bråkjekk" å prøvde meg fullt i jobb igjen...

Huff, er litt usikker på om jeg tør det. Kan hende det er lurest med gradert sykemelding.

Back
Topp