Ny stilling på jobben..

Eg

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg ble nylig tilbudt stilling som nest leder i min avdeling. Sjefen min vet ikke at jeg er gravid. Jeg er 6+5 og har en uke ferie. Føler jeg må fortelle sjefen min at jeg er gravid før jeg signerer kontrakten når jeg er tilbake. Noen som har vært i lignende situasjon? Hun kan vel ikke nekte meg jobben etter at jeg har fått tilbudet? Aner ikke hvordan jeg skal fortelle hun det. Hjeeeelp!

Hei,

Jeg ble nylig tilbudt stilling som nest leder i min avdeling. Sjefen min vet ikke at jeg er gravid. Jeg er 6+5 og har en uke ferie. Føler jeg må fortelle sjefen min at jeg er gravid før jeg signerer kontrakten når jeg er tilbake. Noen som har vært i lignende situasjon? Hun kan vel ikke nekte meg jobben etter at jeg har fått tilbudet? Aner ikke hvordan jeg skal fortelle hun det. Hjeeeelp!
Sniker.

Ingen grunn til å si noe. Signer du og fortell når du er klar, om det er før eller etter tolvte uke :)

Tenker det samme som andre her; ikke si noe, signer med god samvittighet og si det til sjefen når du er klar. Hun har jo tilbydt deg stillingen fordi hun tenker at du er rett for den, og dette er «risikoen» man tar ved å ansette kvinner i fertil alder; vi kan bli gravide.

Jeg er uenig med de over. Jeg er enig i at du ikke MÅ fortelle, men spør du meg er det viktig å ha en åpen dialog med leder, så jeg hadde nok fortalt det. De kan ikke trekke tilbudet uansett, og da viser du at du er åpen. Å skjule det kan på en måte virke mot sin hensikt (spør du meg), selv om de overhodet ikke har noe krav om å få vite noe som helst.

Kommer helt ann på hvordan de er på jobben . Sier du at du er gravid , så kan jo leder trekke tilbudet ditt, det veit du aldri . Det er nok av rasshøl der ute . Men signerer du så har du det svart på hvitt. Synes det er vanskelig med slike valg , hvertfall når man har god dialog med leder. Har jobbet på plasser som er både og .
Uansett så tror jeg det beste er å takke ja for så og si ar du er gravid senere.

Som sjef selv hadde jeg satt pris på at man sa ifra først. Men så kan det hende ikke sjefen vil vente ett år på ny leder heller .

Det er jo vanlig å ikke si noe til noen som helst før uke 12, så ville hvertfall ikke følt på at det er noe feil å ikke si det ! Vil ikke dele på jobb før man deler med familien liksom, uavhengig av stillingsbytte. Du skal ikke være borte for alltid, de må bare finne en vikar :)

jeg som arbeidsgiver hadde satt pris på åpenhet og lojalitet! For min del hadde det ikke endret tilbudet, men både vært en tilittserklæring samt en god start på et sammarbeid:) men det må du såklart føle på selv.. og alle arbeidsgivere er ulike og reagerer ulikt…:/

jeg som arbeidsgiver hadde satt pris på åpenhet og lojalitet! For min del hadde det ikke endret tilbudet, men både vært en tilittserklæring samt en god start på et sammarbeid:) men det må du såklart føle på selv.. og alle arbeidsgivere er ulike og reagerer ulikt…:/
jeg er også arbeidsgiver og at en søker/ansatt er gravid skal ikke påvirke valg av hvorvidt jeg ansetter noen eller ikke. Når det er sagt kan jo trådstarter fortelle om graviditeten om hu ønsker det - selv ville jeg nok ventet til jeg hadde fått skriftlig tilbud.

Selv tok jeg en forfremmelse vel vitende om at jeg var gravid. Har overholdet ingen kvaler pga det.

jeg er også arbeidsgiver og at en søker/ansatt er gravid skal ikke påvirke valg av hvorvidt jeg ansetter noen eller ikke. Når det er sagt kan jo trådstarter fortelle om graviditeten om hu ønsker det - selv ville jeg nok ventet til jeg hadde fått skriftlig tilbud.

Selv tok jeg en forfremmelse vel vitende om at jeg var gravid. Har overholdet ingen kvaler pga det.
Jeg skrev ikke at det hadde påvirket min avgjørelse, og heller ikke at hun må si noe. :)

Back
Topp