Ny start

Joda, men slik som igår da jeg stod 3t med skraping og maling av en husvegg (tror pulsen lå i 110 da jeg stod på toppen av stillaset og nesten kunne kikke inn vinduet i tredje etasje:hilarious:). Jeg jobbet meg god og varm for å si det slik, måtte rekke det før det mørknet. Forbrenningen lå da på 2300ish, og det er inkludert hele dagen med aktive unger i tillegg:p tidligere har slik aktivitet kommet ut på kanskje 2600-2700. Så jeg jobber hardere for å få samme tall på klokka som jeg gjorde tidligere :p
Det viser jo at du er i bedre form :D
 
Formen er så som så, men har mindre kg å dra rundt på hvertfall :hilarious:
Du er nok i mye bedre form, og da vil samme aktiviteter gi lavere puls og kreve mindre energi av deg. og da også færre kcal forbrent, fordelen er at man greier mye mer aktivitet før man blir utslitt :)
 
Ned 1,4 kg uke 1 :happy:
Veldig fornøyd med egen innsats :smiley-bounce015

Føler jeg er motivert, å telle kcal gir meg kontroll. av tidligere erfaring vet jeg at man bør ha en eller 2 dager i uken hvor man ikke har kcal underskudd, men heller spiser "normalforbruk". denne uken har jeg kun hatt en slik dag. men det har fungert, jeg har ikke vært slapp eller veldig sulten noen dager utenom den ene dagen.
Jeg har også greid å øke aktivitetsnivået litt, nå får jeg ikke til å koble telefon og pulsklokken sammen igjen. Noe feil der, så jeg får ikke hentet ut statistikk siste 7 dager i dag.. får bare klare meg med de tallene fra forrige søndag. Ny uke starter i dag :)
Men ja, glemte å kommentere dette, kjempebra jobbet!

Hvor mange kalorier ligger du på de dagene du går med underskudd? :)
 
Men ja, glemte å kommentere dette, kjempebra jobbet!

Hvor mange kalorier ligger du på de dagene du går med underskudd? :)

Takk :)

Jeg har laget et eget innlegg med alle tallene dag for dag, quoter det her under.

Jeg har som mål å være ca. 500 kcal i underskudd. noe som utgjør at jeg kan spise ca 16-1700 kcal per dag.

Hvor mange kcal per dag ligger du på?

Uke 1:
Start 11.Juli:
Gjennomsnitt kcal forbruk siste 7 dager: 2270 (fra pulsklokke)
(Trekker 500 kcal fra dette tallet for å få hvor mye kcal jeg kan spise.)
Gjennomsnittlig skritt 7 dager: 7127
Dag 1 Søndag 11.juli
Skritt : 7676
Kalorier : 2189
Kcal inntak : 1638
Kcal underskudd : 551
Fysisk aktivitet : Gåtur 20 min

Dag 2 Mandag
Skritt : 5663
Kalorier : 2073
Kcal inntak : 1454
Kcal underskudd : 619
Fysisk aktivitet : ingen

Dag 3 Tirsdag
Skritt : 6014
Kalorier : 2185
Kcal inntak : har ikke tall
Kcal underskudd : har ikke tall
Fysisk aktivitet : ingen

Dag 4 Onsdag
Skritt : 6090
Kalorier : 2629
Kcal inntak : 1385
Kcal underskudd : 1244
Fysisk aktivitet : ingen, men jobbet fysisk hjemme.

Dag 5 Torsdag
Skritt : 11266
Kalorier : 2172
Kcal inntak : 1732
Kcal underskudd : 440
Fysisk aktivitet : Gåtur i bratt terreng.
Snacks: kake i bursdag

Dag 6 Fredag
Skritt : 11285
Kalorier : 2290
Kcal inntak : 1630
Kcal underskudd : 660
Fysisk aktivitet : Gåtur i bratt terreng 45 min

Dag 7 Lørdag
Skritt : 10536
Kalorier : 2359
Kcal inntak : 1615
Kcal underskudd : 744
Fysisk aktivitet : Gåtur + lett jogg i intervall
 
Takk :)

Jeg har laget et eget innlegg med alle tallene dag for dag, quoter det her under.

Jeg har som mål å være ca. 500 kcal i underskudd. noe som utgjør at jeg kan spise ca 16-1700 kcal per dag.

Hvor mange kcal per dag ligger du på?
Ligger på mellom 1600 og 1700kcal, og det har funket til nå :)
 
Jeg har bestemt meg for å prøve å begynne å løpe igjen, har funnet treningsprogram på garmin som sendes til klokken min. I går var dag 2 på treningsprogrammet. Det var intervall med 5 min x 3 med 5 min gåpause i mellom Synes det var ganske tungt, men godt likevel. Nå er jeg i gang. I dag er jeg veldig støl... Fant en ny turløype her hjemme, så det var morsomt. Men det ble lengre enn planlagt :rolleyes: i dag veide jeg 69.1 kg så ned 0,5 kg siden søndag, så dette går rettveien:)
 
Jeg har bestemt meg for å prøve å begynne å løpe igjen, har funnet treningsprogram på garmin som sendes til klokken min. I går var dag 2 på treningsprogrammet. Det var intervall med 5 min x 3 med 5 min gåpause i mellom Synes det var ganske tungt, men godt likevel. Nå er jeg i gang. I dag er jeg veldig støl... Fant en ny turløype her hjemme, så det var morsomt. Men det ble lengre enn planlagt :rolleyes: i dag veide jeg 69.1 kg så ned 0,5 kg siden søndag, så dette går rettveien:)
Hurra, så god du er :smiley-bounce016
 
Jeg har bestemt meg for å prøve å begynne å løpe igjen, har funnet treningsprogram på garmin som sendes til klokken min. I går var dag 2 på treningsprogrammet. Det var intervall med 5 min x 3 med 5 min gåpause i mellom Synes det var ganske tungt, men godt likevel. Nå er jeg i gang. I dag er jeg veldig støl... Fant en ny turløype her hjemme, så det var morsomt. Men det ble lengre enn planlagt :rolleyes: i dag veide jeg 69.1 kg så ned 0,5 kg siden søndag, så dette går rettveien:)

Godt jobbet! Og det er jo så deilig å løpe da! :joyful:

Si fra hvordan du synes Garmin Coach fungerer når du har prøvd det litt, er litt nysgjerrig på den :)
 
Godt jobbet! Og det er jo så deilig å løpe da! :joyful:

Si fra hvordan du synes Garmin Coach fungerer når du har prøvd det litt, er litt nysgjerrig på den :)
Ja, jeg elsker å løpe. Mest når jeg er i form til det da:rolleyes: Men det blir jeg sikkert igjen engang .
Foreløpig synes jeg garmin coach virker veldig bra, synes det er greit med et program som er fastsatt hva jeg skal gjøre og at det er ferdig satt opp i kalenderen når jeg må løpe.
Jeg valgte den enkleste planen, og er utrolig støl i kroppen selvom, men nå er det bare 1 uka. iflg planen skal jeg løpe 5 km sammenhengende innen 1.oktober. det er 2 mnd til, så det høres helt overkommelig ut. i går var programmet slik. Gå 3 min, løp 5 min x 3, + 2 min gåing etterpå, altså bare 26 min.
 
69.1 kg i dag:) Ned 0,5 kg denne uka :joyful:
Må si jeg merker allerede vektnedgangen på klærne og kroppen godt selv om det bare er 1.9 kg ned hittil.
 
Uke 3 start 25.juli
25.Juli:
Gjennomsnitt kcal forbruk siste 7 dager: 2180
Gjennomsnittlig skritt 7 dager: 10568
annet:
Søvn: 7.05
Etasjer: 19

Dag 1 Søndag
Skritt : 10359
Kalorier : 2301
Kcal inntak : 1494
Kcal underskudd : 807
Fysisk aktivitet : Skogstur med familien og sykkeltur med eldste jenta.

Dag 2 Mandag
Skritt : 10749
Kalorier : 2338
Kcal inntak : 1586
Kcal underskudd : 752
Fysisk aktivitet : Jogge/gåtur ca. 30 min

Dag 3 Tirsdag
Skritt : 11788
Kalorier : 2253
Kcal inntak : 1813
Kcal underskudd : 440
Fysisk aktivitet : ingen

Dag 4 Onsdag
Skritt : 12866
Kalorier : 2374
Kcal inntak : 1830
Kcal underskudd : 544
Fysisk aktivitet : Gå /joggetur 60 min


Dag 5 Torsdag
Skritt : 30769
Kalorier : 3364
Kcal inntak : 2023
Kcal underskudd : 1341
Fysisk aktivitet : Fjelltur 5 timer +45 min

Dag 6 Fredag
Skritt : 10236
Kalorier : 2466
Kcal inntak : 2098
Kcal underskudd : 368
Fysisk aktivitet : Aktiv med familien;badeland og turer.

Dag 7 Lørdag
Skritt : 10673
Kalorier : 2237
Kcal inntak : usikker
Kcal underskudd : usikker
Fysisk aktivitet : gå/løperepetisjoner 41 min
 
Last edited:
Torsdag var jeg på fjelltur, en topp som var på ca 950 moh, totalt ca. 1,2 mil tur /retur, og så utrent som jeg er ble det utrolig tøft for kroppen. Er faktisk utrolig sliten i dag også. Tror kroppen min holder på mye veske også, for jeg er opp over 1 kg siden fjellturen. så nå er jeg usikker om jeg bør ha en dag til med restitusjon eller om jeg skal forsøke meg på en joggeøkt i dag...
Har forresten også 11 dager strike med over 10k skritt :)
 
Torsdag var jeg på fjelltur, en topp som var på ca 950 moh, totalt ca. 1,2 mil tur /retur, og så utrent som jeg er ble det utrolig tøft for kroppen. Er faktisk utrolig sliten i dag også. Tror kroppen min holder på mye veske også, for jeg er opp over 1 kg siden fjellturen. så nå er jeg usikker om jeg bør ha en dag til med restitusjon eller om jeg skal forsøke meg på en joggeøkt i dag...
Har forresten også 11 dager strike med over 10k skritt :)
Jeg vet ikke fasit altså, men slik jeg har gjort det nå etter jeg ble så støl i legger og lår, så har jeg tatt det relativt rolig. Dvs ikke trent, men bevegd meg vanlig. Innbiller meg at jeg bryter ned mer enn jeg bygger opp hvis jeg presser meg mer enn kroppen tåler :p

Woho for mange skritt!
De to siste dagene mine har jeg slurvet, kun gått mellom 6000-7000 per dag :shy: men igår forbrant jeg nesten 2700 med bare de skrittene, så er likevel fornøyd (gikk med klokka i lomma ila arbeidsdagen, bortsett fra da jeg hadde hjemmehjelpsoppdrag. Rengjøring er ganske god trim av og til:p)
 
Jeg vet ikke fasit altså, men slik jeg har gjort det nå etter jeg ble så støl i legger og lår, så har jeg tatt det relativt rolig. Dvs ikke trent, men bevegd meg vanlig. Innbiller meg at jeg bryter ned mer enn jeg bygger opp hvis jeg presser meg mer enn kroppen tåler :p

Woho for mange skritt!
De to siste dagene mine har jeg slurvet, kun gått mellom 6000-7000 per dag :shy: men igår forbrant jeg nesten 2700 med bare de skrittene, så er likevel fornøyd (gikk med klokka i lomma ila arbeidsdagen, bortsett fra da jeg hadde hjemmehjelpsoppdrag. Rengjøring er ganske god trim av og til:p)
Jeg tok en liten gå/ joggeøkt på kvelden. Føltes faktisk veldig godt. Må pushe meg litt for å få inn de gode rutinene.
Men ja, viktig å lytte til kroppen.Kjente jeg hadde mer energi på kvelden.
Ja, se der, husarbeid kan man også forbrenne mye kcal med. 2700 på en dag er jo veldig bra :)
 
Opp 0,2 kg denne uken :(
Utrolig kjedelig når jeg har vært så flink, regner med det er veske i kroppen som etter grillmat i går og hard fjelltur før helgen. Veide 68,7 på mandag,så i realiteten veier jeg 0,6 kg mer nå på ei uke... Jeg bare fortsetter med å telle kalorier å trene, så satser jeg på at vektnedgangen går tilbake igjen. I morgen begynner hverdagslivet med jobb igjen, så spent på om jeg greier å holde på de gode vanene med kcal telling og trening.
 
Opp 0,2 kg denne uken :(
Utrolig kjedelig når jeg har vært så flink, regner med det er veske i kroppen som etter grillmat i går og hard fjelltur før helgen. Veide 68,7 på mandag,så i realiteten veier jeg 0,6 kg mer nå på ei uke... Jeg bare fortsetter med å telle kalorier å trene, så satser jeg på at vektnedgangen går tilbake igjen. I morgen begynner hverdagslivet med jobb igjen, så spent på om jeg greier å holde på de gode vanene med kcal telling og trening.
Husker du å måle? Når man trener bygger man muskler og da kan kroppen endre seg selv om vekta står stille :)
 
Husker du å måle? Når man trener bygger man muskler og da kan kroppen endre seg selv om vekta står stille :)
Har ikke målt hver uke, tok startmål. Merker godt på klærne at jeg er gått ned i kg. :happy: sitter løsere, og fått på meg en bukse som var for trang igjen.
Nå har jeg ikke trent noe styrke. Noe muskler får man nok også av løping, men har lest at man max kan som utrent legge på seg 1 -1,5 % muskler per mnd. For meg er det ca.260 gram i uken, Uten styrketrening føler jeg det er helt urealistisk at jeg skal ha greit å bygge så mye muskler per uke. Men noe håper jeg kommer i bena :)
 
Opp 0,2 kg denne uken :(
Utrolig kjedelig når jeg har vært så flink, regner med det er veske i kroppen som etter grillmat i går og hard fjelltur før helgen. Veide 68,7 på mandag,så i realiteten veier jeg 0,6 kg mer nå på ei uke... Jeg bare fortsetter med å telle kalorier å trene, så satser jeg på at vektnedgangen går tilbake igjen. I morgen begynner hverdagslivet med jobb igjen, så spent på om jeg greier å holde på de gode vanene med kcal telling og trening.
Jeg kjenner til den kjipe følelsen av å ha "gått opp" (i gåsetegn da man vet at det ikke er varig oppgang), idag var jeg på 72,5 pga jeg koste meg med popcorn igår :p kjedelig følelse, må venne meg av å veie meg dagen etter noe slikt :hilarious:
 
Jeg kjenner til den kjipe følelsen av å ha "gått opp" (i gåsetegn da man vet at det ikke er varig oppgang), idag var jeg på 72,5 pga jeg koste meg med popcorn igår :p kjedelig følelse, må venne meg av å veie meg dagen etter noe slikt :hilarious:
sant,det er ikke lurt å veie seg selv etter små utskjeielser. I dag var jeg på 68.9, så endelig skjedde det noe.
 
Back
Topp