Ny start

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Nå er det snart 2 år siden jeg fikk min andre datter, og jeg har nå 7 kg igjen til normalvekt. og ønsker å gå ned par kg mer enn det også. Jeg har i perioder vært flink å holde meg selv i tømmene, mens nå i det siste har det sklidd helt ut og jeg har gått opp igjen 2 kg de siste 3-4 mnd.
Nå ønsker jeg å komme tilbake i form, og av tidligere erfaring er det motiverende å tracke fremgang og være endel av et felleskap med andre. Jeg skal telle kcal og forsøke å bevege meg mer, det ser jeg flere av dere andre også gjør her inne. så håper vi kan heie på hverandre og dele tips og råd :)

Startvekt 11.Juli 71 kg

Målvekt: 62 kg
Måldato: 14. November
(18 uker, 0,5 kg per uke)

Veiedag søndag / mandag
Uke 1 - 18.Juli : 69.6 kg (-1.4kg)
Uke 2 - 25.Juli : 69.1 kg (-0.5kg)
Uke 3 - 1.August: 69.3 kg (+0.2kg)
Uke 4 - 8.August: 68.1 kg (-1,2kg)
Uke 5 - 15.August: 68.1 kg (-0kg)
Uke 6 - 22.August: 67.7 kg (-0,4kg)
Uke 7 - 29.August: 67.4 kg (-0,3kg)
Uke 8 - 6.September: 66.9kg (-0,5kg)
Uke 9 - 13.September: 66.8 kg(-0,1kg) (period)
Uke 10 - 19.September : 65.6 kg (-1,2kg)
Uke 11. 27. September : 65.2 kg (-0,4kg)
Uke 12.
Uke 13. 11.Oktober : 64.4 kg (-0.8kg) (period)
Uke 14. 18.Oktober : 64,2 kg (-0,2 kg)
Uke 15. 25.Oktober : 63,7 kg (-0,5kg)
Uke 16.1.November: 63,9 kg (+0,2kg)
Uke 17.8.November: 63,8kg (-0,1kg)
Uke 18.
Uke 19. 24.November : 62,7kg (-1,1kg)
Uke 20.
 
Last edited:
Kan varmt anbefale feks et 3mnd abonnement på LifeSum-appen!
Da blir man så oppmerksom på hva det man spiser inneholder, og det er enklere å skifte til alternativer med lavere kalori-innhold.
Krever litt innsats og veiing av mat i begynnelsen, men etterhvert "vet" man hva man spiser, og det blir lettere å registrere på appen.
Dette hørtes nesten ut som reklame, men det er kun basert på egen erfaring. :knegg:

Lykke til på ferden, håper du får til en fin nedgang og en endring som gjør at du klarer holde deg der du ønsker å være! :gen014
 
Kan varmt anbefale feks et 3mnd abonnement på LifeSum-appen!
Da blir man så oppmerksom på hva det man spiser inneholder, og det er enklere å skifte til alternativer med lavere kalori-innhold.
Krever litt innsats og veiing av mat i begynnelsen, men etterhvert "vet" man hva man spiser, og det blir lettere å registrere på appen.
Dette hørtes nesten ut som reklame, men det er kun basert på egen erfaring. :knegg:

Lykke til på ferden, håper du får til en fin nedgang og en endring som gjør at du klarer holde deg der du ønsker å være! :gen014

Takk for tips, jeg skal sjekke den ut. Jeg har tidligere vært medlem av vektklubb. det høres i grunn ganske likt ut. Jeg er egentlig ganske kjedelig i matveien, så spiser mye det samme :rolleyes: Så er i grunn fort gjort å veie maten. Er vel kun middager som blir utfordrende. Takk for lykkeønskninger også :)
 
Jeg har kun gratisversjon av lifesum, kan anbefale appen :happy:

Følger deg videre og heier deg frem :smiley-bounce016
 
Jeg har kun gratisversjon av lifesum, kan anbefale appen :happy:

Følger deg videre og heier deg frem :smiley-bounce016
Har lastet ned appen nå og allerede lagt inn dag 1. ser veldig bra ut hittil :)

Takk for det :happy: Har allerede fulgt deg en stund, og synes du har gjort det kjempe bra
 
Har lastet ned appen nå og allerede lagt inn dag 1. ser veldig bra ut hittil :)

Takk for det :happy: Har allerede fulgt deg en stund, og synes du har gjort det kjempe bra
Takk, er stolt av meg selv :p
Jeg trener ikke i den forstand enda, blir med denne renoveringen vi holder på med, jobb osv :)
 
Manen har også hatt suksess med den appen. Veide og styra en periode, og ble slik kjent med hva han faktisk spiser, mengdeberegning og greier. Dermed er han ikke like nøye nå lenger, men sier det har gjort ham mer bevisst og han tar veierunder for å sjekke innimellom.

Lykke til med prosjektet, dette får du til!
Har du forresten tatt mål på kroppen? Det har dere her oppevd motiverende når vekta innimellom stopper opp eller man ellers synes det skjer lite.
 
Uke 1:
Start 11.Juli:
Gjennomsnitt kcal forbruk siste 7 dager: 2270 (fra pulsklokke)
(Trekker 500 kcal fra dette tallet for å få hvor mye kcal jeg kan spise.)
Gjennomsnittlig skritt 7 dager: 7127

Dag 1 Søndag 11.juli

Skritt : 7676
Kalorier : 2189
Kcal inntak : 1638
Kcal underskudd : 551
Fysisk aktivitet : Gåtur 20 min

Dag 2 Mandag
Skritt : 5663
Kalorier : 2073
Kcal inntak : 1454
Kcal underskudd : 619
Fysisk aktivitet : ingen

Dag 3 Tirsdag
Skritt : 6014
Kalorier : 2185
Kcal inntak : har ikke tall
Kcal underskudd : har ikke tall
Fysisk aktivitet : ingen

Dag 4 Onsdag
Skritt : 6090
Kalorier : 2629
Kcal inntak : 1385
Kcal underskudd : 1244
Fysisk aktivitet : ingen, men jobbet fysisk hjemme.

Dag 5 Torsdag
Skritt : 11266
Kalorier : 2172
Kcal inntak : 1732
Kcal underskudd : 440
Fysisk aktivitet : Gåtur i bratt terreng.
Snacks: kake i bursdag

Dag 6 Fredag
Skritt : 11285
Kalorier : 2290
Kcal inntak : 1630
Kcal underskudd : 660
Fysisk aktivitet : Gåtur i bratt terreng 45 min

Dag 7 Lørdag
Skritt : 10536
Kalorier : 2359
Kcal inntak : 1615
Kcal underskudd : 744
Fysisk aktivitet : Gåtur + lett jogg i intervall
 
Last edited:
Manen har også hatt suksess med den appen. Veide og styra en periode, og ble slik kjent med hva han faktisk spiser, mengdeberegning og greier. Dermed er han ikke like nøye nå lenger, men sier det har gjort ham mer bevisst og han tar veierunder for å sjekke innimellom.

Lykke til med prosjektet, dette får du til!
Har du forresten tatt mål på kroppen? Det har dere her oppevd motiverende når vekta innimellom stopper opp eller man ellers synes det skjer lite.

Takk for det :)
Ja, appen virker fin den :)
Jeg tok mål i går faktisk. Det er gøy å holde følge med om man får fremgang.
 
Takk, er stolt av meg selv :p
Jeg trener ikke i den forstand enda, blir med denne renoveringen vi holder på med, jobb osv :)
Det har du all grunn å være. Krever mye for å få til livvstilsendring.
Trening er nok ikke det viktigste for å få til varig vektnedgang, selv om det hjelper. kostholdet er det viktigste, og det får du jo til :)

Jeg er litt spent på hvordan det skal bli senere i sommer når vi ikke er hjemme, hvordan jeg skal få det til med maten. Blir nok ikke veiing av maten da, jeg får lage en plan heller.
 
Det har du all grunn å være. Krever mye for å få til livvstilsendring.
Trening er nok ikke det viktigste for å få til varig vektnedgang, selv om det hjelper. kostholdet er det viktigste, og det får du jo til :)

Jeg er litt spent på hvordan det skal bli senere i sommer når vi ikke er hjemme, hvordan jeg skal få det til med maten. Blir nok ikke veiing av maten da, jeg får lage en plan heller.
Jeg teller ikke kalorier nå på ferien, men er obs på inntaket likevel :) går ikke ned i ferien, men håper at vekten ikke øker så veldig :p
Mye enklere hjemme der jeg selv handler inn maten :p
 
Har gått ned 1 kg på 2 dager. I dag følte jeg med slapp og svimmel, noe som indikerer at jeg sansyneligvis spist litt for lite kcal. Jeg har lavt stoffskifte, men er for tiden litt høyt medisinert og i tillegg ammer jeg. Så har nok litt høyere kcal behov enn det puls klokken viser for tiden. I dag skal jeg prøve å ligge på 0 altså ikke i underskudd, men spise det puls klokken viser som forbruk.
 
Har gått ned 1 kg på 2 dager. I dag følte jeg med slapp og svimmel, noe som indikerer at jeg sansyneligvis spist litt for lite kcal. Jeg har lavt stoffskifte, men er for tiden litt høyt medisinert og i tillegg ammer jeg. Så har nok litt høyere kcal behov enn det puls klokken viser for tiden. I dag skal jeg prøve å ligge på 0 altså ikke i underskudd, men spise det puls klokken viser som forbruk.
Uff, hørtes ikke godt ut:wacky:
Håper du har fått i deg mer og føler deg bedre igår og idag :happy:
 
Uff, hørtes ikke godt ut:wacky:
Håper du har fått i deg mer og føler deg bedre igår og idag :happy:

Jeg tok en dag hvor jeg spiste mer og har vært helt fin siden :) I går spiste jeg 1385 Kcal og følte meg helt fin likevel. Prøver å spise mer proteiner og virker som det fungerer veldig bra for meg.
 
Ned 1,4 kg uke 1 :happy:
Veldig fornøyd med egen innsats :smiley-bounce015

Føler jeg er motivert, å telle kcal gir meg kontroll. av tidligere erfaring vet jeg at man bør ha en eller 2 dager i uken hvor man ikke har kcal underskudd, men heller spiser "normalforbruk". denne uken har jeg kun hatt en slik dag. men det har fungert, jeg har ikke vært slapp eller veldig sulten noen dager utenom den ene dagen.
Jeg har også greid å øke aktivitetsnivået litt, nå får jeg ikke til å koble telefon og pulsklokken sammen igjen. Noe feil der, så jeg får ikke hentet ut statistikk siste 7 dager i dag.. får bare klare meg med de tallene fra forrige søndag. Ny uke starter i dag :)
 
Uke 2 start 18.juli
18.Juli:
Gjennomsnitt kcal forbruk siste 7 dager: 2271
Gjennomsnittlig skritt 7 dager: 8034
annet:
Søvn: 7.40
Etasjer: 17

Dag 1 Søndag
Skritt : 10259
Kalorier : 2041
Kcal inntak : 1531
Kcal underskudd : 510
Fysisk aktivitet :Trilletur med vogn.
Og 1 kort treningsøkt i løpetrening program.

Dag 2 Mandag
Skritt : 8522
Kalorier : 1985
Kcal inntak : 1841
Kcal underskudd : 144
Fysisk aktivitet : gå/joggetur 26 min

Dag 3 Tirsdag
Skritt : 11641
Kalorier : 2230
Kcal inntak : 1598
Kcal underskudd : 638
Fysisk aktivitet : Gått tur og spilt fotball

Dag 4 Onsdag
Skritt : 11027
Kalorier : 2179
Kcal inntak : 1464
Kcal underskudd : 715
Fysisk aktivitet : Gå / løpetur 50 min
Snacks: Softis

Dag 5 Torsdag
Skritt :10302
Kalorier : 2265
Kcal inntak : 1839
Kcal underskudd : 426
Fysisk aktivitet : Gåtur 40 minutt

Dag 6 Fredag
Skritt : 10074
Kalorier : 2084
Kcal inntak : 1885
Kcal underskudd : 199
Fysisk aktivitet : ingen
Snop: Sjokolade


Dag 7 Lørdag
Skritt : 12187
Kalorier : 2346
Kcal inntak : Har ikke oversikt
Kcal underskudd : tror det ble underskudd
Fysisk aktivitet : Skogstur med familien + joggeøkt 26 min
 
Last edited:
Uke 2 start 18.juli
18.Juli:
Gjennomsnitt kcal forbruk siste 7 dager: 2145
Gjennomsnittlig skritt 7 dager: 8034
annet:
Søvn: 7.40
Etasjer: 17

Dag 1 Søndag
Skritt :
Kalorier :
Kcal inntak :
Kcal underskudd :
Fysisk aktivitet :
Når du går ut fra gjennomsnittlig kcal forbruk, er det ved hjelp av ei pulsklokke? :)
Jeg har merket at forbruket mitt jevnt har minket per dag:p enten er jeg mindre aktiv (skritteller tilsier at jeg ikke er det) eller så er det fordi jeg er lettere i kg enn tidligere:p
 
Når du går ut fra gjennomsnittlig kcal forbruk, er det ved hjelp av ei pulsklokke? :)
Jeg har merket at forbruket mitt jevnt har minket per dag:p enten er jeg mindre aktiv (skritteller tilsier at jeg ikke er det) eller så er det fordi jeg er lettere i kg enn tidligere:p
Ja, det er pulsklokken min som regner det ut. Det stemmer bra det, kaloriforbruket vil gå ned når du går ned i vekt. Dvs jo tyngre man er jo mer forbrenner man på en gåtur.
 
Når du går ut fra gjennomsnittlig kcal forbruk, er det ved hjelp av ei pulsklokke? :)
Jeg har merket at forbruket mitt jevnt har minket per dag:p enten er jeg mindre aktiv (skritteller tilsier at jeg ikke er det) eller så er det fordi jeg er lettere i kg enn tidligere:p
Husk at selv om du alltid går samme antall skritt f.eks så er det noen dager pulsen er høyere, enten pga trapper, generell form, bakker og lignende:)
 
Husk at selv om du alltid går samme antall skritt f.eks så er det noen dager pulsen er høyere, enten pga trapper, generell form, bakker og lignende:)
Joda, men slik som igår da jeg stod 3t med skraping og maling av en husvegg (tror pulsen lå i 110 da jeg stod på toppen av stillaset og nesten kunne kikke inn vinduet i tredje etasje:hilarious:). Jeg jobbet meg god og varm for å si det slik, måtte rekke det før det mørknet. Forbrenningen lå da på 2300ish, og det er inkludert hele dagen med aktive unger i tillegg:p tidligere har slik aktivitet kommet ut på kanskje 2600-2700. Så jeg jobber hardere for å få samme tall på klokka som jeg gjorde tidligere :p
 
Back
Topp