Ny spire, men bekymret

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hei! I går testet jeg endelig positiv etter en liten venteperiode. Vi prøver å få barn nr 2, men mistet en liten spire i uke 7 i november. Jeg ble anbefalt av gynekologen å vente med ny prøveperiode, til jeg hadde hatt menstruasjon en gang etter spontanaborten, det tok hele seks uker før jeg fikk menstruasjonen tilbake. Og nå ser det ut som det satt igjen på første forsøk :-) Likevel klarer jeg ikke glede meg så veldig siden jeg er redd for å miste igjen.

Er det andre som har mistet og er gravid igjen her inne?

Jepp :)

Mistet etter 5 fullgåtte uker, ble gravid igjen etter bare to uker :) Jeg har MASSE gravidsymptomer og sterke utslag på tester, det hadde jeg ikke sist. Jeg prøver å slappe av, men det er ikke lett ;)

Jeg hadde flere gravidsymptomer på denne tiden siste enn jeg har nå. Jeg mistet symptomene etter to uker og da tok det ikke lang tid før jeg blødde, så jeg følte det på meg, jeg tok også en ekstra blodprøve når jeg følte noe var galt, men den fikk vi først svar på etter at jeg mistet. Så jeg skal rett på legekontoret på mandag og ta en HCG-blodprøve og følge den opp ganske kjapt for å være sikker på at verdiene øker slik de skal.

Jeg vet at alle svangerskap er forskjellig så jeg prøver ikke legge for mye i forskjellene jeg føler, men man klarer jo ikke la vær å vurdere og tenke litt over dem heller.

Hadde en SA i slutten av oktober, uke 12+2. Vi ble anbefalt å vente en syklus og gjorde det. Klaffet på 2.pp etterpå (testet positivt i går) Har siden SA'en tenkt at om jeg blir gravid igjen så vil jeg prøve å forholde meg minst mulig til det fram til uke 12, sånn at jeg ikke blir så skuffa og lei meg om jeg skulle miste. Men nå når jeg er gravid igjen, så er det vanskelig å la være å tenke på det....Får bare håpe og tro at alt går bra, selv om jeg er litt mer nervøs denne gangen.

Hadde en SA i slutten av oktober, uke 12+2. Vi ble anbefalt å vente en syklus og gjorde det. Klaffet på 2.pp etterpå (testet positivt i går) Har siden SA'en tenkt at om jeg blir gravid igjen så vil jeg prøve å forholde meg minst mulig til det fram til uke 12, sånn at jeg ikke blir så skuffa og lei meg om jeg skulle miste. Men nå når jeg er gravid igjen, så er det vanskelig å la være å tenke på det....Får bare håpe og tro at alt går bra, selv om jeg er litt mer nervøs denne gangen.

Det må være tungt å miste så sent. Vi hadde jo ikke fortalt noen om det enda og hadde "bare" vært gravid 2-3 uker. Uansett er det jo vondt, men man gleder seg jo bare mer og mer jo større barnet får vokse... Vi krysser fingrene for at dette blir vår terminmåned! :-)

jeg mistet allerede i uke 4/5 i mndskifte sept/okt jeg hadde litt rester en stund og blødde i ca 2 mnd. hadde mensen 2 ganger før jeg nå ble gravid igjen.
jeg har vært fryktelig nervøs, redd og bekymret nå siden jeg fikk positiv test, men har begynt å roe meg litt. prøver å være positiv :-)

jeg mistet allerede i uke 4/5 i mndskifte sept/okt jeg hadde litt rester en stund og blødde i ca 2 mnd. hadde mensen 2 ganger før jeg nå ble gravid igjen.
jeg har vært fryktelig nervøs, redd og bekymret nå siden jeg fikk positiv test, men har begynt å roe meg litt. prøver å være positiv :)

Oi, blødde du så lenge? Så fælt...Jeg blødde en uke og syntes det var ille nok. Man fikk liksom ikke et sekund uten å bli påmint hva som hadde skjedd.

Godt du prøver å være positiv, jeg prøver det også, men kjenner mye på frykten dessverre.

Jeg kjenner også på at jeg "burde" vært så og så langt på vei. Det er så mange rundt meg som selv skal ha akkurat når vi hadde termin med spiren i høst.

Oi, blødde du så lenge? Så fælt...Jeg blødde en uke og syntes det var ille nok. Man fikk liksom ikke et sekund uten å bli påmint hva som hadde skjedd.

Godt du prøver å være positiv, jeg prøver det også, men kjenner mye på frykten dessverre.

Jeg kjenner også på at jeg "burde" vært så og så langt på vei. Det er så mange rundt meg som selv skal ha akkurat når vi hadde termin med spiren i høst.
ja føltes faktisk grusomt og gå med det så lenge for jeg ble liksom aldri ferdig med å miste, var veldig tungt og slitsomt, så håper virkelig jeg slipper det en gang til. ja kjenner litt på det når jeg ser hvor langt de på juni forumet har kommet og sånn (var min termingruppe den gangen), de har vært på o.ul. kjenner masse bevegelser osv.

ja føltes faktisk grusomt og gå med det så lenge for jeg ble liksom aldri ferdig med å miste, var veldig tungt og slitsomt, så håper virkelig jeg slipper det en gang til. ja kjenner litt på det når jeg ser hvor langt de på juni forumet har kommet og sånn (var min termingruppe den gangen), de har vært på o.ul. kjenner masse bevegelser osv.

Ja, det kan jeg tenke meg var forferdelig :-( Jeg hadde termin i juli, så jeg titter innom der av og til, men det er jo bare selvpining...

Det må være tungt å miste så sent. Vi hadde jo ikke fortalt noen om det enda og hadde "bare" vært gravid 2-3 uker. Uansett er det jo vondt, men man gleder seg jo bare mer og mer jo større barnet får vokse... Vi krysser fingrene for at dette blir vår terminmåned! :)
Tror nok jeg må ha kommet lit lengre enn 12 uker denne gangen, for at jeg skal begynne å senke skuldrene. MEN,denne gangen skal det gå bra...

Back
Topp