Ny solkrem hvert år?

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Jeg har hørt at man skal kjøpe ny solkrem hvert år..

Gjør dere det? Blir jo sjeldent brukt opp en hel tube, så jeg synes liksom det er litt bortkasta..

Men går effekten bort når den har vært åpnet ett år?

Jeg kjøper ny vært år.

Ja, det gjør jeg.

...Mest fordi, det å ha kontroll på den solkremen, huske på at jeg kanskje kan ta vare på den til neste år, blir for mye, det glemmer jeg og den kastes eller ..forsvinner helt plutselig i løse luften.

Jepp! Kjøper ny hvert år. Koster jo ikke så mye akkurat, så bortkastet er vel å overdrive litt. 

Kjøper ny hvert år til sønnen min. Det samme med kuldekrem. Ny hver sesong.
Er litt mer slepphendt med mine egne kremer og salver.

Tingeling! skrev:
Jepp! Kjøper ny hvert år. Koster jo ikke så mye akkurat, så bortkastet er vel å overdrive litt. 

Når man må ha en til hvert barn i bhg, og en solkrem hjemme hvor ingen av de blir brukt opp så vil jeg si det er bortkastet.. Koster jo hvertfall en hundrelapp for en krem..

Søkte forresten litt, og det står at man IKKE trenger å kjøpe ny hvert år hvis man har oppbevart de riktig! Altså kaldt og mørkt! 

Det blir mindre faktor året etter, har vel hørt omtrent halvparten. Ny hvert år her:)

Pucca skrev:
Det blir mindre faktor året etter, har vel hørt omtrent halvparten. Ny hvert år her:)

Ikke i følge tester som har blitt gjort..

EFM skrev:
Hvorfor må du ha en til hver av ungene?

Fordi de er på hver sin avdeling, og at de som jobber der skal slippe å løpe fra ene enden av bhg til den andre for litt solkrem..

Det er dei som selger solkrem som har gått ut med at det må kjøpes ny kvart år, og det har dei jo lykkes godt med.
Så lenge kremen oppbevares slik den skal er det ikkje nødvendig å kjøpe ny. Me oppbevarar desverre ofte solkremen på badet, og der er det altfor varmt, så det endar med at me av den grunn ofte må kjøpa ny.

faktoren går litt ned, men ikke mye. jeg kjøper ikke ny, men smører heller litt oftere og godt på.

Tingeling! skrev:

kommer helt ann på hvilket merke du kjøper det da...

Ny hvert år ja.
Så kjør på med masse krem når du kjøper en ;)
Effekten går bort (les holdbarhetsdatoen på solkremen)
Går den langt over utgått dato får den gjerne motsatt effekt ..... :/

Faktoren halveres året etter.
Jeg bruker cosmopharmas, den har samme faktor i 3 år før den halveres:)

smash skrev:
Faktoren halveres året etter.
Jeg bruker cosmopharmas, den har samme faktor i 3 år før den halveres:)

Det stemmer ikke.

Jeg bruker opp det jeg har liggende fra i fjor, har aldri hatt problemer med dårligere effekt av fjorårets solkrem. Det er sjeldent jeg tar den ut av huset, smører som oftest før vi går ut, og solkremen overvintrer i kjøleskapet. Hvis jeg en sjelden gang tar med meg solkrem ut i vesken, så den blir varm, så kaster jeg eventuelle rester av den når sommeren er over. 

Back
Topp