Ny sofakrok..*med bilder* Noen tips?

Frk.Knerten

Forumet er livet
Vi har en L-formet stue,og i enden av L-en hadde vi spisestuen vår før. For et par uker siden kjøpte vi en 3+2 seter av søsteren min og da ville jeg heller ha sofakrok der borte,så vi ommøblerte.Jeg er egentlig fornøyd,men det er liksom noe som mangler. Har du noen tips til meg om hva jeg burde/kan gjøre? Alle tips tas i mot med et stort TAKK[:D]

Kan legge til at vinduene bak sofaen er i en malingsprosess så er derfor det ene vinduet er hvitt mens det andre har gulskjær[8D] Puffene ved sofaen og den stygge cdhyllen som stikker frem på det ene bildet skal bort..
Bildeveggen er heller ikke ferdig,men den skal jeg fortsette på i morgen om tiden strekker til[:)]

Jeg ville kanskje hatt en lite bord inni kroken der jeg, med en fin lampe eller no på. Ellers syns jeg du hadde det veldig fint[:)]

ORIGINAL: *Carine*

Jeg ville kanskje hatt en lite bord inni kroken der jeg, med en fin lampe eller no på. Ellers syns jeg du hadde det veldig fint[:)]

Ja jeg har lyst på det egentlig,men så henger det et dvdskap på veggen der så det blir egentlig i veien[&o] Sambo har prøvd å finne et annet sted å henge det,men hittil uten hell. Lurer på å foreslå gjesterommet for han sånn så jeg kan ha et kabelsnelle bord inni der,tror det ville blitt flott[:D]

Ingen fler?[8|]

ORIGINAL: Cassy

Så koseligt hjem du har[:)]

Men hvis du trenger tips så kan jeg jo si hva jeg syntes[:)]

dvd hylla kan du evt flytte til et annet rom? Den ødela mye av helheten.
Vi satte vår på andre side av veggen vekk fra sofa og tv bordet[:)]

Flytt det hvite lange bilde etter dere har flyttet dvd hylla, til lenger opp evt ved siden av de andre?

Inn med noen fargerike gardiner, evt kombiner to forskjellige. Som f eks tykke beige og noen søte hvite gjennomsiktige med oppheng?[:)] Altså noen som passer godt med liftgardiene for de var knallsøte[:D]

Ellers syns jeg det var knall koseligt[:D][:D]

YES tips[:D] Jeg liker det du sier her altså! Dvd skapet har jeg tenkt til å male og henge inn på gjesterommet. Sambo får bare gå og hente spillene sine inne på rommet der,det er faktisk kortere å gå[8D]

Gardiner er jeg på¨stor jakt etter! Jeg har lyst på noen søte med litt rosa blomster på eller noe. Vi bor nemlig på bondegård og jeg vil ha det litt søtt og fint her. Liftgardinene er jeg superfornøyd med siden de har så nydelig mønster,men det syns nesten ikke [:)]

Vi har en sofa til i stien men helt i andre enden,der er det en helt annen stil med mørk grå sofa,svart tapet,mørkbrunt bord og skjenk. Burde kanskje gå for beige gardiner da? Siden vi har 7 gardiner i stuen og blomster vil nok kræsje med min sorte tapet med greiner på[8|]

ORIGINAL: Cassy

Tenkte lys beige da[:D] Sånne litt tykke fine[:)] Eller kanskje noen andre lyse kombinert. Men går jo supert å ha slike lyse med rosa blomster på og mikse dem, syns sånnt er knallfint jeg, og så få sånn oppheng ved siden av så det ser landligt ut, det er knall flott og romantisk

Digga pyntehyllene dine, har noe lignende selv og der har jeg bare shabby chic stil på[;)][:D]

Lys beige er kjempefint[:D] Hmm vet du om noen butikker som har det om dagen? Jeg bor jo på landet og orker ikke reise inn til Lillestrøm eller Oslo i dag,så må være Kid,Princess,Jysk osv såfall[8D] Jeg vil pynte opp litt mer til helgen.
Jeg er veldig glad i hyllene mine,men noe av det skal byttes ut. Skal på loppemarked i helgen og håper på å finne noen fine skatter jeg kan pusse opp[:D] shabby chic er så fint!Begynt å innførelitt mer av det her også,men mest på kjøkkenet[:)]

Så fint du har det[:D]

Cd hyllen ville jeg fjernet, men det har du alt planlagt, og inn der hadde jeg ville satt et slik rundt eldre bord. Disse er det en del av på finn.
Jeg ville også ha fjernet gardinene og kun hatt liftgardinene, iallefall nå om sommeren. Personlig syns jeg det ser litt rart ut med lange gardiner på så lave vinduer.
De turkise putene hadde jeg byttet til noen som var litt mere lik stil med de i to seter'n.
Hvordan har du tenkt å lage den bildeveggen tilslutt? Den så litt rotete ut nå men det skuldes sikkert at den ikke er ferdig.

Har forresten lik bilderamme som du har på hylla di[:D]

Ville kutta gardiner, og kun holdt meg til lift gardiner- siden vinduene dine ikke er så store/lange [:)]
Så hadde jeg kanskje ikke fylt vegghyllene med så masse småtterier, personlig synes jeg det fort kan se litt rotete ut...
Jeg hadde heller ikke hengt veggordet (eller noe annet) så nært taket, men det er mèg- ser det er flere som foretrekker det i motsetning til meg selv.
Ville også, som mange andre har nevnt, fjernet cd hylla og hatt et lampebord i kroken med ei fin lampe på og kanskje noen fine rammer og/eller en plante i ei fin krukke [:)]
Ville også gått for noen andre puter (gjerne lyse, siden du har forholdsvis mørk sofa) enn de turkise i den ene sofaen din.. Kanskje et par ensfargede hvite, og hatt en av hver (sammen med de 'vintage' putene du allerede har altså) i hver sofa...

I know, jeg er nok litt i overkant pirkete når det kommer til detaljer... [8|]

Så fint du har det.[:)]
Men om jeg skal komme med litt forslag så blir det

Ta bort den hylla i hjørnet. Satt inn et bord med lampe,pynt,blomster
Ville ikke hatt di svarte gardinene. Tror det blir fint med kun liftene jeg. Så jeg hadde tatt bort gardinene og gardinstanga.
Lyst teppe under bordet kansje?
Lyse puter i sofaen. eller kansje noen lyse med blomster på?

ORIGINAL: DeUtroligeÅrene

Så fint du har det[:D]

Cd hyllen ville jeg fjernet, men det har du alt planlagt, og inn der hadde jeg ville satt et slik rundt eldre bord. Disse er det en del av på finn.
Jeg ville også ha fjernet gardinene og kun hatt liftgardinene, iallefall nå om sommeren. Personlig syns jeg det ser litt rart ut med lange gardiner på så lave vinduer.
De turkise putene hadde jeg byttet til noen som var litt mere lik stil med de i to seter'n.
Hvordan har du tenkt å lage den bildeveggen tilslutt? Den så litt rotete ut nå men det skuldes sikkert at den ikke er ferdig.

Har forresten lik bilderamme som du har på hylla di[:D]

Jepp dvd hyllen har røket nå og er kastet på hodet ut herfra[8D] Jeg vil ha et bord av kabelsnelle inni hjørnet der,men jeg får ikke tak i[&o] hehe ja de gardinene passer ikke helt inn meg har kjøpt de i lange fordi vi skal sette inn helt andre vinduer der nå på våren. Jeg har kjøpt hvite puter på Princess i dag med små stjerner på som matcher vintageputene.

Bildeveggen skal gå likt ut på den siden der det ikke er noe nå,som på den andre siden med de sorte rammene. Okei,DET var en klønete forklaring[8D] Tusen takk for tips,jeg setter stor pris på det[:D]

ORIGINAL: Marit_mor

Ville kutta gardiner, og kun holdt meg til lift gardiner- siden vinduene dine ikke er så store/lange [:)]
Så hadde jeg kanskje ikke fylt vegghyllene med så masse småtterier, personlig synes jeg det fort kan se litt rotete ut...
Jeg hadde heller ikke hengt veggordet (eller noe annet) så nært taket, men det er mèg- ser det er flere som foretrekker det i motsetning til meg selv.
Ville også, som mange andre har nevnt, fjernet cd hylla og hatt et lampebord i kroken med ei fin lampe på og kanskje noen fine rammer og/eller en plante i ei fin krukke [:)]
Ville også gått for noen andre puter (gjerne lyse, siden du har forholdsvis mørk sofa) enn de turkise i den ene sofaen din.. Kanskje et par ensfargede hvite, og hatt en av hver (sammen med de 'vintage' putene du allerede har altså) i hver sofa...

I know, jeg er nok litt i overkant pirkete når det kommer til detaljer... [8|]

jeg liker at du er prikete! For det er egentlig jeg også,men denne kroken ble kastet sammen på 10 minutter så er derfor jeg fisker etter tips[:D]

Ja jeg tenkte på å droppe gardinene der borte,men det ser så utrolig teit ut om jeg fjerner gardinstanga,og jeg vet ikke om jeg gidder å sparke og male der på nytt for å så henge det opp igjen når vi får nye vinduer snart[8|] Ja jeg er lat[8D]
Veggordet er etter min mening også for langt oppe. Sambo hang det opp for meg siden jeg ikke hadde tolmodigheten selv,og jeg vurderer faktisk å fjerne hele greia for vi skal ha breiere lister også. dvd hyllen er tatt bort fra veggen nå,det har vært planlagt i lang tid[:)] og bord ja..jeg vil ha en kabelsnelle[>:]HVOR får jeg tak i det?

Nye puter har jeg kjøpt i dag på Princess,så de er oppe nå og de trukise ryker ut på terassen til sommeren,i mens er de pynt på gjestesenga[:D]

ORIGINAL: Mistik

Så fint du har det.[:)]
Men om jeg skal komme med litt forslag så blir det

Ta bort den hylla i hjørnet. Satt inn et bord med lampe,pynt,blomster
Ville ikke hatt di svarte gardinene. Tror det blir fint med kun liftene jeg. Så jeg hadde tatt bort gardinene og gardinstanga.
Lyst teppe under bordet kansje?
Lyse puter i sofaen. eller kansje noen lyse med blomster på?

Jeg liker forslag[:D] Nå har jeg endret litt siden tråden ble laget,men jeg er fortsatt åpen for mer.

Hylla er nå borte. Bord vil jeg absolutt ha og det har vært planen i de to ukene vi har hatt sofaen. Men jeg vil ha ei kabelsnelle og male den hvit eller lignende lasurbehandle den. Finner fader ingen kabelsnelle[X(]
Jeg tror ikke jeg gidder å skru ned hele stanga og sparkle + male nå for det kommer nye mye større vinduer der snart. får helt fnatt om jeg lar holderne til gardinstanga stå igjen også. jeg prøvde meg nemlig på det da jeg hang opp liftgardinene[8D]
Har tenkt på et teppe under sofaen for vi skal slipe ned og lakke parketten på nytt i sommer så jeg vil at den skal bli minst mulig slitt. Noe tips til hvordan teppe? Ull?[:)] Har en bikkkje som ligger på ALLE tepper så derfor det er fjernet nå[8D]
Nye puter er nå på plass og de turkise er borte[:D]

Back
Topp