Ny smaksprøve *bilde*

Lilla-87

Forumet er livet
Jenny har i det siste forstått at hun må gape og svelge unna på en annen måte når hun får fast føde. Og da går det unna!!:) Risgrøt m/banan fra Nestlé er populær, men kan ikke si det samme om dagens grønnsaksmos; gulrot,potet,potetvann og mm.

SE den maska da!!? :D:p
Hun ser så forskrekka og lei seg ut.
"ka e d du mata me mæ,mamma..?"
Forventa sikkert grøt, stakkar..;)
Heldigvis smakte det ikke så ille likevel. Hun måtte bare tenke seg om litt først..;)

Hvordan reagerer deres små på nye smaker?

Vedlegg

• 1360608010055.jpg
    1360608010055.jpg
    35,5 KB · Visninger: 28
Veldig gla i banan, pære og gulerot.
Advokado var hun litt mer skeptisk til, men kunne laget den tynnere da hadde det nok sikkert gått bedre:-)

Så søtt bilde av henne:-)

Advokado var hun litt mer skeptisk til, men kunne laget den tynnere da hadde det nok sikkert gått bedre:-)

Så søtt bilde av henne:-)

Takk for det!:)
Så flott at vesla di liker det hun får servert da.:)
Bananmos og gultrotpuré med mm likte ikke J, men grøt, eple og pære går ned på høykant. Har kokt noe blomkål nå som jeg skal prøve å gi i morgen. Muligens blande gulrot i,for å se om det går ned da..:)

Hehe,så søt da ! :D
Hun har kun smakt bananmos,pærepure,og også nestle sin grøt med ris og banan(?).
Første gang for pærepureenidag,og hun likte det godt. Smakte kun 2 ts.
Hadde kun den på butikken idag,og ikke gulrotpure....

Hehe,så søt da ! :D
Hun har kun smakt bananmos,pærepure,og også nestle sin grøt med ris og banan(?).
Første gang for pærepureenidag,og hun likte det godt. Smakte kun 2 ts.
Hadde kun den på butikken idag,og ikke gulrotpure....

Vi begynte først med velling på flaske og har prøvd ut forskjellige grøttyper (Hipp's risgrøt m.fersken og banan, Sinlac, div.fra Nestlé) også har hun smakt på pære, eple, en kombi av de to, banan, gulrot (med og uten potet).

Begynte med småe smaksprøver når hun var 4mnd, men det er først nå at hun gaper, vil ha mer og liker å smake noe nytt merker jeg. Nå får hun litt større porsjoner (2-3 ss ca) et par ganger om dagen:)

Frukt-og grønnsaksmosene lager jeg selv og fryser dem ned i småe porsjoner på 30-40ml. Hun har ikke smakt det som man får kjøpt på butikken.

Jenny har i det siste forstått at hun må gape og svelge unna på en annen måte når hun får fast føde. Og da går det unna!!:) Risgrøt m/banan fra Nestlé er populær, men kan ikke si det samme om dagens grønnsaksmos; gulrot,potet,potetvann og mm.

SE den maska da!!? :D:p
Hun ser så forskrekka og lei seg ut.
"ka e d du mata me mæ,mamma..?"
Forventa sikkert grøt, stakkar..;)
Heldigvis smakte det ikke så ille likevel. Hun måtte bare tenke seg om litt først..;)

Hvordan reagerer deres små på nye smaker?
så rund og god hun er :rolleyes: og søt selvfølgelig ;)
Hermine har fått mest grønnsaker hittil, gulrotmos, pastinakk og avocado (en gang). Hun virker til å like det meste, men fruktmos synes hun er litt surt så det er hun ikke såå glad i, lage litt grimaser og spytter ut igjen :p Like greit siden hun tilsynelatende får mageknip av kun 1ts fruktmos :confused:
Men hun skjønte umiddelbart hva en skje brukes til og gaper som en fugleunge når hun ser skjea, også når jeg spiser noe av skje :oops: :p :) Og hvis det ikke går fort nok så gråter hun mellom hver skjefull :p
Er overasket over hvor mye hun liker, trodde kanskje at hun ikke ville like pastinakk fordi det er litt bittert, men hun hadde et litt tomt ansiktsuttrykk mens hun smakte på det og så smilte hun og gapa :D

Advokado var hun litt mer skeptisk til, men kunne laget den tynnere da hadde det nok sikkert gått bedre:)

Så søtt bilde av henne:)
Jeg blanda masse mm i avocadoen, og litt banan i, hun var skeptisk først men da jeg smilte og sa "namnam" til henne ble hun overbevist og gapa og smilte ;) :) Men hun har bare fått det èn gang, for jeg finner ikke modne avocadoer :p

så rund og god hun er :rolleyes: og søt selvfølgelig ;)
Hermine har fått mest grønnsaker hittil, gulrotmos, pastinakk og avocado (en gang). Hun virker til å like det meste, men fruktmos synes hun er litt surt så det er hun ikke såå glad i, lage litt grimaser og spytter ut igjen :p Like greit siden hun tilsynelatende får mageknip av kun 1ts fruktmos :confused:
Men hun skjønte umiddelbart hva en skje brukes til og gaper som en fugleunge når hun ser skjea, også når jeg spiser noe av skje :oops: :p :) Og hvis det ikke går fort nok så gråter hun mellom hver skjefull :p
Er overasket over hvor mye hun liker, trodde kanskje at hun ikke ville like pastinakk fordi det er litt bittert, men hun hadde et litt tomt ansiktsuttrykk mens hun smakte på det og så smilte hun og gapa :D

Takk for komplimentene!:) Hehe..Vi liker dem rund og feiter dem opp!!;) ::p
Jenny også skal ha maten fortløpende og blir ras hakke forbanna om det ikke går fort nok, så da kjører jeg bare på med mat da. (jeg var også slik som lita) :p
Skal kjøpe en avocado og prøve jeg også, og blande inn mm slik du sier.
Med eple-og pæremosen delte jeg frukta i mindre biter og kokte dem (selv om de var ganske myke i utgangspunktet) Koker ut noe av fruktsyra slik at det blir mildere for småe mager. Banan ga derimot mageknip her, men den har jeg ikke planer om å koke med det første.;)

Det er bare å kjøpe umodne avokadoer og la dem ligge noen dager på benken, så blir de myke :)

Jeg blanda masse mm i avocadoen, og litt banan i, hun var skeptisk først men da jeg smilte og sa "namnam" til henne ble hun overbevist og gapa og smilte ;) :) Men hun har bare fått det èn gang, for jeg finner ikke modne avocadoer :p

Ah, kanskje jeg også skal prøve litt banan i:-)

Så søt hu er:D<3

Back
Topp