Ny skravletråd 16.mai

Monkaponka

Forumet er livet
GOD MORGEN JENTER

Blitt hekta på å lage skravletråd jeg da..

Skal til samtale med jordmor i dag ang fødselsangst.
Både gruer og gleder meg! liker ikke innrømme at jeg er redd for ting, men kanskje det hjelper.. hvem vet[8|]

Ellers så så ønsker jeg dere alle en fabelaktig dag

I morgen er det 17.mai dere[:D]

Gooood morgen Monicus og alle andre juli-damer 

Lykke til hos jordmor i dag Monicus - det går sikkert bra [;)]
Selv skal jeg sitte på jobb fram til ca halv to, deretter skal jeg en tur og se om jeg får shoppet litt.

I morgen er det heldigvis FRI!!!! Å så deilig det skal bli. Håper for guds skyld det ikke blir masse regn.

GOD MORGEN!!

En vakker dag utenfor ser jeg! Men skal holde meg inne å lese jeg da...!!
Så du skal til jordmora du...det er så kos å gå til henne,,,,men kanskje ikke når du skal legge ut om din frykt??
Er ikke så redd i utg. punktet for fødsel,,,men leser jo alle innleggene her, om de som har hatt en vanskelig fødsel,,,spesielt en av de var tragisk vanskelig(!! u know!!)
Men det går helt sikkert bra! Sant jenter????[:)][:)][:)]

Ha en riktig fin dag alle sammen!!

Godt å se at det er flere som skal rydde. Mannen min rev hele gulvet i gangen i helga, så her er det rimelig støvete. Nå har han tatt opp det verste støvet på gulvet, så da kan jeg tørke støv i resten av huset.
Er hjemme fra jobb i dag, sliten. Var hjemme i går også, og sov mange timer.
Er dere sjukmeldte? Føler det av en eller annen grunn som et nederlag å sjukemelde meg. Men ser jo at jeg er alt for sliten om dagen, noe som fører til kynnere av en annen verden.
Og som mannen min sa, jeg ville dødd av dårlig samvittighet om det skjer noe med babyen nå som følge av at jeg jobber for mye. Hva synes dere?

Og Chello, da vi hadde hund lot vi han være hjemme 17.mai. Gikk laaang tur med han morgen og kveld, men syntes det ble for mye oppstyr å ha han med i tog o.l.

Guten morgen alles!

Gjesp, ja da kom jeg meg endelig opp. Har fått skikkelig straff idag for gåinga mi på asfalt igår..må støtte meg til veggen når jeg går idag.Er skikkelig stiv både her og der, føler meg som en cowboy når jeg går. Så imorgen blir det reise hjem til Jessheim,,,hooke opp med noen barndomsvenner og sitte på cafe og glo..hihi....ikke noe asfalt nei... Har ringt fysioterapeuten min idag..får komme til han 30 mai så håper på litt tips. Ellers har jeg tenkt spørre jordmor om lån av bekkenbelte. Leste mye bra om det igår..så hvorfor ikke prøve lissom..

Usj idag skal sambo bort etter jobb..kjeder livet av meg allerede. Orker jo ikke finne på stort heller. "brukte opp" by dagen min i går. og da mener jeg brukte opp hva kroppen tåler av asfalt.hehe..

Ellers fikk jeg ei lita bok av mamma nå fra hun dama Kari Jaquesson "Hurra,jeg er gravid"..trim.kostohold osv....står endel ålreith der dah..

Ha en fin dag jentene!

Jeg brukte belte forrige gang jeg var gravid, og etterpå. Likte det egentlig best etterpå.
Nå orker jeg ikke ha det på. Synes nesten bekkenet blir verre, kjenner i hvert fall mer i symfysen. Men det er jo tydelig at dette ikke bare er individuelt, men ulikt fra svangerskap til svangerskap.
Nå sitter jeg og spiser sjokolade[:@] Det verste er at jeg IKKE LIKER sjokolade, spiser det kun når jeg er gravid... Kunne jeg ikke heller få lyst på noe sundt. (er forresten helt opphengt i brødskive med smør, tomat og litt sukker om dagen)

2gang...ja de lystene..heheh. har allerede klemt i meg to plater vafler jeg og litt kransekake. og så kompanserte jeg med en gulerot...hhih..åhh så sunn! Gud jeg kjeder meg i dag. Fælt kjede seg, men ikke ha noe energi. Fengsla i min egen kropp nesten. Nei nå skal jeg slenge i meg en halvliter vann...drikker ALT FOR LITE!

Da kom jeg på at jeg har et vannglass stående her jeg også...
Nå har de kommet med kjøkkenting fra IKEA. De prøvde å si at det bare skulle leveres på døra. Jeg satt frem magen og lurte på om de syntes jeg skulle bære alt opp på kjøkkenet i 2. etasje, kanskje? Nei, det syntes de kanskje var litt drøyt, så de bar det opp for meg. (poenget er at de hadde sagt det skulle komme neste uke, så det var bare flaks at jeg er hjemme idag. Litt sur for feil beskjed).
Så nå står stua full av esker, og jeg som hadde tenkt å vaske....
Egentlig en god unnskyldning for å la være[:D]

alle har vel angst for fødsel men for de som sliter ekstra så kom jeg over noe ...jeg er en ivrig nettpløyer på finn.no...(litt vel mye kanksje)..
dette handler om fødselshyptnose...på deg selv:

http://www.finn.no/finn/service/object?finnkode=7421701&sid=11a-nxK_ZU043354&pos=12&tot=22

Tror du det funker?

hih..må bare si en ting til og..er litt morro da..gå inn på sider som finn.no og søke opp ting som "gis bort"...hihi..mye rart men noe fint og.. :) Mulig jeg er rar men javle ;)

Klem

ORIGINAL: 2gang

Tror du det funker?

hmm..aner ikke. Jeg har iallfall tro på att tror man på noe så funker det. Men jeg tror det er viktig og fått høre av par jordmødre att det er viktig å ha noe fokusere på når man får fødselsrier osv......bare det å fokusere på pust hjelper.... Har tenkt prøve finne ett "tenkesystem" selv. F eks tenke att for hver rie er en mindre rie på kontoen, att smerte må til og det er sunt, for det er tegn på att bebisen er på vei ut...ja sånne ting..hih..har bare snappa opp litt her og der... Bare så jeg ikke ender uforberedt og tenker att dette er det vondeste jeg har vært med på og sånn...da blir det sikkert enda værre...

Tenker du noe om sånt? "smerte lindrings tanker"...

Jeg tenkte lignende med kontoen din forrige gang. Hver gang det ga seg, trøsta jeg meg selv og sa at nå er du litt nærmere.
Etter hvert ble det verrre, og jeg var mest opptatt av å ha mannen min i nærheten. Fokuserte veldig på hvor han var. Men det er jo samme greia, å fokusere på noe.
Før det ble alt for vondt satt jeg og tok på ringen min under riene, konsentrerte veldig på den og pusten.
Jeg har tro på å finne noe annet å ha fokuset på. Bruke musikk o.l. Hadde med Motorpshyco, Kent, Come Shine, Turboneger og en del "hardere" cd'er, men rakk ikke høre på dem.

Åååååå koseliiiig! [:)] Det går bare bra med mor og barn?

Jaa det er forståelig. Dakar liten [:D] Godt å høre at det går bra i allefall.

hallo hallo...

har vært hos jordmor i dag jeg og... Babyen min lå i seteleie plutselig.. men trengte visst ikke bekymre meg for det riktig enda.. Ellers var alt flott[:)]

Så har jeg og mamma vært på shopping tur og kosa oss masse.. alltid gøy det[:D]
Nå skal jeg visst lage lakse-middag, så er det rydding,vasking, rensing av teppe og kakelaging som står for tur...

...oioi.. som jeg gleder meg til i morra, håper bare det blir oppholdsvær[:D][:D]

God 17.mai til dere alle!!!

Takk for alle lykke ønskninger!!

Det gikk kjempe bra hos jordmor, de er så utrolig snille og omtenksomme disse damene på Ahus! Ble litt snørr og tårer når jeg skulle snakke om frykten, men det hjalp. Hun hadde mange gode forklaringer og litt rare tegninger av hvordan det hele foreløper. Og jeg føler meg tryggere allerede.

Nå skal jeg spise middag[8D]

Back
Topp