Ny seng! Tips?

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg har spurt om dette på Facebook-gruppen vår også, men prøver her og :-)

Vi skal kjøpe ny seng, og står mellom Jensen Nova Max eller Svane Excellent. Synes begge kjennes veldig gode ut, og det er kjempevanskelig å velge! Jeg er ikke den som kan føle den heelt store forskjellen ved å prøveligge i butikken, hehe! Lurer derfor på om noen har enten positive eller negative erfaringer med noen av dem? Eller om noen har tips om andre gode senger i ca samme prisklasse (rundt 15 000,-)?

Selv har jeg Svane Sense, og to av madrassene er de samme som er i Excellent senga. Det er en kjempefin seng med gode pocketfjærer og soneinndeling. Dvs at der du trenger mest støtte er fjærene noe fastere enn ved nakke og skulder. Excellent er Duo også, dvs at den ene siden er fastere og den andre mykere. Jeg hadde helt klart gått for Excellent av de toemoticon

Ellers anbefaler jeg sterkt Svane Senseemoticon

Har Svane Exellent,  har ikke angret et sekund på at vi valgte den!!! Dersom han snur seg, ligger jeg nesten stille på andre siden av sengen, var viktig for oss at ikke hele sengen ikke gynger når en snur seg i søvne... KJEMPE GOD SENG, ikke for myk heller :) 

Tusen takk for svar! Gjør valget enklere når man vet andre er fornøyde med samme/liknende senga. Jeg tror jeg likte Svane-sengen litt bedre enn Jensen også, den føltes litt penere også rett og slett. Skal tilbake i morgen og ta den oh store avgjørelsen ;) Gleder meg utrolig til å få en seng jeg er fornøyd med - vi har en helt forferdelig gammel ikea-seng for øyeblikket.

Ellers dveler vi litt mellom om vi skal ha 180 eller 150, men antar vi ender opp med 180. Rommet er forholdsvis lite, og det blir bare ca en halv meter på hver siden av sengen, men jeg tenker jo at det eneste man gjør på soverommet er jo å sove!? Det er innebygde skyvegarderober, så man vil sånnsett ikke få noe problem med å åpne skap og sånne ting. Føler kanskje 150 blir litt lite nå som vi blir 3?

Takk for svar igjen, jenter! :)

180, uten tvil!! Fantastisk med god plass!! ;) lykke til med valget:)

Takk for tips jenter! Da ble det ny seng i dag, og endte opp med Svane Excellent kontinentalseng 180! Håper og tror vi blir veldig fornøyde. Det er knallpriser på Skeidar nå egentlig, betalte 12 000,- for Svane Excellent og nypris er 21 000,- (det er jo riktignok veldig ofte kampanjer da). Men i tilegg til en god pris fikk man også 1000kr gavekort på skeidar, så da ble det nye puter også :-)

Gleder meg masse til senga kommer på mandag! mmhm!

Kjekt å høre at du valgte den beste;-) Men synd du handlet i "feil" butikk:-P hehe. Og som du sikkert ble fortalt da dere kjøpte senga, det kan ta litt tid før kroppen vender seg til ny madrass, men så fort tilvenningen er over er det bare luksus:-)

nilie skrev:
Takk for tips jenter! Da ble det ny seng i dag, og endte opp med Svane Excellent kontinentalseng 180! Håper og tror vi blir veldig fornøyde. Det er knallpriser på Skeidar nå egentlig, betalte 12 000,- for Svane Excellent og nypris er 21 000,- (det er jo riktignok veldig ofte kampanjer da). Men i tilegg til en god pris fikk man også 1000kr gavekort på skeidar, så da ble det nye puter også :-)

Gleder meg masse til senga kommer på mandag! mmhm!

Gratulerer med deilig seng;-) Har den samme selv og er veldig fornøyd!! Er utrolig hvor mye 30 cm. forskjell gjør når man lar barna komme inn å ligge i senga i løpet av natten;-) (Og det er bare kos;-)!).

Lucmam, takk for det ;) Hvilken butikk er riktig da? Så får jeg tenke på det neste gang ;)

Maydoff, så bra å høre at du er fornøyd med den! Gleder meg veldig til å få den i hus, det trengs virkelig! Vi sover på en utslitt Ikea seng på 120 for øyeblikket fra studenttiden :-O

Møbelringenemoticon, hihi. Men jeg så det at vi har ikke noen kampanje på den akkurat nå. Men det jeg vet er at samtlige ansatte der har vært på Svane-skolen, så de kan en god delemoticon. Men uansett så har dere noe å se frem til! Mulig dere må bytte putene deres også, slik at de passer til deres nye madrass:-)

Back
Topp