Ny søvnstatus-tråd

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Ja, jenter, hvordan sover de små nå?

Inatt satt vi ny rekord :D Her har lillebror (som storebror var) en slik "hver tredje time"-baby på natt helt fra fødsel..... ganske slitsomt! Nå har han fått kveldsmat hver kveld i to uker, og inatt sov han fra 19:30 til 06:00 med kun ett måltid kl 01:00 :D Jippi!!! (fullammer ellers)
Jeg vet det er mange heldige her som har sovet hele natten i ett par mnd allerede, men IKKE vi :p

På dagen sover han en lang dupp på ca 3 timer tidlig på formiddagen + to korte dupper før leggetid kl 19:30. Våkner rundt 06:00. Spiser vanligvis kl 23 og 3 på natt.

Dere?

Last edited:
Legger seg 17.30-18.00 sover da til rundt 06-07. Da våkner storesøster når hun skal i bhg, så da er han oppe da han også. han sovner som regel når han har spist, og sover til 8-10. Har igrunnen sovet rundt fra han var 4 uker. Da la han seg 21, men har blitt tidligere og tidligere.

På dagtid sover han ca 3 ganger.

Deilig for dere :D

Her får gutten kveldsmaten kl 21 (ammer ikke), og sovner stort sett en halv time etter det, sover da til rundt 9-10 om morgen uten oppvåkning :) på dagen sover han flere korte dubber :)

Her legger han seg fortsatt samtidig som oss. Har prøvd å legge han tidligere, men det endte bare opp med en lang våkenperiode midt på natten, så da var han tydeligvis ikke klar for det enda. Han spiser som regel to ganger for natten nå, men opp mot fem dersom han er plaget med magen.

På dagtid er det veldig forskjellig hvordan han sover. De siste ukene har han hatt en fast dupp som har vært på et par timer og så noen små utover ettermiddag/kveld, men nå de siste dagene har det endret seg igjen og han har sovet flere smålurer på rundt timen i stedet.

Skikkelig b-menneske her,oppe lenge og sover lenge;) Ønsker han skal sovne før,men det skjer ikke enda iallefall:P Så han sovner for natten ca. 22.00 og andre ganger ikke før 23.00:)

Jeg fullammer, og har såvidt begynt med smaksprøver med fast føde. Han er veldig begeistret for risgrøt(som moren:P). Han våkner nå 1.gang pr.natt for pupp, da vil han stortsett ha begge og tømmer de fullstendig;) Dette er rundt 04.00 stortsett. Han sover stortsett alltid til kl.10.00 eller lengre:P
I natt sov han dog sammenhengende helt til 06.30 uten mat;)

Det hørtes godt ut ja! Kjenner behovet for sammenhengende søvn begynner å melde seg her!
I det siste har lille begynt å legge seg mellom 1900-1930. Men han spiser da gjerne kl 20, kl 23, kl 02-03 og kl 05-06. Så en baby som sover natta gjennom virker litt fjernt! Hs sa at når vi begynte med mme så ville han sove lenger, men nei! Når vi begynte med grøt sa Hs at NÅ ville han sove lenger, men neida! Her skal han ikke gå glipp av noen måltider ;) Håper det går seg til etterhvert da :)

Legger seg ca 18.30, og sover til ca 02.30, da spiser hsn og sover videre til rundt kl 06. Spiser litt til og sover til ca kl 08, og da står vi opp :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Her legges lille ca kl syv og sover til 06.30-07.30 ;) Kan ikke klage ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Legger seg 20.00-21.00 og våkner for pupp i 4 tiden og sover til 8 tiden. Har sovet hele natten fra hun var 6 uker, men for et par uker siden begynte hun å våkne hver andre time, så da begynte vi med smaksprøve på risgrøt og det er nok til at hun sover mer.

Hmm, her er det god variasjon ja.
Her legger snuppa seg ca 19.00, da har hun ammet og så fått litt grøt etterpå.
Ammer igjen kl 22.00, og IGJEN når jeg legger meg kl 00.00 i håp om at jeg skal få sove litt. Meeeen som regel er det ut med puppen igjen rundt 3-4 tiden, og igjen ved 07.00 tiden.. Men så er jeg (som regel) så heldig at vi sover videre til 10.00 :)
På dagtid sover hun en time i vogna på tur, og ellers bare 2-3 dupper på maks 40 min.
Sovebaby her, sover fortsatt rundt 16-17 timer i døgnet :P

Vi sier natta fra 22:00-00:00. Oppe 2-3 ganger før 06:00 og da sover hun til rundt 08:00 nå ♡ fullammer :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her drømmer jeg om å sove lenger ;)
Frøkna sover tre lurer på dagen. To varer 40-60 min, mens den lengste luren varer 1,5 til 3 timer.
Hun legges kl 20-21. Så kan hun våkne hver andre time eller tredje time, og noen ganger sover hun fem timer i strekk!

Hun fullammes ennå, og vi skal begynne med smaksprøver når hun er 5 måneder :)

Back
Topp