Ny regel om pappakvoten! - studenter og deltidsansatte

Lenelill

Glad i forumet
Gladnyhet for alle oss som er studenter o.l. der mor jobber mindre enn 50%
Se her:
http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/233629.cms

Det var på tide! Jeg har ikke tatt meg småjobber på grunn av dette og kunne heller ikke jobbe tre dager (har kun barnehage da) ettersom jeg kom til å miste alle dagpengene da.

Utrolig tragisk system så godt de har rettet opp i noe av det i alle fall!

Gjelder dette og om man har studert på deltid?

Går vell ikke så mye på om man er student tror jeg, men at man ikke behøver å ha jobbet 50%... Så lenge man har tjent halvdelen av hva folketrygden har som satser, finner det inne på linken over, skal far ha 10 uker.

Så bra!!

ORIGINAL: Lenelill

Går vell ikke så mye på om man er student tror jeg, men at man ikke behøver å ha jobbet 50%... Så lenge man har tjent halvdelen av hva folketrygden har som satser, finner det inne på linken over, skal far ha 10 uker.

Står bare i overskriften av tråden: Ny regel om pappakvoten! - studenter og deltidsansatte

Tenkte kanskje du visste om dette innebar deltidsstudenter og...

Ja kanskje litt misledende...
Men er jo litt slik at når en studerer, jobber en gjerne litt ved siden av..og da vil en få rett på pappaperm:-) har ikke vært slik før! Er selv 100% student, og jobber deltid. Pappaen hadde ikke rett på permisjon med gamle reglene, men får det nå [:D]

Bra for dere at han i allefall får disse ukene bare så synn at det dere får fra Nav når far er i permisjon er basert på prosenten dere (mor) jobber. Noe annet hadde jo kostet alt for mye for fattige norge!

ORIGINAL: Mamsa

Bra for dere at han i allefall får disse ukene bare så synn at det dere får fra Nav når far er i permisjon er basert på prosenten dere (mor) jobber. Noe annet hadde jo kostet alt for mye for fattige norge!

Ja ikke sant[&:] ikke mer enn typisk...

Helt sant! fryktelig urettferdig system! det er jo PAPPA som er i permisjon fra SIN jobb.... Nei, skal vi lage et fødselsparti? er virkelig en del merkelige ting som burde vært endret!...til tross for at vi jo har verdens beste ordninger ang fødsel, må vi ikke glemme opp i frustrasjonen [;)]

Back
Topp