Ny pumpe vs brukt?

Bondebaby

Andre møte med forumet
Hei! Spørs om jeg må invistere i pumpe, siden jeg skal så smått begynne å spille handball igjen.. Har fått lånt meg en Medela Swing på helsestasjonen som jeg er fornøyd med. Men det store spm er om jeg skal kjøpe brukt eller ny?

De er jo utrolig mye billigere brukt, men samtidig så har den jo en "åpen løsning", slik at melka kan komme inn i pumpa, som kan være vanskelig å rengjøre. Dette kan vel skape bakterievekst..

Det er jo mye "kan" her.. Og det er jo kanskje ikke så stor sannsynlighet for at d sjer? Og hvor kraftige er slike, tar det lenge før man må bytte ut slitedeler?

:-)

Jeg har vasket og kokt den slangen innimellom. Skal mye til at det kommer så mye lengre helt inn. Er jo litt forskjell på pumper da.

Jeg har brukt begge gangene. Første var manuell - vasket og kokte absolutt alle delene. Andre var elektrisk og eneste som jeg ikke vasket var den elektriske delen og det kom aldri melk hele lange veien gjennom luftrøret. Det er jo ikke luftbårne bakterier, det er jo bakterier i melkerester.

Kjøp ny, det er som du selv skriver mye som " kan " være feil / uren med en brukt maskin.
Har kjøpt en ny medela, og er fornøyd:)

Spørs hvor mye brukt pumpa er og hvor gammel den er.

Er den brukt innimellom i et par år så hadde jeg kjøpt brukt. Er den brukt til å pumpe ganske heavy hver dag så hadde jeg spandert på meg en ny.

Jeg kjøpte meg ei automatisk dobbelpumpe sist (Medela) og har aldri angret et sekund!

Kjøpte også brukt :) Kunne kjøpt ny hvis den var på salg. Tror jeg en gang kom over 40 eller 50% på Medela sin automatiske på apoteket, men da hadde jeg allerede kjøpt.

Back
Topp