Ny psykolog!!! (langt)

Linda76

Elsker forumet
I dag var jeg hos en ny psykolog, jeg har vært der en gang før, og nå skulle jeg dit pga svangerskapsdepresjon. Jeg har vært psykisk syk så si hele livet mitt, men har vært medisinfri i snart to år og det har gått kjempe bra. I dag derimot fant den der psykolog kjerringa ut at det måtte da finnes antidepresiva for gravide!!??[&:] Men da sa jeg at jeg ikke ville bruke medisin fordi det bare skyver problemene vekk for en stund, jeg vil heller jobbe med meg selv og klare dette kun med samtaleterapi og ved egen styrke. Da ropte hun ut om barnevernet og hvordan jeg kunne bli fratatt babyen og hvordan mor jeg skulle bli for hun hadde erfaring med psykisksyke mødre og det gikk ALDRI bra!!![:@]
Jeg gikk derifra i sinne og vet ikke om jeg kommer til å gå dit igjen, jeg kan ikke forstå at det bestandig skal handle om medisiner, jeg VET jeg og min samboer kommer til å klare dette uten at jeg skal bli ett apatisk offer for antideppresive medisiner (har dårlig erfaring!!)!!

Dette ble langt men jeg bare måtte få det ut, man kan bli så sint!!! Så nå har jeg bestemt at mine svangerskapsdepresjoner ganske enkelt på en eller annen måte bare MÅ opphøre!!![:)]

Psykologer er seg selv lik. Skjønner ikke at det går an jeg altså. Jeg ble også anbefalt antidep.piller fra psykolog, bare etter to timer hos henne. Utrolig at slike får praktisere. Jeg tror jeg ville prøvd noe annet enn psykolog, terapeuter er mer forståelsesfull og menneskelig ut fra mine erfaringer iallefall.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si.. Kom deg bort derfra før hun ødelegger deg!! Finn deg en psykolog som ikke skulle tatt medisiner selv.. Jeg er sjokka!

ORIGINAL: lindaen

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si.. Kom deg bort derfra før hun ødelegger deg!! Finn deg en psykolog som ikke skulle tatt medisiner selv.. Jeg er sjokka!

Tusen takk alle sammen, dere er så snille alle sammen!!!
Kommer nok til å bytte psykolog!!

Det er iallefall godt å vite at det ikke er meg det er noe gærnt med, og at noen tror på at man faktisk kan klare det fint uten medisinering!!! Takk for støtten!!![:)]

ORIGINAL: lindaen

Bra skrevet! Signerer masse på denne!!!

JA det er sikkert mindre arbeid med de som bruker medisiner, tidligere når jeg fikk det ble jeg jo helt flat!! Aldri trist, aldri glad, bare helt flat og når jeg ble litt for apatisk ble jeg innlagt på avdelinger fot psykisk syke og fikk enda mere medisiner!!! Det er en enkel måte å kvitte seg med omfattende problem på!![:@]
Dessuten er det bevist at det er økt selvmord blandt medisinerte psykisk syke!!
Men når det er sagt er det sikkert mange som får ett bedre liv med medisin, men jeg tror det er litt avhengig av diagnose og alvorlighetsgrad av sykdommen!!

Det som også er ille er jo at hun som psykolog sier at jeg er dødsdømt som mor pga av at jeg er psykisk syk, jeg kommer aldri til å klare meg uten medisiner!!! Det er rart!![:@]

ORIGINAL: Linda76

I dag var jeg hos en ny psykolog, jeg har vært der en gang før, og nå skulle jeg dit pga svangerskapsdepresjon. Jeg har vært psykisk syk så si hele livet mitt, men har vært medisinfri i snart to år og det har gått kjempe bra. I dag derimot fant den der psykolog kjerringa ut at det måtte da finnes antidepresiva for gravide!!??[&:] Men da sa jeg at jeg ikke ville bruke medisin fordi det bare skyver problemene vekk for en stund, jeg vil heller jobbe med meg selv og klare dette kun med samtaleterapi og ved egen styrke. Da ropte hun ut om barnevernet og hvordan jeg kunne bli fratatt babyen og hvordan mor jeg skulle bli for hun hadde erfaring med psykisksyke mødre og det gikk ALDRI bra!!![:@] Jeg gikk derifra i sinne og vet ikke om jeg kommer til å gå dit igjen, jeg kan ikke forstå at det bestandig skal handle om medisiner, jeg VET jeg og min samboer kommer til å klare dette uten at jeg skal bli ett apatisk offer for antideppresive medisiner (har dårlig erfaring!!)!!

Dette ble langt men jeg bare måtte få det ut, man kan bli så sint!!! Så nå har jeg bestemt at mine svangerskapsdepresjoner ganske enkelt på en eller annen måte bare MÅ opphøre!!![:)]

Åååååååh!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg blir hissig!!! Det er så tydelig at folk flest kan lite om barnevernet!!! Til og med fagpersonell som faktisk er lovpålagt å kunne noe mer! Jeg blir frustrert og sint!!!

Det er helt riktig at det kan skade barnet enormt å ha psykisk syke foreldre, jeg skal ikke lyve om det... Samtidig er det IKKE sånn at barnevernet bare "kommer inn og tar barnet" !!!!!!!! Den psykologen burde skamme seg!!! Tenk å si noe sånt!!!

Hadde jeg vært saksbehandleren din ville jeg i første omgang tenkt at du ønsker å bli bedre, du ser at du er syk, og du er villig til å jobbe hardt (du velger jo ikke den enkleste veien engang...). Etter en undersøkelse ville jeg nok ha vurdert om du en periode trenger litt hjelp, og kanskje snakket med deg om mulighetene. Men det er jo tydelig at den psykologen ikke vet hva hun snakker om! Tenk å "svartmale" barnevernet sånn!!! Åååh!!! Blir sint med deg jeg....

Forresten, det å gå på medisiner er ikke helt bra for barnet det heller... (da falter du ut følelsene dine) Det beste er at du blir bra igjen!!! =)

(måtte bare få det ut)

~Maja~

Men det hun sa var at hvis jeg ikke fulgte hennes råd om medisinerig og oppfølging så kunne jeg ende opp med å bli innlagt og at de tok barnet fra meg med en gang det ble født!!![8|] Hva med pappaen da?? Hva med at jeg ganske sikkert klarer meg uten slike tiltak og takler babyen uten problem?? Jeg er forberedt på at det kan bli vanskelig og tungt til tider, men vi er jo to og vi snakker mye om det jeg og samboer, det går helt sikkert bra!!! Og er det ikke da meningen at slike hjelpepersoner skal oppmuntre og støtte???!!! Ååååååå, kommer nok til å ta litt tid før jeg kommer over denne dagens hendelse ja!![:'(]

Takk for svarene og støtten dere gir!!! Må gråte en skvett, har jo bare dere!!![:)]

ORIGINAL: Shaanett

Min psykolog sa til meg at hvis det er noe man sliter med psyksisk kan det lett gå over på ungen.. Også under oppveksten..

Det er nok sant det... Derfor er det så viktig at man jobber med seg selv, og får psyken "under kontroll" igjen.

Samtidig er det viktig å se et større perspektiv her. Det er mer skadelig for barnet dersom man er den eneste barnet har (ingen nettverk). Det varrierer også hvor mye som "smitter over" og graden av dette. Det varrierer nemlig også på "styrken" på barnet. Osv. osv.

I noen tilfeller hvor omsorgen ikke er "bra nok" vil barnevernet kunne tilby mye hjelp for å få dette til å bli "bra nok". Andre ganger ser man ikke håp (og det har mye med holdninger og pågangsmot å gjøre! -det er stort sett de som setter seg ned og "gir opp".), og da må det vurderes om barnet har det bedre et annet sted. Men jeg kan ikke få understreket det sterkt nok at barnevernet kommer ikke bare inn og tar barnet!!!

~Maja~

huff dette var jo ikke noe særlig å få høre fra psykologen sin.......Jeg ville ha skiftet psykolog jeg til en som var litt mer på ditt lag.
Under studiene skrev vi en oppgave om psykisk syke mødre........og det går jo ofte bra da.....og særlig hvis man har en partner som kan "veie opp" når det er dårlige perioder.....som sagt bytt psykolog du......for antidepressiva er vel heller ikke den optimale løsningen for mødre [&:]
og som Iversen sier.....barnevernet kommer ikke bare å tar barnet da.......de kommer inn og hjelper

Back
Topp