Ny presentasjonstråd!

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
No som vi har fått nytt underforum kan det vere greitt med ein ny presentasjonstråd og, så vi kan få ei kjapp oversikt over kven som er her inne.

Berre kopier og fyll ut.

(Kalle)navn på barnet:
Kjønn:
Fødd:
Lengde og vekt ved fødsel:
Lengde og vekt no:
Diagnose:
Utredning-/behandlingsstad:

(Kalle)navn på mor (far?):
Alder:
Sivilstatus:
Andre barn:
Yrke:
Hobby:


Dette er sjølvsagt heilt frivillig...!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
(Kalle)navn på barnet: Tassen
Kjønn: gut
Fødd: september 2005
Lengde og vekt ved fødsel: 54 cm, 4440 g
Lengde og vekt no: 29 kg, 139 cm (9 år)
Diagnose: asperger syndrom, ADHD, langsynt (ca +7)
Utredning-/behandlingsstad: BUP Øyane

(Kalle)navn på mor (far?): Ranveig
Alder: 32
Sivilstatus: skilt, sambuar
Andre barn: jente, fødd nov. 2007
Yrke: fotograf av utdanning, har jobba i bhg., men har ikkje vore i jobb dei siste par åra
Hobby: handarbeid: mest strikke og hekle, men av og til får eg ånden over meg og syr litt i ein periode


Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
(Kalle)navn på barnet: Minstemann
Kjønn: gutt
Fødd: 2010
Lengde og vekt ved fødsel: 51 cm. og 3345 g.
Lengde og vekt no:113 cm. og 18 kg.
Diagnose: Forsinket utvikling, språkvansker
Utredning-/behandlingsstad:

(Kalle)navn på mor (far?): Knatrikkene
Alder: 38 år
Sivilstatus: samboer
Andre barn: en gutt født i 2005 med astma
Yrke: Er utdannet barnehagelærer med ekstra fordypning i spes.ped, og økonom
Hobby: Fotografering og baking
 
Kalle)navn på barnet: nissa
Kjønn:jente
Fødd:2012
Lengde og vekt ved fødsel: 48 cm 2990 g
Lengde og vekt no: 99 cm og 14
Diagnose: "utviklingsvansker"
Utredning-/behandlingsstad:

(Kalle)navn på mor (far?):letitia
Alder: 26
Sivilstatus:gift
Andre barn:
Yrke:barn og ungdomsarbeider
Hobby:baking
 
Jeg gjør det litt enkelt. Har en gutt med et syndrom som er 6 år, mentalt og kognitivt sterk, men han sliter med balanseproblemer, en del ticks, litt annerledes atferd på enkelte ting, sliter litt sosialt, har nedsatt syn (blind ene øyet) og nedsatt hørsel (bruker høreapparat). Han sliter også finmotorisk med skriving osv. Han blir fort sliten og har nedsatt muskeltonus spesielt i overkroppen. Uansett er han verdens beste gutt. :) Han begynte på skolen i høst og det har vært en utfordring, men ting begynner sakte og sikkert å falle på plass nå. :)
 
Jeg følger mammamoren sitt eksempel, og gjør det litt slik. ;)

Jeg har ei jente på 6,5 år som foreløpig ikke har noen diagnose, men vi håper på utredning snart. Hun sliter med søvn, overstimulering, følelseskontroll og seperasjonsangst. Veldig var på lyd, lukt og lys, og går rett som det er rundt i butikken og holder seg for ørene når noen gråter/snakker høyt el. :p har litt sosiale utfordringer. Har venner, men kan ha litt problemer med spillereglene, og trives egentlig best hjemme alene med oss.

Men først og fremst er hun ei gladjente, med en fantastisk fantasi, og er en skikkelig leker. Kjeder seg aldri, og er generelt veldig positiv og god! :)


Selv er jeg 34 år, bor med jentungen sin far, vi har ingen andre barn.
 
(Kalle)navn på barnet: Bastiansen
Kjønn: Gutt
Fødd: Januar 2013
Lengde og vekt ved fødsel: 51 cm og 3645
Lengde og vekt no: ca 12 kg
Diagnose: Forsinket utvikling, uviss grunn

Utredning-/behandlingsstad:
Venter på å få komme til på nevrologisk avdeling på Barneklinikken på Haukeland
(Kalle)navn på mor (far?):
Alder:
25
Sivilstatus: forlovet med barnefar
Andre barn: gutt på 4 år
Yrke: Fagarbeider.
Hobby: Strikking

Sebastian er no snart to år. Herligste og blideste gutten <3 Vil ha lite nærkontakt, men er samtidig glad i andre mennesker. Går ikke, dårlig finmotorikk og ingen språk eller særlig lyder enno. Akkurat begynt med tegn til tale.
 
Nybakt mamma til 7 uker gamle Odin. Vi bor fortsatt på nyfødt intensiv på St.Olavs. Han ble født med omphalocele og lyskebrokk. Etter fødsel er det påvist en stor ASD. Han har ikke et syndrom.

Jeg er lektor. Dette er første barn for både samboeren min og meg. :)
 
Jeg er 31 år, gift, tre barn. Den yngste sønnen min på 7 mnd har kanskje et sjeldent syndrom, joubert syndrom. Venter på genetiske tester. Han ligger etter i utviklingen, ruller ikke, klarer ikke støtte seg på armene ved mageleie. Han gir også lite blikkontakt. Ellers er han en fantastisk liten gutt, blid og fornøyd og liker at det skjer noe morsomt. Ønsker gjerne kontakt med andre som har barn med lignende utfordringer... Tror det kan gi god støtte, jeg føler meg ofte alene om dette. Ellers bor vi i Østfold.
 
Jeg er 31 år, gift, tre barn. Den yngste sønnen min på 7 mnd har kanskje et sjeldent syndrom, joubert syndrom. Venter på genetiske tester. Han ligger etter i utviklingen, ruller ikke, klarer ikke støtte seg på armene ved mageleie. Han gir også lite blikkontakt. Ellers er han en fantastisk liten gutt, blid og fornøyd og liker at det skjer noe morsomt. Ønsker gjerne kontakt med andre som har barn med lignende utfordringer... Tror det kan gi god støtte, jeg føler meg ofte alene om dette. Ellers bor vi i Østfold.
 
No som vi har fått nytt underforum kan det vere greitt med ein ny presentasjonstråd og, så vi kan få ei kjapp oversikt over kven som er her inne.

Berre kopier og fyll ut.

(Kalle)navn på barnet: Ronja lille
Kjønn: jente
Fødd: 14.06.10 uke 35+6
Lengde og vekt ved fødsel: 2462 g 47 cm
Lengde og vekt no: 16 kg 104 cm
Diagnose: spastisk høyresidig hemiplegi og epilepsi
Utredning-/behandlingsstad: bodø sykehus

(Kalle)navn på mor (far?): jeanette
Alder: 28
Sivilstatus: alenemor
Andre barn: lillesøster født 2013
Yrke:
Hobby:


Dette er sjølvsagt heilt frivillig...!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg har to gutter og venter en lillebror eller lillesøster til sommeren.
Storebror er født med hjertefeil. Han ble operert da han var 2 år, og alt ser i dag bra ut. Kontrolleres jevnlig, og vi antar at det blir ny operasjon i ungdomsårene. I tillegg er han autist (høytfungerende) og har ADHD.
 
Navn på barnet: Axel
Kjønn: Gutt
Fødd: 21.07.09
Lengde og vekt ved fødsel: 51 cm og 3730 g
Lengde og vekt no: 115 cm og 18 kg
Diagnose: Ingen diagnose satt, men stor mistanke om asperger eller ADHD.
Utredning-/behandlingsstad: BUP

(Kalle)navn på mor (far?): Panzerpels
Alder: 25
Diagnose: Asperger og ADHD
Sivilstatus: Forlovet
Andre barn: Nei
Hobby: Vanskelig å svare på egentlig. Jeg har ikke en hobby i den forstand. Akkurat nå er min særinteresse klær, sko, vesker og tilbehør, men ikke mote. Det kommer til å endre seg om en stund da jeg aldri har særinteressen lengre enn i 2-3 år før jeg skifter.
Har også interesse for språk, nevrotypikeres tankegang og sikring av barn i bil.
 
Last edited:
(Kalle)navn på barnet: Laien
Kjønn: gutt
Fødd: 26.01.2011
Lengde og vekt ved fødsel: 52 cm 3700 gram
Lengde og vekt no: ca 101 cm, og rundt 16 kg.
Diagnose: Astma
Utredning-/behandlingsstad: Barnelegen i Bergen

(Kalle)navn på mor (far?): meg vel
Alder: 24 (25 i år)
Sivilstatus: gift
Andre barn: nei
Yrke: student
Hobby: håndarbeid, matlaging.
 
Gutt født 25.05.2012
52 cm, 3460 g ved fødsel.
Ca 98 cm og 15 kg nå.
Diagnose: ingen klar diagnose enda, men innenfor autismespekteret.
Utredning: habiliteringsteamet ved Levanger sykehus.

Vi er gift, venter vårt andre barn i mai 2015. Han er ped.leder i bhg, jeg utdannet økonom, men går for tiden på aap.
Hobby: brodere, trene, serier, the sims, café med venner osv.
 
Hei :happy:
Jeg er 33 år, samboer med mine to små gutters far. Minstemann fikk diagnosen uspesifisert autismepekterforstyrrelse når han var 2år og 10mnd. Har ikke språk, dårlig språkforståelse men tar enkle beskjeder. Uinteressert i andre barn, men elsker sin storebror som er 1,5år eldre. Er en glad gutt som liker å kose på fanget vårt, nekter å sove alene og i perioder sover han fryktelig dårlig. Får mye hjelp i bhg, med flink spesped og tilrettelagt på avd rundt han. Livet med et annerledesbarn er tøft, men vi vil ikke bytte med noen. :Heartbigred :hello
 
(kalle)navn på barnet: Gullet
Kjønn: Gutt
Fødd: 18.12.14
Lengde og vekt ved fødsel: 50 cm og 3480g
Lengde og vekt no:
Diagnose: Kraniosynostose
Utredning-/behandlingsstad: Rikshospitalet

(Kalle)navn på mor (far?):
Alder: 20
Sivilstatus: samboer
Andre barn:
Yrke: student
Hobby: matlaging, baking
 
Gutt født 25.05.2012
52 cm, 3460 g ved fødsel.
Ca 98 cm og 15 kg nå.
Diagnose: ingen klar diagnose enda, men innenfor autismespekteret.
Utredning: habiliteringsteamet ved Levanger sykehus.

Vi er gift, venter vårt andre barn i mai 2015. Han er ped.leder i bhg, jeg utdannet økonom, men går for tiden på aap.
Hobby: brodere, trene, serier, the sims, café med venner osv.


Ser at innlegget er litt gammelt , men om du enda er her, har du kunne sendt en pm å fortalt litt om utredningen via HABTeamet på Levanger ?
Vi ble nettop henvist dit selv etter ett års utredning på bup Levanger , og skal utredes videre innen autismespekteret
 
Back
Topp