Ny prematurfødsel?

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hei. Jeg har akkurat født ei lita jente som kom i uke 23+3. Det er ingen som har gitt meg en grunn til at jeg fødte så for tidlig, jeg hadde ingen infeksjoner og jeg har ikke hørt noe om forkortet livmorhals.
Jeg har begynt å grue meg hvis jeg blir gravid igjen, er det stor sjanse for at jeg føder prematur igjen? Eller var det bare veldig uheldig?

Kjære dag.

Jeg kan veldig godt forstå at du tenker mye på hvordan det evt kommer til å bli hvis/når du blir gravid igjen!
Du har opplevd at det med svangerskap og fødsel ikke alltid går helt som man kanskje forestiller seg. Håper det går bra med deg og at du har blitt godt ivaretatt underveis i dette forløpet!

Det er vanskelig for meg å si noe om gjentakelsesfaren for prematur fødsel. Jeg vet så lite om forløpet ditt..........
Men det du kan gjøre er å kontakte sykehuset der du fødte og be om en samtale. Si det som det er og fortell at du har bruk for å vite hva du kan forvente ved et nytt svangerskap. De kan kanskje også si noe om årsaken til at det ble så prematurt denne gangen.

Ønsker deg masse, masse lykke til videre.

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp