Ny permisjonlov

FirstTime

Elsker forumet
1 juli kan jo fedre ta 6 uker av permisjonen. Blir total ukene forlenget da?? (totalt mor og far 53 uker som før eller 54 uker tilsammen??)

Vi har valgt 80 prosent. Så når det var fem uker regel med far skulle jeg få 48 uker sa de og far 5 uker, som jo blir 53 uker totalt. Blir det nå att jeg har 48 uker og han 6, eller jeg 47 og han 6??

Er ikke sikker, har satt meg alt for dårlig inn i dette!

jeg får 53 uker og samboeren får 6 uker hvis jeg kniper igjen til 1 juli [:)]

Her står det gitt:

Fedrekvoten utvides - gjelder fra 1. juli 2006

Fedrekvoten er utvidet fra fem til seks uker.

Fedrekvoten for fødsels- og adopsjonspenger er utvidet med 1 uke for fødsler og omsorgsovertakelser fra og med 1. juli 2006.

Perioden for fødselspenger utgjør etter dette 54 uker med redusert sats og 44 uker med full sats.

************************************''

Så med 80 prosent utbaling får jeg 48 uker og far 6 uker. (tilsammen 54 uker)
Jas:tror det er det du får og? man kan jo ikke få mer...?? Vi ville ha maks og fikk beskjed om dette...

Klems

ORIGINAL: Jas

jeg får 53 uker og samboeren får 6 uker hvis jeg kniper igjen til 1 juli [:)]

Helt klart knipe igjen til lørdan ja..hihi

hehe...litt kravstor jeg [:D]
Det jeg skulle fram til var at jeg får ikke noe mer selv om samboeren får seks uker [;)]
Vet bare at jeg skal tilbake på jobb 4 juni jeg....

Vi får vel 54 uker til sammen, dersom vi kniper til lørdag... [:D] Dvs. mennene har krav på 6 uker av disse 54 ukene. Altså får vi 48 uker (dersom vi ikke vil dele mer med mannen da.)

Snakket med trygdekontoret og det stemmer att det er 54 uker tilsammen, maks 48  til mor og 6 uker til far. (v 80 prosent utbeling)

Men en annnen ting jeg ikke forstår...vet att loven sier att man ikke får permisjonstid sammen , men HVORFOR egentlig. Si att faren tar to uker iår og fire uker neste år. To av ukene i år sammen med meg. Staten må jo ut med 54 uker betaling alikvel, hvorfor skal de blande seg om vi ønsker to av dem sammen feks??? snakk om å legge opp til kvalitets tid med familien a...NOT [&:][&:][&:][&:]

bUHU..er arb ledig og så har ikke krav på noe ferie....får ikke noe lengre sammenhengende tid med bebis vi en fødselsperminsjons uken han tar ut når bebisen blir født....(har krav på to men jobben hans er en av de som ikke betaler lønn...[&:])

Back
Topp