Ny permisjon

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Noen som vet hvordan det blir med permisjon dersom vi blir gravide i ulønnet permisjonstid? Jeg skal ha ulønnet permisjon fram til januar. Men vi ønsker oss to tette, så vi vil ikke vente for lenge :-)

<3 oktober 2013 <3
<3 håper på lillebror/søster 2015 <3

Du må ha jobbet/vært i lønnet permisjon/vært sykemeldt fra lønnet arbeid i minst 6 av de siste 10 mndene før termin for å ha rett på ny foreldrepermisjon. Jeg var litt i denne knipen da jeg ventet nr. 2 (som forøvrig var uplanlagt). Skulle egentlig hatt ulønnet permisjon med nr. 1, men måtte haste tilbake i arbeid for å oppfylle kravene. Ble sykemeldt etter en mnds tid og burde vel strengt tatt vært sykemeldt hele svangerskapet, men måtte bite tennene sammen i en mnd for å ha krav på sykepenger. Det er mye å tenke på, gitt ;)

Du må ha jobbet/vært i lønnet permisjon/vært sykemeldt fra lønnet arbeid i minst 6 av de siste 10 mndene før termin for å ha rett på ny foreldrepermisjon. Jeg var litt i denne knipen da jeg ventet nr. 2 (som forøvrig var uplanlagt). Skulle egentlig hatt ulønnet permisjon med nr. 1, men måtte haste tilbake i arbeid for å oppfylle kravene. Ble sykemeldt etter en mnds tid og burde vel strengt tatt vært sykemeldt hele svangerskapet, men måtte bite tennene sammen i en mnd for å ha krav på sykepenger. Det er mye å tenke på, gitt ;)

Huff, ja mye å tenke på:P
Nå har jeg fått innvilget ulønnet permisjon i et år til, og vi tenker prøve på nestemann når veslegutt er ca. 1 år. Ikke sikkert den går:P Hmm...I forhold til å få foreldrepenger altså...
Kommer til å ta ekstravakter da, og det teller vel?

Huff, ja mye å tenke på:p
Nå har jeg fått innvilget ulønnet permisjon i et år til, og vi tenker prøve på nestemann når veslegutt er ca. 1 år. Ikke sikkert den går:p Hmm...I forhold til å få foreldrepenger altså...
Kommer til å ta ekstravakter da, og det teller vel?
Tror man må ha minst 50% stilling for å ha rett på foreldrepenger, men skal ikke si det helt sikkert altså... Sjekk på nav.no ;)

Forstår jo at det er sånn. Men litt dumt å måtte vente til vi er helt tilbake i jobb før vi kan prøve på nestemann. Noen av oss får jo ikke bhg før neste år. Men vi tenkte at far tar pappaperm om ulønnet fram til bhg start neste år. Så får jeg kommet meg tilbake i jobb i januar. Da er det bare å begynne :-P tenkte det hadde vært litt morsomt å komme tilbake på jobb og si 'hei her er jeg og jeg er gravid igjen'. Liker ikke jobben min ;)

<3 oktober 2013 <3
<3 håper på lillebror/søster 2015 <3

Back
Topp