Ny på forumet!

Vår

Flørter med forumet
Hei!

I løpet av helga har jeg tatt 3 graviditetstester som alle har vist en svak positiv strek etter et par minutter, forventet menstrasjon har heller ikke kommet, så antar at jeg er gravid :)

Jeg har prøvd flere ulike terminkalkulatorer, som viser alt fra 31 desember til 6 januar. Hadde første dag i siste mens 26 mars, og har en sykluslengde på 31 dager +/- 1 dag. Eggløsningstest viste eggløsning 11 april. Men får vel en termindato hos legen etter hvert. som er mitt første spørsmål, når burde jeg dra til legen. Er helt frisk, så føler ikke at det er noe hast egentlig.

Det er jo veldig ferskt ennå, så det er bare meg og samboeren min som vet noe. Men skal i utdrikningslag til en god venninne om to uker, noen tips til hvordan jeg ikke skal avsløre noe? Drikker alkohol til vanlig, så ser for meg at det kan bli vanskelig. Men har ikke planer om å si noe til familien før etter 3mnd, så føles litt rart om hele venninnegjengen skal få vite det så tidlig. Men jeg vurderer å fortelle det til noen få nære venninner, men har ikke bestemt meg ennå.

Ellers noen tips til en som er gravid for første gang? Jeg hadde ikke trodd at vi kom til å bli gravide første mnd, uten prevensjon, så dette kom litt brått på!

Jeg hadde el 13.4 og har termin beregnet etter den, og norsk standard på 40+3 7.1 så jeg vil si du kan tenke 5.1 inntil ul?

Men legen vil ta utgangspunkt i første dag i siste mens, som gir meg 8.1 utfra 1.4 og deg da noe før.

Normalt er første legetime sånn uke 8-12 et sted, ring legen og si du er gravid, hvor langt du er kommet så gir de seg time når de vil ha deg inn.

Ellers, tar du folat? Start i dag om du ikke fulgte anbefaling om å begynne når du sluttet med prevensjon.

Les deg opp på offisielle kostholdsråd på matportalen om du ikke kjenner disse.

Og GRATULERER!

Takk :D

Folat begynte jeg med når jeg sluttet på prevensjon ja.

Matprotalen skal jeg sjekke ut, har basert meg på ting jeg har hørt fra venninner at en bør holde seg unna, men er greit med en oversikt!

Hvis dere skal ha med eget drikke i laget så ligner alkoholfri vinflasker veldig på de med alkohol. Om du bare vil late som om du drikker. Hvis ikke så er jo antibiotika kur en slager for å kunne si a det var fryktelig typisk at jeg fikk enn UVI (feks) akkurat nå så jeg må holde meg unna alkohol.

Vi skal ikke ha med egen drikke, men antibiotika var et godt forslag! Jeg jeg opererte nylig bort en visdomstann(har lest at en gjerne ikke burde det når man er gravid, men det var rett etter eggløsning, så kunne jo ikke vite om jeg var gravid og tannlegen mente det gikk fint, så lenge jeg bare to paracet i etterkant), så kan jo si at jeg fikk betennelse, selv om det er lovlig lenge etter da :P Så får krysse fingrene for at de ikke spør noe mer!

Gratulerer!! :D

enig med antibiotikakuren ;)
Ellers er det viktig å få i seg nok fettsyrer i dette stadiet for hjernen til nurket. Er bare å sette seg inn i og lese :p masse lykke til :)

Grattis :)

Gratulerer så mye.
Jeg regner med at det dukker opp diverse tråder her etter hvert med det meste man kan lure på ang graviditet og alt som hører med [emoji3] ellers er det bare til å spørre om det er noe du lurer på.

Back
Topp