ny opplevelse

chrichri

Forumet er livet
Forrige søndag var jeg hos læstiianerne, på deres gudstjeneste og dåp[;)]

jeg må si at d var en opplevelse som satt spor[;)]

følelsene og opplevelsene jeg hadde mens jeg var der:
- sykt til fellesskap
- hyggelige mennesker
- ukjent og nytt
- fremmed
- skremmende
- sinne
- og ikke minst d å synde, alt er jo en synd[;)]
- litt uvell

Huff................. har ingen kommentar................... Liker ikke religion og all bullshiten den medfører seg.......................

[;)]

er glad jeg har vokst opp med frie tanker[;)]

men utrolig spennende å høre litt hva de andre tenkr og mener, d å få litt mer kunnskap rundt andres tro... Spennende altså, man forstår plutselig mye mer[:-]

klarer å respektere andres tro mere!

Jeg klarer så absolutt å respektere andres tro, men jeg har problemer med å forstå at noen overhodet kan tro.

På videregående var det jeg som la inn klage på religionsundervisningen fordi 95 % av undervisningen var kristendom! Ville lære om hva andre religioner "sa"!!

Så lenge folk overhodet ikke prakker sin religiøse overbevisning på meg eller min familie, så må de bare tro hva de vil!

[;)]

men har du vært på læstidianer gudstjenste?

de har på seg skaut (damene), da følte vi oss dumme...d viste vi ikke! og etter 2 timer som gudstjensten varer så ber de om tilgivelse for deres synder... de holder om hveandre og ber om d, den andre sier nå sånn som med jesus blabla tilgir jeg deg... noen begynte å gråte også, merkelige stemning i rommet da altså!

også er de veldig konservative, akspeterer ikke homofili, har ikke tv, går ikke på teater, hører ikke på musikk, drikker aldri, ikke nikotin og rus, ikke noe mote...

ORIGINAL: chrichri

[;)]

de har på seg skaut (damene), da følte vi oss dumme...d viste vi ikke! og etter 2 timer som gudstjensten varer så ber de om tilgivelse for deres synder... de holder om hveandre og ber om d, den andre sier nå sånn som med jesus blabla tilgir jeg deg... noen begynte å gråte også, merkelige stemning i rommet da altså!

også er de veldig konservative, akspeterer ikke homofili, har ikke tv, går ikke på teater, hører ikke på musikk, drikker aldri, ikke nikotin og rus, ikke noe mote...

Nei, har ikke vært i en gudstjeneste, og kommer nok ikke til å bevege meg inn i de baner heller!

I alle slike "samfunn" finnes det mye bra, men jeg føler ikke at de lever i dagens samfunn og utvikling!

ORIGINAL: Vand

[;)]

Nei, har ikke vært i en gudstjeneste, og kommer nok ikke til å bevege meg inn i de baner heller!

I alle slike "samfunn" finnes det mye bra, men jeg føler ikke at de lever i dagens samfunn og utvikling!

er vel d de ikke vil, liker ikke utviklingen til den norske kirke[;)]

var veldig spennende altså, men tror ikke jeg kommer til å renne ned dørene til ulike trossamfunn!

ORIGINAL: Vand

[;)]

er vel d de ikke vil, liker ikke utviklingen til den norske kirke[;)]

var veldig spennende altså, men tror ikke jeg kommer til å renne ned dørene til ulike trossamfunn!

Men tenk å være så sneversynt tenker jeg???? At de ikke vil at verdens skal være materialistisk - den ser jeg... Men å "fornekte" homofili??? Nei, jeg er glad jeg faktisk er mer åpen enn som så.

Jeg blir uansett så himla imponert over at mennesket overhodet tror på Gud og Jesus (og andre guder)..... [:)]

man måtte skille mellom d å være homo, og d å praktisere d... kunne få hjelp om man var d.[:-]

tror også d har litt å si om man har fått d gjennom morsmelka eller opplevd noe helt spesielt[;)]

man måtte skille mellom d å være homo, og d å praktisere d... kunne få hjelp om man var d.[:-]

Tragikomisk! [>:][:D]

Back
Topp