Ny oppdatert avstemning ang bleiebruk

Ida82

Forumet er livet
Bare sånn for å se om det er en forandring fra sist!

Her så gikk det sååååååååå bra fram til ferien og i ferien. Men etter det ville ho helst bare ha bleie. I dag var første dagen siden ferien at jeg fikk ta på ho truse frivillig. Og ho sa i fra når ho måtte på do. Grunnen til at ho ikke har villet gå med truse er for ho gjorde på seg i sofaen. Og det syns ho var ekkelt... Men bæsje har ho fortsatt ikke ville gjort på do. Da MÅ ho ha bleie på seg...

Noen råd???

Edit:

JEEEEEEYYY, ho har bæsja på do-hoooooooo [:D][:D][:D] Og ho ble så stolt. Og ho har gått med truse hele tida når vi har vært hjemme siste halve uka, uten uhell[:)] Og i dag var vi på turn, uten bleie, men ho tissa på do der borte[:)] Stolt av jenta mi[:)]

Vi har litt av de samme utfordringene som dere, plutselig nekter han å bruke truse og han har fortsatt ikke bæsjet på do... Vi tar det litt som det kommer, han er jo ikke 3 enda så er ikke veldig stresset selvom det hadde vært godt med 1 bleieunge istedetfor 2 [;)]
Etter tips har vi begynt å putte bæsjen i do når han gjør i bleia, dette har vi gjort noen ganger men kan ikke si at det har hatt noen virkning enda[8D] Ellers så har vi fortsatt uhell relativt ofte her så han er nok ikke helt klar for å slutte med bleia riktig enda, det som er rart er at han har vært tørr flere netter - tisset før han har lagt seg og etter han har stått opp[8|] Trodde de ble tørr om dagen først jeg?

Leon har sluttet helt med bleie nå! Er så stolt av han! Her var det mye fram og tilbake lenge. Men så fikk jeg råd av en venninne om å bare bestemme meg for at nå er det slutt. Er jo best å få gjort det når det er sommer og barnehagefri[:)] Så i slutten av juli bestemte jeg meg en dag for at nå skulle ikke bleia på (på dagtid) uansett. Leon ville helst ha på bleie og det ble litt skrik noen dager, og MANGE uhell. Han tissa og bæsja i buksa flere ganger daglig. Jeg sa også til han at han var stor gutt og at det var babyer som brukte bleie, og han vil helst være stor gutt! Jeg begynte å sette han på do ofte og etter hver måltid og etter en ukes tid så begynte han å si ifra hver gang selv. Etter 14 dager var han bleiefri på dagtid. Sluttet nylig med bleie på natta også, fordi han var tørr hver morgen[:)] 

Back
Topp