ny oppdatering på Linus.. :(

2x 24November

Forumet er livet
VIP
da ser det ut som det vi har frykta mest kan bli virkelighet.. 

etter forrige oppdatering skreiv jeg at det fortsatte å renne etter vi avslutta antibiotikakuren i øret. Vi fikk beskjed av legen om å fortsette å dryppe 1 uke til, så skulle han sende en henvisning til ØNH. 
Vi dryppa 1,5 uke til, men denne gangen blei det ikke bedre. Nå er det værre enn det har vært noen gang. jeg ringte ØNH igår får å få presset fram en time fort. vi fikk time på tirsdag (14/2), men jeg syns det var lenge for han å få slik i 6 dager så jeg ringte legen som ville ha han inn øyeblikkelig. 
Vi kom og når han så øret hans skjønte han at dette var ille. Han prøvde se inni, men det var jo selvsagt umulig. Han klarte suge ut en del væske (1ml gugge sugde han ut) så han fikk sett inn. 
"OI" sa han og kasta seg på tlf, og ba om å få snakke med overlegen på ØNH. 
han forklarte situasjon og sa videre: Hadde jeg ikke visst at dette var et øre jeg så inn i hadde jeg hatt store problemer med å tru det. det finnes ingen anatomi inni der som er riktig. Øret er helt vridd inni der og jeg ser hverken dren eller trommehinne eller noe. Hva gjør vi?

Vi fikk en ny type øredråper og skulle dryppe fram til timen på ØNH på tirsdag. 

Jeg spurte om dette kunne påvirke hørselen hans, og da så han på meg med ett blikk som oste av medlidenhet og sa: Ja, det er det vi frykter. Trur dere må forberede dere på at hørselen er tapt slik som jeg kan se det inni der. 
heldigvis er det andre øret helt fint, så han vil jo ikke (eventuelt) bli helt døv men likevel.. Syns det er trist, og syns så synd i Linus som må plages med dette. 

men vi skal ikke ta alle sorgene på forskudd, og håper de har bedre nyheter på tirsdag. De har jo bedre utstyr og får sett bedre inni der. Og har i tillegg mye mer kunnskap om akkurat det. Håper bare disse øredråpene får det til å slutte å renne så Linus kan få nattero og slippe ubehaget. 

(og ja, jeg skjønner jo at det finnes værre skjebner enn å miste hørselen på ett øre)
 
Selvom "det kunne vært værre" er det ikke noe rart du er frustrert og fortvilet! Stakkars lille Linus!
 
Uff, stakkars, stakkars Linus. Håper det går bedre enn dere frykter.
 
Stakkar Linus, og stakkar dere :-(
 
Stakkar Linus, og stakkar dere :-(
 


Fru H skrev:
Selvom "det kunne vært værre" er det ikke noe rart du er frustrert og fortvilet! Stakkars lille Linus!

Håper på det aller beste for dere!! 
 
Uff, synst dere har fått nok motgang med ørene til stakkars Linus :( håper dere får positive svar på tirsdag!
 
Uff, skjønner at dere er fortvilt i en sånn situasjon, men godt å få sjekket det ordentlig ut hos spesialist :)
 


Sukkertopp skrev:
Uff, stakkars, stakkars Linus. Håper det går bedre enn dere frykter.


 


Zol80 skrev:


Sukkertopp skrev:
Uff, stakkars, stakkars Linus. Håper det går bedre enn dere frykter.





 
Jeg har 2 ørebarn...og laaang erfaring.Jeg vet at øredråpper gir smerter...bare prøv...,og de funker ikke!!!!Iallefall ikke uten penecellin/antibiotika.Han skulle hatt det for lenge siden.Ved både dren og ørebetennelse skal barnet på hyppige kontroller nettopp for å avklare om det er bedring eller ikke.Jeg syns det høres drøyt ut at det har gått så langt som evt,hørselsnedsettelse i beste fall.Bare vær obs på at dette kan få ringvirkninger for språkutviklingen.
Jeg ønsker dere masse lykke til!
 
Huff da, stakkars liten :(

Håper det ikke er så ille som legen tror. Men han burde vel ha sett at ting ble verre, før det ble så ille som det er nå? 

Huffameg... God bedring til Linus!
 
Back
Topp