Ny og forvirret...

MallaMo

Glad i forumet
Vi har akkurat sendt inn søknad til riksen, assistert befruktning.... Undersøkelsen og blodprøvene mine var fine, men fikk resept på pergo siden mannen har dårlig befruktningsevne på grunn av dårlige svømmere med hode og hale feil... Ny sædprøve i november.

Men hva skjer nå? Gynekologen sa ser var 6 måneders ventetid. Men hva skjer egentlig da? Må vi vurderes for så å vente igjen? Eller starter prosessen da?
Vet jeg burde spurt mer der og da , men ble så mye informasjon på en gang. Og mange spørsmål kommer jo først etter at en har rukket å tenke litt..

Noen ganger får en starte opp rett etter forsamtalen, hvis en oppfyller kravene. Andre ganger er det ventetid.

Vi var på forsamtale på riksen i juni og har ikke begynt på behandling enda. Har uttak i uke 49.

Riksen har dessverre veldig lang ventetid for tiden. Porsgrunn har mye kortere slik jeg har skjønt det:)

Husk at det er fritt sykehusvalg, så dere kan søke dere til andre offentlige klinikker også :)

Hvis dere har mulighet ville jeg ha søkt meg til Porsgrunn istedet for riksen. Prøverør tar på, og når man må vente ekstra lenge pga stor pågang så er det greit å kunne korte litt ned. De er også veldig hyggelige i Porsgrunn :)

Og det er også lang ventetid mellom forsøkene i Oslo om man er uheldig der

Takk for tilbakemeldinger! Da får vi snakke litt med gk og om vi får prøve Porsgrunn! Greit å slippe å vente så lenge

Ville også anbefalt dere å byttet til Porsgrunn! Jeg tilhører riksen og vi har samme diagnose som dere, mannen har dårlig sædkvalitet. Fikk en sønn for 20 mnd siden og holder nå på med søskenforsøk:-) Det er en stor ekstra påkjenning å vente et halvt år mellom hvert forsøk...

Ville også anbefalt dere å byttet til Porsgrunn! Jeg tilhører riksen og vi har samme diagnose som dere, mannen har dårlig sædkvalitet. Fikk en sønn for 20 mnd siden og holder nå på med søskenforsøk:-) Det er en stor ekstra påkjenning å vente et halvt år mellom hvert forsøk...
Takk for tips! Og så gøy å høre at noen med samme problem får det til!

Jeg ble henvist til riksen da jeg og begynte, men de henviste meg videre til Ullevål. Der måtte jeg bare vente en mnd før vi kunne starte:) så kanskje spørre om å bli flyttet dit?

Back
Topp