Ny og forvirret over ant uker.

mommy2be

Betatt av forumet
Hei
Fikk positiv test på torsdag og positiv digital i går. Gleder oss veldig over dette da vi er i pp 8 og har prøvd siden tidlig i fjor høst. Er rart føler at jeg holder ting tilbake fordi det er så mye som kan gå galt. Men det er vel vanlig.

Jeg har litt problemer med å regne meg frem til termindato og hvor mange uker jeg er på vei. Alle terminkalkulatorene sier forskjellig og jeg synes ikke det går opp.

Første dag i siste mens var søndag17 april, det er jo nøyaktig 3 uker siden i dag. Så jeg ville tro at jeg er 4+0 i dag hvis der er den dagen man skifter over på. Men alle andre steder står det alt fra 3+3, 3+4 osv.
Hjelp...

Første dag i siste mens er dag en 1 av svangerskapet! Når du har el ca 14 dager etter el er du da egentlig 2 uker på vei. Å da vil jeg tro du er 3 uker på vei ca.

Jeg hadde mensen 24 mars, skulle hatt ny mens 23 april. Da skulle jeg vært 4 uker på vei. Da det er ca 4 uker siden sist mens.

Så tror nok 3+3 eller rundt der er riktig jeg altså.

Gratulere :D veldig koselig å endelig få klaff da! Håper du blir værende her nå ;)

Første dag i siste mens er dag en 1 av svangerskapet! Når du har el ca 14 dager etter el er du da egentlig 2 uker på vei. Å da vil jeg tro du er 3 uker på vei ca.

Jeg hadde mensen 24 mars, skulle hatt ny mens 23 april. Da skulle jeg vært 4 uker på vei. Da det er ca 4 uker siden sist mens.

Så tror nok 3+3 eller rundt der er riktig jeg altså.

Gratulere :D veldig koselig å endelig få klaff da! Håper du blir værende her nå ;)

Tusen takk.
El kom tidlig denne syklusen. Har normalt på 24 dager ca. Men denne ble på 20 eller 21 tror jeg da el kom ca på dag 8.

Tusen takk.
El kom tidlig denne syklusen. Har normalt på 24 dager ca. Men denne ble på 20 eller 21 tror jeg da el kom ca på dag 8.

Da ville jeg funnet en kalkulator som regnet ut fra unnfangelse. For i så fall er du nok fire uker ca, siden man teller de første to ukene før man ble gravid uavhengig av når man har el. For meg blir det motsatt, når jeg har el nesten en uke senere enn gjennomsnittet orket jeg ikke å tenke at jeg er over 5 uker, siden jeg vet jeg er 4+4.

Er dette som er så ekstremt for forvirrende. Første mensdag var 17 april, el ca 25 april. Syklus normalt på 24 dager men denne er vel lik som en før på ca 20 dager siden lutealfasen er konstant.

Teller de to uker før unnfangelse selv om man har kort tid fra første mensdag til el ?

Ja det er fast at det er 2 uker dør el.. Så da ville jeg regnet hvor mange dager det er siden el og plusset på 2 uker :-)

Ehm, jeg har lagt inn foreløbig termin her på bv og en engelsk app jeg har på telefonen som sier hvor stort barnet er hver uke.
Her i babyverden appen er jeg 5+4, men i den andre appen er jeg 5+1. Dette var virkelig forvirrende.
Skjønner godt at du blir forvirret. Sier bare ca andre uke i januar jeg nå. Fordi nå stoler jeg jo ikke på noen kalkulatorer lenger.

Du regner fra første dag i siste mens uansett, det er i allefall det enkleste og det som kommer til å stemme med det legene og jordmødre sier. Hvert fall frem til OUL, og da endrer det seg sikkert uansett når og du regner etter når terminen er.

Du regner fra første dag i siste mens uansett, det er i allefall det enkleste og det som kommer til å stemme med det legene og jordmødre sier. Hvert fall frem til OUL, og da endrer det seg sikkert uansett når og du regner etter når terminen er.
Men hva hvis jeg alltid har regelmessig mens, men at den kom fire dager sent siste periode. Skal jeg regne fra da jeg egentlig skulle hatt mens, eller fra når den egentlig kom, fikk eggløsning 10 dager etter menstuasjon(Den dagen jeg virkelig fikk mens). Har foreløbig regnet ut termin fra eggløsning.

Back
Topp